شمانیوز
شما نیوز

به 4 روش با این عرق گیاهی لاغر شوید

مصرف زنیان به لاغری و کاهش وزن کمک شایانی می کند اما در عین حال دستور استفاده از زنیان برای لاغری بسیار موثر و حائز اهمیت است.

به 4 روش با این عرق گیاهی لاغر شوید

زنیان یک دانه کاروم محسوب می شود و مربوط به ناحیه آسیایی است که برای طعم دهی به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها تقریباً مزه تلخی دارند و در واقع طعم آن ها منحصر به فرد است. فواید این ادویه ها نه تنها محدود به خوشبویی و طعم آن ها می شود، بلکه می تواند بسیار فراتر باشد. این دانه های میوه ای کوچک می توانند فوایدی از جمله کاهش وزن را نیز در بر بگیرند.

زنیان برای بسیاری از بیماری ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هضم و گوارش را بهبود می بخشند. مشکلات داخل بدن را آرام می کند و یبوست را درمان خواهد کرد. همانطور که می دانید، مرحله اول کاهش وزن این است که سیستم گوارشی خود را بهبود ببخشید. در این قسمت از تناسب اندام نمناک چهار راه را برای مصرف زنیان به شما معرفی می کنیم که می تواند به برنامه کاهش وزن تان کمک کند.

1. آب زنیان

حتماً یک لیتر آب را در یک کتری ریخته و آن را بجوشانید. اکنون یک قاشق چای خوری زنیان به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 3 الی 4 دقیقه بجوشد. زمانی که رنگ آب به آرامی در حال تغییر بود، کاملاً بالا سر آن بایستید و منتظر باشید تا به رنگ طلایی در بیاید.

سپس زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که این آب کم کم خنک شود. حال می توانید این آب را داخل یک کاسه بریزید و در طول روز دوباره آن را بنوشید. این آب نه تنها گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه سوخت و ساز شما را نیز افزایش می دهد. هر چقدر سوخت و ساز شما بالاتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه چربی بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری از دست خواهید داد.

2. آب عسل و زنیان

عسل دارای مواد معدنی، آمینو اسید ها و ویتامین ها است که همگی در کنار یکدیگر به تنظیم سوخت و ساز کمک می کنند. عسل همچنین هورمون های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث سرکوب اشتها شده و باعث می شود که بیش از حد کالری مصرف نکنید.

زمانی که زنیان مصرف می کنید، وزن اضافی بدن ما در کم تر از 2 هفته کاهش پیدا می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی حتماً باید 25 گرم عسل را در 250 میلی لیتر آب در طول شب بریزید. صبح روز بعد می توانید آن را بنوشید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را اول صبح با شکم خالی میل کنید. می توانید به مدت سه ماه آن را هر روز استفاده کنید تا نتایج خوب آن را مشاهده کنید. هرگز نمی توانید سرخود، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید زیرا مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود خواهد آورد.

3. زنیان خام

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان خام را هر روز و آن هم هنگام صبح بجوید. همچنین می توانید یک ساعت بین خوردن زنیان و صبحانه خود فاصله بیندازید. اگر این دانه ها را هنگام صبح و و در حال ناشتا بودن مصرف کنید، به بهبود گوارش شما کمک خواهد کرد و سوخت و ساز شما را بالا می برد. همچنین باعث می شود که در صورت استفاده منظم بتوانید حدود یک الی دو کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشید.

4. پودر ادویه مخلوط

برای درست کردن این پودر به دانه رازیانه، زنیان، سیاه دانه و دارچین به مقدار مساوی نیاز دارید. می توانید تمام مواد را کاملا آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می توانید این پودر را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای مصرف آن یک قاشق چای خوری از این پودر مخلوط را داخل یک لیوان آب بریزید و دو بار در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها شما را سرحال نگه می دارد، بلکه به سوخت و ساز چربی در بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

 

منبع :نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied