شمانیوز
شما نیوز

ویروس کرونا از طریق هوا انتقال می یابد

احتمال انتقال ویروس کرونا در هوا بیشتر تخمین زده شده، اما تمرکز بیش از حد روی ضدعفونی سطوح است.

 ویروس کرونا از طریق هوا انتقال می یابد

ویروس کرونا عمدتا از طریق هوا و توسط افراد در حال صحبت و تنفس منتقل می‌شود و قطرات بزرگ و ذرات کوچکی به نام آئروسل را پخش می‌کنند. انتقال ویروس کرونا از روی سطوح، اگرچه قابل قبول، اما به نظر نادر است.

با وجود این، برخی از آژانس‌های بهداشت عمومی هنوز تأکید می‌کنند که سطوح باید مرتباً ضد عفونی شوند. سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین راهنمای عمومی خود که در اکتبر گذشته به روز شده، توصیه کرده است: از لمس سطوح به ویژه در محیط‌های عمومی خودداری کنید، زیرا فرد مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است قبلا آن‌ها را لمس کرده باشد. سطوح را مرتباً با مواد ضد عفونی کننده استاندارد تمیز کنید.

یک نماینده سازمان بهداشت جهانی در ژانویه به سایت نیچر گفته است که شواهد محدودی وجود دارد که ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده، که اقلام ناقل بیماری نامیده می‌شود، منتقل شود.

 آن‌ها اضافه کردند که هنوز هم با استفاده از شواهدی مبنی بر شناسایی ویروس کرونا در مجاورت افراد آلوده به عنوان یک روش انتقال احتمالی در نظر گرفته می‌شود. اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده در وب سایت خود می‌گوید که انتقال ویروس از سطوح تصور نمی‌شود که روشی رایج برای گسترش کووید ۱۹ باشد، اما همچنین می‌گوید که ضد عفونی مکرر سطوح و اشیا لمس شده توسط چند نفر مهم است.

این عدم شفافیت در مورد خطرات انتقال ویروس از سطوح، در مقایسه با خطر بسیار بزرگتر ناشی از انتقال از طریق هوا، پیامد‌های جدی دارد.

افراد و سازمان‌ها همچنان ضدعفونی کردن را در اولویت قرار می‌دهند، در صورتی که می‌توانند منابع بیشتری را برای تأکید بر اهمیت ماسک‌ها و بررسی اقدامات برای بهبود تهویه مورد استفاده قرار دهند.

اداره کل حمل و نقل شهر نیویورک تخمین می‌زند که هزینه‌های بهداشتی سالانه مربوط به کووید تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۸۰ میلیون دلار باشد. در اواخر سال گذشته، این مقام از دولت فدرال ایالات متحده درخواست مشاوره در مورد تمرکز فقط روی مواد آئروسل کرد. به آن گفته شد که روی اقلام ناقل بیماری نیز تمرکز کنید و تاکنون درمورد تمیز کردن سطوح منابع بیشتری را نسبت به مقابله با آئروسل‌ها ارائه کرده است.

اکنون توافق شده است که ویروس از طریق هوا، به صورت قطره‌های بزرگ و کوچک منتقل می‌شود، برای جلوگیری از گسترش باید به بهبود تهویه هوا دقت شود همچنین باید به مردم یادآوری شود که از ماسک استفاده کنند و فاصله ایمن را رعایت کنند.

تحقیقات در مورد ویروس کرونا به سرعت پیش می‌رود، بنابراین آژانس‌های بهداشت عمومی وظیفه دارند اطلاعات واضح و به روز را ارائه دهند که نیاز‌های افراد برای حفظ امنیت خود و دیگران را فراهم می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied