شمانیوز
شما نیوز

با این خوراکی ها و نوشیدنی های دلچسب به جنگ با میگرن تان بروید

میگرن یک بیماری آزار دهنده است که می‌توان برای درمان آن به جای استفاده از مسکن‌های شیمیایی از نوشیدنی‌های مفید استفاده کرد.

با این خوراکی ها و نوشیدنی های دلچسب به جنگ با میگرن تان بروید

میگرن یک بیماری آزار دهنده با درد غیر قابل تحمل است که انواع مختلفی از مسکن‌ها برای کنترل درد آن مورد نیاز است، زیرا در یکی از دو قسمت لوب‌های مغز ایجاد می‌شود و درصد آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

در این گزارش ۵ مورد از بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین درد میگرن و بی نیازی به استفاده از دارو‌های مسکن بیان شده است.

۱ - آب ولرم

آب ولرم به بهبود جریان خون غنی از اکسیژن به تمام اندام‌های حیاتی بدن کمک می‌کند و این همان چیزی است که بیماران میگرنی به دلیل کمبود خون‌رسانی به مغز، اما به شرط خفیف بودن، به آن نیاز دارند.

۲ - ترکیب آبلیمو و عسل

آبلیمو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و ترکیب آن با عسل برای درمان میگرن موثر خواهد بود.

۳ - نوشیدنی نعناع

در معالجه میگرن می‌توان به یک نوشیدنی نعناع اعتماد کرد، زیرا این نوشیدنی حاوی درصد بالایی از منتول است که به آرامش اعصاب و عضلات معده کمک می‌کند.

۴ - چای زنجبیل

چای زنجبیل به شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون اکسیژنه به مغز را بهبود می‌بخشد. همچنین از نظر خاصیت ضد التهابی بسیار مفید است، بنابراین نوشیدنی مفیدی در درمان میگرن خواهد بود، به خصوص اگر ارزش غذایی آن با افزودن لیمو افزایش یابد.

۵ - شیر بادام

شیر بادام حاوی درصد بالایی از منیزیم است که کمبود آن در بدن منجر به میگرن و قرار گرفتن مداوم در معرض حملات میگرنی می‌شود.

این نوع شیر حاوی مواد معدنی برابر با اثر آسپرین است که معمولاً برای تسکین میگرن استفاده می‌شود. البته خوردن چند عدد بادام خام هم در درمان میگرن موثر است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied