شمانیوز
شما نیوز

با این گیاهان شگفت انگیز لکه های قهوه ای صورت را درمان کنید

لکه های پوستی تخریب کننده زیبایی چهره هستند ، دهها نسخه و درمان برای رفع آنها وجود دارد که ما به ۸ مورد جالب و ارزان قیمت در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

با این گیاهان شگفت انگیز لکه های قهوه ای صورت را درمان کنید

لکه های پوستی تخریب کننده زیبایی چهره هستند ، دهها نسخه و درمان برای رفع آنها وجود دارد که ما به ۸ مورد جالب و ارزان قیمت در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

برای خلاص شدن از شر لکه های پوستی سعی کنید نکات جالبی را که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام دهید و از پوستی سالم و بدون لک بهره مند شوید.

اگر روی پوست شما لکه هایی ایجاد می شود، نگران نباشید زیرا روش های درمان خانگی برای از بین بردن آنها وجود دارد. لکه های پوستی بیشتر در اثر عواملی مانند جذب بیش از حد در اشعه ی خورشید، کمبود ویتامین b12، استرس بیش از حد و... به وجود می آیند.

روش های درمان خانگی اکثرا باعث پاک کردن لکه ها نمی شوند اما به درمان آنها در طی زمانی کوتاه کمک می کنند. لکه های پوستی در هر سن و سالی در هر قسمت بدن ممکن است به وجود بیایند ولی برای بدن هیچ ضرری ندارند.

برای دانستن نکات درمان خانگی لکه های پوستی مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید:

1. فلز مس : هر شب قبل از خواب مقداری آب را در یک لیوان بریزید سپس مس را در آن قرار دهید و هر روز صبح و قبل از میل صبحانه آن را بنوشید. این نوشیدنی خانگی کمک زیادی به طراوت و تازگی پوست می کند.

روغن نارگیل

2. روغن نارگیل :روغن نارگیل یک ضد باکتری و ضد قارچ فوری می باشد که از التهاب های مزمن شما را خلاص می کند. روغن نارگیل را روزانه بین دو تا سه بار بر روی نقاطی که لکه دارد بمالید. این دستورالعمل خوبی است که شما در خانه ی خود می توانید لکه ها را از بین ببرید.

3. زرد چوبه :زردچوبه به همراه روغن خردل برای از بین بردن لکه های پوستی بسیار مفید هستند.

اگر شما عجله ای برای از بین بردن لکه ها ندارید و می خواهید به صورت طبیعی از بین بروند، از زردچوبه و روغن خردل روزانه دو بار و در طی یک سال به طور مداوم استفاده کنید تا از لکه های پوستی خود خلاص شوید.

گیاه چریش

4. گیاه چریش : ابتدا گیاه چریش را خرد کنید و با دوغ غلیظ مخلوط کنید سپس آنرا بر روی نقاطی که لکه وجود دارد قرار دهید. بعد از آنکه بر روی پوست خشک شد، آن را به طور کامل بشویید. این کار را به مدت 2 هفته انجام دهید. همچنین گیاه چریش در پاک کردن خون بدن بسیار تأثیرگذار است.

5. خاک رس قرمز : خاک رس قرمز متشکل شده است از مقداری زیادی مس که باعث بازگرداندن رنگدانه های پوست میشود. برای تاثیر بیشتر آب زنجبیل را با خاک رس قرمز مخلوط کنید و آن را روی لکه ها بریزید پس از آن که خشک شد آن را بشویید. شما شاهد تغییراتی پس از مدت کوتاه بر روی پوست خود خواهید شد.

6. زنجبیل : زنجبیل در گردش خون بسیار مفید است. برای استفاده از زنجبیل آن را لایه لایه کنید سپس روی نقاط لکه دار پوست قرار دهید. این راهکار را برای دو هفته متداوم انجام دهید تا تأثیر چشمگیر آن را ببینید.

دانه تربچه

7. دانه تربچه :دانه تربچه را به همراه 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید. سپس به مدت 30 دقیقه روی لکه های پوستی قرار دهید و در آخر آن را با آب گرم بشویید. این کار را به مدت چند ماه پی در پی انجام دهید تا تأثیر آن را ببینید.

8. سرکه سیب:سرکه سیب در از بین بردن قارچ های پوستی بسیار قابل اهمیت می باشد. برای از بین بردن لکه های پوستی به وسیله سرکه سیب آن را با کمی آب مخلوط کنید و روزی دو بار و به مدت یک ماه روی لکه ها به وسیله پنبه بمالید تا شاهد تاثیر فوق العاده آن شوید.

منبع : صد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied