شمانیوز
شما نیوز

چگونه از کاکتوس ها در خانه مراقبت کنیم ؟

کاکتوس گیاهی مقاوم است که به سادگی از بین نمی رود و شرایط نگهداریش بسیار ساده است اما اگر بیش از حد به آن آب بدهیم ممکن است از درون خراب شود.

چگونه از کاکتوس ها در خانه مراقبت کنیم ؟

کاکتوس به علت رشد آسانش شهرت دارد . کاکتوس و سایر گیاهان شاداب نیاز به شرایط خاصی دارند تا بتوانند رشد کنند. اما این شرایط را می توان به راحتی آموخت و به گیاهان اعمال کرد. گیاهان شاداب ، از جمله کاکتوس، بومی مناطقی هستند که از کانادا به جنگلهای بارانی گرمسیری گسترده می شوند.

آنها با برگ های آبدار یا ریشه مشخص می شوند که آب و مواد مغذی را ذخیره می کنند، که به آنها اجازه می دهد تا شرایط سخت را تحمل کنند. چه چیزی باعث می شود کاکتوس در میان دیگر گلهای شیره ای منحصر به فرد باشد؟ اینکه شبیه یک تکه پنبه با گل و یا ریشه هایی است بعضی از گیاهان دیگر دارای گل هستند، اما مانند کاکتوس هاله ندارند.

آب

 یک نکته مهم برای شروع این واقعیت است که بسیاری از کاکتوس ها دارای فصل رشد و کمون می باشند. به طور معمول فصل رشد از بهار تا پاییز است. بسیاری از گیاهان از اواخر پاییز تا اوایل بهار، زمانی که درجه حرارت خنک تر است و طول روز کوتاه تر می شود، شروع به رشد جدید می کند.

در طول فصل رشد، آنها حداقل یک بار در هفته آب می خورند. هنگامی که بزرگ تر می شوند نیاز به آب بیشتری دارند. گلدان را به طور کامل آب کنید، به طوری که آب از سوراخ های زهکشی پایین بیرون آید.

اطمینان حاصل کنید که گلدان در آب فرو رفته را رها نکنید، می تواند پوسیدگی و قارچ را تسریع کند. همچنین اجازه ندهید که آب در ساقه کاکتوس فرو رود. این می تواند منجر به مشکلات پوسیدگی و قارچ شود . در کل کاکتوس نسبت به گیاهان دیگر نیاز کمتری به آب دارد پس با بیش از حد آب دادن آن موجب از بین رفتن گیاه می شوید.

دوره کمون و مقاومت کاکتوس در شرایط دما و هوایی متفاوت

در طول ماه های زمستان، کاکتوس از آب و دما کم بهره می برد پس مقدار کمی آب در هر زمان دهید. برای درجه حرارت توصیه می شود که گیاهان بین 45 تا 55 درجه فارنهایت (7 و 13 درجه سانتیگراد) را در صورت امکان نگه دارید.

دمای خنک و خشکی خاک گیاه را "سخت" می کنند و جوانه های گل را بارور می کنند. پشت یک پنجره می تواند محیطی خوب در زمستان باشد. اگر نمی توانید محلی خنک پیدا کنید، کاکتوس در دمای معمولی اتاق مناسب خواهد بود. فقط ممکن است شکوفه نکند ؛ همچنین بهتر است که در طول مدت کمون کود دادن کاکتوس را متوقف کنید.

کود

در طول فصل رشد، اضافه کردن کود هر بار که آب به کاکتوس می دهید می تواند مناسب باشد . کود 10-10-10 دارای تعادل خوبی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم مناسب برای کاکتوس است. یک چهارم کود بسته بندی شده را رقیق کنید و چنانچه در این بخش گفته شده است سعی کنید در خاک کاکتوس حتما از سنگریزه و شن استفاده کنید ؛ تغذیه منظم و کم مفیدتر ازکود با دوزهای مکرر و قوی است.

 نور

هر کاکتوس تنظیمات نور خود را دارد. به طور کلی، آنها نور خورشید یا نور غیر مستقیم را ترجیح می دهنداما نگاهی دقیق به رفتار گیاهان خود داشته باشید. اگر کاکتوس نور بیش از حد دریافت کند، ممکن است سفید شود یا هاله های نارنجی ، زرد ایجاد شود. همچنین خورشید می تواند با تابش مستقیم گیاه را بسوزاند بنابراین اگر گیاه را پشت پنجره می گذارید مراقب باشید .

از سوی دیگر، در صورتی که نور کمتری دریافت کند ممکن است گیاه شروع به ارتجاع کند، که به عنوان کمبود کلروفیل شناخته می شود. این به ویژه در کاکتوس گرد دیده می شود، جایی که به نظر می رسد نقطه رشد در مرکز است. برای مدت طولانی گیاه را در چنین شرایطی قرار ندهید همچنین اطمینان حاصل کنید که گلدان را به طور منظم جابه جا کنید تا حتی از هر طرف رشد کند.

گلدان

 کاکتوس ها معمولا در گلدان های پلاستیکی یا گلدان سفالی رشد می کنند. آنها در هر دو نوع رشد خواهند کرد.بسیاری معتقدند که یک نسبت خوب برای کاکتوس مخلوط کردن یک سوم مواد آلی، یک سوم ماسه و یک سوم شن است.

می توانید خود درست کنید و یا از یک مرکز باغ بخرید. هنگامی که گیاه اصلی در حدود یک چهارم اینچ از دو طرف گلدان قرار داشته باشد، باید کاکتوس را در بهار بکارید. اگر چه، نباید گلدان به میزان قابل توجهی بزرگتر باشد. خاک بیش از حد اضافه رطوبت ناخواسته را نگه می دارد و باعث پوسیدگی می شود.

آفات

مانند تمام گیاهان، کاکتوس گاهی اوقات آفت های مختلفی دارد و اینها بعضی از موارد اصلی هستند که باید مراقب باشید.

شپشکها :احتمالا شایع ترین آفات است. حشرات کوچک حدود 1 اینچ (3 میلی متر) طول دارند که خود را در چیزی بیضی و پنبه مانند پوشش می دهند. این توده ها با شپشک ها رشد می کنند و سخت از دست می روند. آنها همچنین می توانند به ریشه گیاهان حمله کنند و توده های سفید را در زیر خاک قرار دهند.

محافظ پنبه آنها بسیار مقاوم در برابر آفت کش ها هستند. آلودگی های کوچک را می توان با پنبه الکلی پاک کرد. پر کردن گلدان با خاک تازه ممکن است با حمله شپشک ها به ریشه صورت گیرد. با این وجود، آلودگی بزرگتر با تخریب گیاه بهتر است.

کنه های عنکبوتی:کنه های عنکبوتی کوچک هستند و دیدن آنها با چشم غیر مسلح دشوار است. تارهای عنکبوت نزدیک به سطح گیاه چرخش می کنند. گیاهان آلوده اغلب لکه های زرد رنگ را ایجاد می کنند که بعدها به رنگ قهوه ای تبدیل می شوند و می توانند گیاه را تخریب کنند.

 

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied