شمانیوز
شما نیوز

مصرف زیاد این غلات با خطر حمله قلبی را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف مقدار بالا غلات تصفیه شده نظیر نان سفید با ریسک بالاتر بیماری های قلبی عروقی حاد، سکته و مرگ زودهنگام مرتبط است.

مصرف زیاد این غلات با خطر حمله قلبی را افزایش  می دهد

 محققان دانشگاه سیمون فریزر کانادا، رژیم‌های غذایی جمعیت‌های مختلف را در کشورهای کم درآمد، متوسط و پردرآمد در سراسر جهان بررسی کردند. بیش از ۱۶ سال تجزیه و تحلیل ۱۳۷,۱۳۰ شرکت کننده در ۲۱ کشور از جمله کانادا، محققان دریافتند که مصرف غلات تصفیه شده و قندهای افزودنی طی سال‌ها بسیار افزایش یافته است.

غلات در سه گروه تقسیم بندی شدند: دانه‌های تصفیه شده، غلات کامل و غلات سالم. غلات تصفیه شده شامل کالاهایی است که با آرد تصفیه شده (به عنوان مثال آرد سفید) تهیه می‌شود از جمله نان سفید، ماکارونی / رشته فرنگی، برنج سفید غلات صبحانه، محصولات نانوایی و دسرهای حاوی غلات تصفیه شده. غلات کامل شامل آردهای غلات کامل به عنوان مثال گندم سیاه و غلات سالم نظیر جو دوسر هستند.

مطالعه نشان داد مصرف بیش از هفت وعده غلات تصفیه شده در روز با افزایش ۲۷ درصدی ریسک مرگ زودهنگام، ۳۳ درصد خطر بیشتر بیماری قلبی و ۴۷ درصد ریسک بیشتر سکته همراه است.

این مطالعه بر مصرف خوراکی‌های حاصل از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و جو و مصرف کمتر غلات و گندم تصفیه شده تاکید دارد. کاهش مصرف کلی دانه‌های تصفیه شده و مصرف کربوهیدرات با کیفیت بهتر برای نتایج مطلوب سلامت ضروری است.

 

منبع : بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied