شمانیوز
شما نیوز

این خوراکی‌ها که سلامت شما را به خطر می‌اندازند!

تغذیه سالم و رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند ضامن سلامتی بدن ما باشد. برخی از افراد تصور می‌کنند مصرف زیاد یک ماده مغذی مفید سلامت آن‌ها را بیشتر تضمین می‌کند، اما نباید فراموش کرد که افراط و تفریط در هیچ کاری خوب نیست.

این خوراکی‌ها که سلامت شما را به خطر می‌اندازند!

تغذیه سالم و رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند ضامن سلامتی بدن ما باشد. برخی از افراد تصور می‌کنند مصرف زیاد یک ماده مغذی مفید سلامت آن‌ها را بیشتر تضمین می‌کند، اما نباید فراموش کرد که افراط و تفریط در هیچ کاری خوب نیست.

 سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس مخلوطی از گوشت، مقدار زیادی چربی و ادویه‌جات است. اگر فقط همین بود، خوردن کمی از آن اشکالی نداشت. مشکل بیشتر گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس و کالباس این است که تولیدکنندگان معمولاً از نیترات به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌کنند.

هنگامی که این مواد شیمیایی وارد سیستم بدن می‌شوند، به مواد مرتبط با ایجاد سرطان تجزیه می‌شوند. نمک زیاد آنها نیز می‌تواند فشار خون را بالا ببرد. این مواد غذایی قطعا در دسته خوراکی های آسیب زا قرار می‌گیرند.

غلات صبحانه شیرین

مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر غلات از قبل شیرین شده حاوی تقریباً یک قاشق غذاخوری شکر در هر وعده هستند. بهترین گزینه شما غلات کم قند یا جوی دوسر است.

مارگارین

مارگارین به اندازه کره خالص کالری و چربی دارد. بیشتر چربی‌های جانشین کره، چربی‌های ترانس است که مضرات بیشتری دارد.

 غذاهای یخ‌زده

راحتی همیشه به معنای سلامتی نیست. امروزه بسیاری از غذاهای منجمد با برچسب «سالم» مملو از مواد نگهدارنده هستند و قطعا در دسته خوراکی های آسیب زا قرار می‌گیرند.

 هات ‌داگ

هات داگ جزئی جدایی‌ناپذیر از غذاهای آمریکایی است، اما شما آنها را در هیچ لیست تهیه‌شده توسط متخصصان رژیم غذایی نخواهید دید. بیشتر هات داگ ها با گوشت بی‌کیفیت، نمک زیاد و نیترات مضر تولید می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که خطر ابتلا به سرطان خون در کودکانی که بیش از حد این خوراکی های آسیب زا را می‌خورند، بالاست.

 نودل

نودل خشک و ترد در بسته‌بندی پلاستیکی که در فروشگاه مواد غذایی عرضه می‌شود، اصلا به نسخه سنتی ژاپن نزدیک نیست. نودل‌ها سرشار از چربی و نمک هستند.

 نوشابه

نوشابه‌ها علاوه بر قند زیادی که دارند، حاوی رنگ‌های مصنوعی و موادی است که ابدا برای سلامتی مناسب نیستند. آب همیشه بهترین نوشیدنی است.

نوشابه رژیمی

شاید نوشابه رژیمی کالری نداشته باشد اما شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در آن با ایجاد سرطان ارتباط دارند. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن نوشابه رژیمی باعث افزایش وزن می‌شود.

 گندم

برای اکثر مردم، مصرف متوسط ​​محصولات طبیعی گندم مشکلی نیست. با این حال، برخی افراد به گلوتن، پروتئین موجود در گندم، حساسیت دارند. اگر این بیماری را دارید با متخصصان تغذیه در مورد گزینه‌های دیگر صحبت کنید.

 دسرهای بدون قند

بازار امروز پر از غذاهای بدون قند برای آدم‌های اهل رژیم است اما اگر برچسب روی‌شان را بخوانید، متوجه می‌شوید که اکثر آنها به اندازه خوراکی‌های قندی کالری و همچنین سدیم اضافی و جایگزین‌های مضر قند دارند و مسلما در دسته خوراکی های آسیب زا قرار می‌گیرند.

 شیر بدون چربی

یک لیوان شیر کامل فقط حدود ۱۲ درصد از توصیه‌های چربی روزانه شما را دارد و مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. رژیم غذایی حاوی چربی کم می‌تواند شما را به صرف مقدار زیادی کربوهیدرات و قند متمایل کند و منجر به بیماری قلبی و دیابت شود.

 برنج سفید

برنج سفید مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی مفید خود را از دست می‌دهد اما برنج قهوه‌ای  هم مغذی و مفید است.

 نوشابه‌های ورزشی و انرژی زا

برخی از نوشابه های انرژی زا بیش از حد از مکمل گیاهی و ویتامین دارند و مضراتشان بیش از فایده‌شان است.

خامه قهوه

این محصولات غیر لبنی دارای قند، چربی‌های ترانس و شربت ذرت هستند که همگی برای قلب ضرر دارند و می‌توانند منجر به دیابت شوند.

چیز برگر

چیز برگرهای فست فود ممکن است به اندازه هات داگ آمریکایی بد نباشند اما می‌توانند به سلامتی آسیب بزنند. اگر هوس برگر کردید، بهترین ایده تهیه آن در خانه است.

سیب زمینی سرخ‌شده

سیب زمینی سرخ‌شده چربی مضر و سدیم زیادی دارد.

 آبمیوه

 آب میوه ۱۰۰ درصد می‌تواند مقدار زیادی فروکتوز داشته باشد، یک قند طبیعی که می‌تواند سلول‌های چربی را در شکم شما انباشته کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied