شمانیوز
شما نیوز

عوارضی که با تاتو کردن به سراغتان می آیند

امروزه خیلی از افراد به تاتو کردن بدنشان علاقمند شدند در صورتی که خالکوبی و تاتو می تواند منجر به بروز عوارض خطرناکی شود.

عوارضی که با تاتو کردن به سراغتان می آیند

هرکسی زیبایی را دوست دارد ولی گاهی اوقات این زیبایی به قیمت مشکلات پوستی و عوارض خطرناکی چون هپاتیت و ایدز تمام می شود. به نظر می رسد که هر سال و دهه مد خودش را دارد. برای مثال، در دهه 70 کفش های صاف و شلوارهای گشاد و خیلی بلند مد بود.

دهه 80 و 90 هم مدهای خودشان را داشتند. در این قرن، به سختی یک زن سیاه پوست بدون بافت و یا کلاه گیس پیدا می شود. و چیزی که به نظر می رسد بزرگ ترین جنون در نیم کره غربی در دهه گذشته، خال کوبی است.

به نظر می رسد که سرعت خالکوبی در تمام مدت در حال افزایش بوده است. اما قبل از اینکه خال کوبی بکنید، مطمئن شوید که می دانید چه چیزی از آن می خواهید و مطمئن باشید که خال کوبی درستی را انجام می دهید.

چگونه متخصصان خالکوبی این کار را انجام می دهند؟

خال کوبی، یک طراحی دائمی است که روی پوست شما ایجاد می شود و رنگدانه ها در لایه فوقانی پوست قرار داده می شوند. به طور معمول، هنرمند خال کوبی زن از یک ماشین دستی استفاده می کند که خیلی شبیه یک ماشین خیاطی عمل می کند، با یک یا چند سوزن که به طور مکرر پوست را سوراخ می کند، قطره های کوچک جوهر به این سوراخ ها وارد می شوند.

این فرآیند که بدون هیچ داروی بی هوشی انجام می شود، باعث ایجاد مقدار کمی خون و آسیب می شود.

با ریسک ها و عوارض مختلف تاتو روی بدن آشنا شوید:

همانطور که پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفته شد مهم است به یاد داشته باشید که خالکوبی پوست را سوراخ می کند و به پوست رخنه می کند، واقعیتی که به خودی خود مفاهیم پزشکی قانونی دارد.

اما این یک مساله بزرگ است که ربطی به این بحث ندارد و من نخواهم توانست وارد آن شوم اما به این معنی است که عفونت های پوستی و پیچیدگی های دیگر ممکن است بوجود بیاید.

تاتو چه عوارضی دارد؟

واکنش های آلرژیکی:

رنگ های تتو - به ویژه رنگ های قرمز، سبز، زرد و آبی - می توانند باعث واکنش های آلرژیکی پوستی مانند خارش پوست در محل خالکوبی شوند. این می تواند حتی سال ها بعد از اینکه شما خالکوبی کردید هم رخ دهد.

عفونت های پوستی:

علائم عفونت مانند قرمزی، ورم، درد و ترشح چرک پس از خال کوبی می تواند رخ دهد. تجهیزات خال کوبی و سوزن های استرلیزه نشده می توانند بیماری های عفونی مانند هپاتیت B و هپاتیت c را انتقال دهند.

به همین دلیل است که انجمن آمریکایی گفته است برای انتقال خون باید یک سال از زدن خال کوبی وقفه بیفتد. مهم است دقت کنید که تمام تجهیزات خال کوبی قبل از استفاده تمیز و استریل باشند.

فردی که خال کوبی را دریافت می کند، باید حتماً در طول هفته اول به درستی از ناحیه خال کوبی شده مراقبت کند، یا پس از تزریق رنگدانه های پوستی.

 

منبع : نمناک 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied