شمانیوز
شما نیوز

پزشکان تایلندی داروی قطعی درمان کرونا را کشف کردند

پزشکان تایلندی موفق شدند ویروس کرونا را با دارویی جدید در ظرف 48 ساعت مهار کنند و بیماران مبتلا به کرونا را درمان نمایند .

پزشکان تایلندی داروی قطعی درمان کرونا را کشف کردند

پزشکان بیمارستانی در شهر بانکوک تایلند بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا را با ترکیبی از داروهای ضد “اچ آی وی” و ” آنفلوآنزا” درمان کرده‌اند. به گزارش ایران ناز پزشکان این بیمارستان از ترکیب 2 داروی ضد اچ آی وی به نام ” لوپیناویر” و ” ریتوناویر” و 1 داروی ضد آنفلوآنزا به نام” اوسلتا میویر” برای درمان بیماران استفاده کرده‌اند که نتیجه مثبتی به همراه داشته است. پرشکان بیمارستان” راجاویتی” در شهر بانکوک تایلند که محل قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید است، توانستند با یک دوره درمانی 48 ساعته با ترکیبی از داروهای ضد “اچ آی وی” و “آنفلوآنزا” علایم بهبودی سریع را در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده کنند.

پس از گذشت 48 ساعت از تجویز 2 داروی تقویت ایمنی” ضد اچ آی وی” و یک داروی ضد “آنفلوآنزا” بیماران تا حدود زیادی بهبودی حاصل کرده‌اند.

پزشکان این بیمارستان از ترکیب 2 داروی ضد اچ آی وی به نام ” لوپیناویر” و ” ریتوناویر” و 1 داروی ضد آنفلوآنزا به نام” اوسلتا میویر” برای درمان بیماران استفاده کرده‌اند که نتیجه مثبتی به همراه داشته است.

درمان کرونا

در میان بیماران این بیمارستان بانکوک، یک پیرزن چینی 70 ساله است که پس از 10 روز از بستری در این بیمارستان به محض دریافت 2 روز از داروهای ترکیبی ضد اچ آی وی و آنفلوآنزا بهبود یافته است.

انجام تست‌های کرونا ویروس برای این بیماران 2 روز پس از دریافت داروهای ترکیبی نشان داد آنها از وضعیت مثبت تست (وجود بیماری) به وضعیت منفی( ضعیف شدن ویروس در بدن) رسیده‌اند.

دکتر “کریگانسکا آتیپوروانویچ”، یکی از پزشکان بیمارستان راجاویتی بانکوک درباره روش درمان این بیمارستان گفت : “این یک روش قطعی برای درمان ویروس نیست اما تا حدود زیادی حال بیماران را بهبود می‌بخشد.”

او اظهار داشت: نتایج آزمایش از بیماران 48 ساعت پس از استفاده از این ترکیب دارویی از مثبت به منفی تبدیل شده است.

او گفته است پس از جلسه ارزیابی نتایج این این روش درمانی که فردا با وزارت بهداشت تایلند برگزار می‌شود، این ترکیب دارویی برای سایر بیماران قابل استفاده است.

در تایلند 19 مورد از ابتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده است که 8 نفر از این افراد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند و 11 نفر نیز همچنان تحت درمان هستند.

ویروس کرونای جدید هنوز واکسنی ندارد و محققان در چین و سایر کشورهای جهان در حال تحقیق برای ساخت واکسن مخصوص برای این این نوع جدید و جهش یافته از ویروس کرونا هستند. برخی کارشناسان بهداشتی تخمین زده‌اند که احتمالا تا کمتر از 2 ماه دیگر واکسن این ویروس کشف شود.

 

منبع : ایران ناز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied