شمانیوز
شما نیوز

پودری که روی پوست صورت معجزه می کند+ دستور

سدر گیاهی است که فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و بهترین ماده طبیعی برای زیبایی یا درمان مشکلات پوست و مو می باشد.

پودری که روی پوست صورت معجزه می کند+ دستور

مشکل عمده ای که ، این روز ها همه چه زن و چه مرد با آن دست و پنجه نرم می کنند و جزٔ معضلات بشر شده ریزش مو می باشد که فرد شاید هزینه ی گزافی هم برای آن پرداخت کند و نتیجه ی بهتری هم نگیرد از جمله شامپوهای خارجی که فقط اسمشان در همه جا تبلیغ می شود ولی ما در این مطلب قصد داریم شما را با یک معجزه در جلوگیری از ریزش مو آشنا کنیم که نه شیمیایی است و نه دارای هزینه ی گزاف و تهیه ی آن هم راحت و آسان است.

"سدر "این معجزه ی طبیعی و سنتی که میتوانید از عطاری تهیه کنید و برای ریزش مو ی خود بکار ببرید تا موهایی شفاف داشته باشید در ضمن سدر موجب ضخیم شدن تارمو گشته و هیچ ضرری هم برای مو ندارد .

انسان همیشه و در هر حال طالب زیبایی است و برای زیبا شدن دست به چه کارهایی که نمیزند مو، نعمتی الهی است که موجب زیبایی انسان می شود و فرد برای زیبایی و بهداشت باید مواظب پوست و موی خود باشد ما می توانیم برای زیبایی طبیعی به جای استفاده از مواد شیمایی مضر از طبیعتی که خداوند مهربان در اختیار ما قرار داده نهایت استفاده را بکنیم و از مواد شیمیایی اجتناب کنیم با مواد طبیعی موجود در طبیعت میتوانیم موی زیبا و پوستی شفاف داشته باشیم .در اینجا گیاهی را به شما معرفی خواهیم کرد که به نام گیاه معجزه گر شناخته شده است .

سدر، این گیاه بی نظیر که تقریبا بعنوان یک گیاه همه کاره میتواند مورد استفاده قرار بگیرد یعنی شمامی توانید برای همه قسمتهای بدن این گیاه را بکار ببرید.سدر خاصیت خنک کنندگی فوق العاده ای دارد و همچنین استفاده آن درمورد مو، موجب حالت دهی و خوش فرم شدن آن می گردد.

اگر میخواهید از سدر به عنوان یک زیبایی دهنده به پوست استفاده کنید باید با کاربردهای فراوان آن نسبت به سایر اعضای بدنتان نیز آشنا شوید.در این بخش از سلامت پوست و مو شما را با خواص بی نظیر سدر این معجزه ی طبیعت از زبان متخصص طب سنتی دعوت می کنیم پس با ما همراه باشید.

قابض یا سدر از گیاهانی که درطب سنتی بیشترین کاربرد را دارد.این خاصیت سدر موجب فشردگی و تقویت اعضا می شود و در واقع انسان را از ضعف و ناتوانی و وارفتگی می رهاند."کنار" نام دیگر سدر می باشد که گیاهی خوشبو با مزاج سرد و خشک است.

سدر دارای میوه ای به شکل سنجد است که در مناطق جنوبی ایران می روید .سدر به عنوان گیاهی است که همه ی قسمتهای آن دارای خاصیت دارویی است.برگ ، میوه ،شکوفه ، و حتی ریشه سدر هم قابل استفاده می باشد.

میوه ی سدر قبل از تبدیل شدن به میوه شکوفه ای میدهد که ضماد آن را می توان برای افرادی که از عرق سوز شدن رنج می برند استفاده کرد طرز مصرف آن بدین گونه است که شکوفه را چیده خشک می کنند و بعد به صورت پودر در می آورند و بعد پودر را با آب مخلوط می کنند و روی نقاط عرق سوز می گذارند.

از گیاه سدر در شامپو و ترکیبات آرایشی استفاده می شود از گیاه سدر ضمادی درست می شود که اگر بدن با آن شستشو داده شود به اصلاح و لایه برداری پوست کمک می کند برای افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از سدر راحتر و مناسبتر است .

سدر قوت دهنده ی مو است و موجب تقویت و شادابی و شفافیت مو شده و از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد اما برای ریزش مو در ابتدا باید مو را طبقه بندی کرده و علل آن را پیدا کرد افرادی که پوست سرشان منافذ گشادی دارد و موهای سرشان دارای قطر زیاد است از آنجا که سدر حالت قابض (گیرنده) دارد برای این نوع ریزش ها مناسب است اما افراد داری پوست خشک که منافذ موهایشان باریک است و معمولا موهای نازکی دارند استفاده از سدر توصیه نمی گردد و به جای آن می توانند از ترکیباتی مانند فلفل ، سیر، و یا بادام که دارای طبع گرم هستند استفاده نمایند. در این هنگام منافذ بسته ی پوست باز می شود و موها می توانند از منافذ بیرون آمده و رشد کنند.

اگر لاغر هستید و دوست دارید چاق شوید پیشنهاد ما به شما استفاده از ریشه ی سدر می باشد .ریشه ی گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز در بیاید و بعد نوش جان کنید این معجون برای افردی که قصد چاقی دارند مناسب است .

یکی از مشکلات شایع که در بین همه رایج است شوره سر است که دارای علل متفاوتی است و سدر گزینه ی مناسبی برای درمان آن است .گیاه سدر دارای صمغی است که برای استفاده آن را در آب حل کرده و روی سر قرارمی دهند این ترکیب برای درمان شوره سر معجزه می کند شامپوهای آماده سدر برای شوره سر پیشنهاد خوبی است.

مخلوط سدر و حنا خواص بسیاری برای پوست و مو دارد این ترکیب برای از بین بردن جوشهای بدن و صورت و جلوگیری از عرق نیز مفید است .

هنگام استفاده از حنا و سدر باید به این نکته توجه کنیم که اگر بدن آغشته به سدر و حنا یا موها را تمیز نشوییم و سدر و حنا لابه لای مو بماند تاثیر عکس خواهد داشت و باعث ریزش مو خواهد شد.پس از استفاده از حنا لازم نیست از شامپو استفاده کنید .اما اگر دلتان میخواهد موهایتان را با شامپو بشویید شامپو بایدرقیق و ملایم باشد.

 بعد از استفاده از این ترکیب تا وقتی موهایتان کاملا خشک نشده می توانید با یک روغن گیاهی و طبیعی موها را ماساژ دهید.

اگر بعد از قرار دادن حنا به روی موها ، آنها را تمیز نشویید پوست سر دچار خارش شده و خشک می گردد و موها شکننده می شود پس بعد از حنا موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملا بی رنگ باشد و تمامی ذرات حنا از روی موها پاک شود .

دیگر خواص سدر :

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    سدر خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد و برای درمان انگل های موضعی (پوستی) مفید است.

    جوشانده برگ سدر علائم سرماخوردگی را درمان و فشارخون را افزایش می دهد.

    سدر موجب ضخیم شدن تار و ریشه ی مو می شود .

    ضماد برگ سدر و شستشو با آن زخم و جوشهای جلدی را درمان می کند.

    سدر موجب از بین بردن شپش می شود.

    سدر موجب تقویت اعصاب می شود.

    میوه سدر برونشیت، سرفه و سل را درمان می کند.

    سرخ کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم های روده و تب مفید است.

    شستن موی سر با سدر موها را تمیز کرده و به تقویت رشد آن کمک می کند به همین دلیل در لوازم آرایشی و شامپو کاربرد بسیاری دارد.در منابعی بیان شده که زنان قدیم در مصر با شانه های چوبی از جنس درخت سدر موهای خودرا شانه می زدند.

    ویتامین های سدر از مو در مقابل عوامل آسیب رسان حفاظت کرده و مو را تقویت می کند.

    سدر موها را از شر موخره،خشکی و شوره حفظ می کند.

    سدر ضد التهاب ،تقویت کننده و حالت دهنده ، خنک کننده مو است.

    میوه ی سدر برای کسانی مفیداست که صورتشان جوش می زند یا دارای پوست چرب و بدن خشک هستند.

انواع ماسک سدر:

سه قاشق پودر شکوفه، دو قاشق سرکه و دو لیوان آب را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق سوز قرار دهید و اجازه دهید این ترکیب 15 تا ٢٠ دقیقه روی نقاط عرق سوز باقی بماند برای بهتر نتیجه دادن به مدت دو سه روز، به دفعات دو بار در روز این کار را تکرار کنید.

سدر را با کمی سرکه و آب مخلوط کنید و سپس روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژداده و در اصطلاح اسکراب کنید . این عمل سبب لایه برداری و ترمیم و تمیز شدن پوستتان می شود.

اگر می خواهید پوست شفافی داشته باشید مشکل کدری پوست شما رفع شود ، بهتر است سدر را بجوشانید، و به اندازه ی آب موجود روغن بادام تلخ اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید ، بعد آن را روی شعله ی آهسته قرارداده و به هم زده تا آب موجود بخار گردد و عصاره سدر بادام تلخ بماند .

همچنین می توانید سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کنید و بعد با ماست یا کره ترکیب نمایید و به صورت تازه به تازه استفاده کنید . روغن بادام تلخ گران است بنابراین می توانید این کار را با روغن زیتون نیز انجام دهید. توجه کنید روغن بادام تلخ چون چرب است بنابراین مشکلی برای پوست ایجاد نمی کند و می تواند به مدت دو سه ساعت روی پوست بماند .

ماسک سدر و ماست بهترین ماسک برای پوستهای چرب

ماسک سدر و ماست از ماسکهای طبیعی برای ترمیم و لایه برداری صورت ، از بین بردن جای جوش ها و جوش های جوانی و نوجوانی است . این ماسک برای رفع خارش پوست بدن ،صورت یا حتی پوست سر مفید است .

برای تهیه این ماسک مقداری سدر را با نوک قاشق چایخوری اندازه گرفته و ماست را به آن اندازه اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیر مانند در آید تا بر روی پوست قرار گیرد لازم است دقت شود که این خمیر نباید بیش از اندازه غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید .این ماسک برای پوستهای چرب عالی است .

خاصیت سدرو ماست

ماسک سدر و حنا برای رفع لک های پوستی

برای از بین بردن جوش ، شفاف شدن پوست و رفع لک و تیرگی پوستتان ، مقداری حنای بی رنگ و پودر سدر را به یک اندازه مخلوط کرده به پوست خود بمالید تا با گذشت زمان تیرگی های پوست کم رنگ شود . برای از بین بردن تیرگی بعد از اصلاح هم می توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک سدر و مورد درمانی برای ریزش مو

50 گرم حنای بی رنگ را با 150 گرم سدر و 150 گرم مورد ترکیب کنید و روی موها بگذارید . سپس بعد از گذشت مدت زمان نیم ساعته موهای خود را بشویید . این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو عالی است و ریشه مو را محکم می کند.

ماسک سدر و آبلیمو برای سفید کردن دستها

برای سفید شدن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیری نه سفت و نه بسیار شل در آید سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و 15 دقیقه بعد بشویید.

ماسک سدر برای از بین بردن جای زخم و سوختگی

برای بهبود جای سوختگی و زخمهای سطحی، مقداری پودر سدر را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و سپس روی زخم بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه، آن را بشویید.

مضرات سدر

میوه ی سدر هم مانند خود گیاه سدر دارای خواص بی شماری است.میوه ی سدر با اینکه برای دستگاه گوارش مفید است می تواند نفاخ هم باشد.

میوه ی سدر برای حافظه هم ضرر دارد.بنابراین افرادی که سابقه ی تشنج یا فلج دارند قبل از مصرف این میوه باید با پزشک خود مشورت کنند بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود ضررش کم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied