شمانیوز
شما نیوز

با تخم این شربت کمتر در ماه رمضان تشنه شوید

تخم شربتی دانه‌ گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار در داخل شربت استفاده می‌شود و به دلیل اینکه لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد.

با تخم این شربت کمتر در ماه رمضان تشنه شوید

تخم شربتی دانه‌ گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار در داخل شربت استفاده می‌شود و به دلیل اینکه لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. تخم شربتی دانه‌ گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار در داخل شربت استفاده می‌شود و به دلیل اینکه لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد. همین خاصیت تخم شربتی را به یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رفع عطش در ماه رمضان تبدیل می کند.

دانه این گیاه سیاه و شفاف است و وقتی‌ که در آب ریخته شود بر اثر جذب آب هاله ای لعاب دار دور آن را احاطه می کند. این دانه ها به علت داشتن ترکیبات موسیلاژی (لعاب‌دار) به‌ صورت شربت درآب استفاده می‌شود.

این دانه های لعاب دار از آب درست شده، هیچ کالری ندارد و چون آب جذب شده را به مدت طولانی داخل دانه ها و حتی درون بدن باقی نگه می‌دارد، باعث می‌شود که بدن احساس تشنگی نکند.

اگر شما تخم شربتی را با غذای خود بنوشید، خاصیت ژله بودن آن، باعث می‌شود که مواد نشاسته ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

مزایا تخم شربتی برای روزه داران

خنک کننده و رفع عطش

تخم شربتی دارای خاصیت خنک کنندگی است که سبب کاهش دمای بدن، رفع عطش و درمان تب می شود به همین دلیل بهتر است به هنگام افطار در ماه روضان از این نوشیدنی استفاده نمایید تا در طول روز دچار تشنگی و عطش نشوید.

جلوگیری از گرسنگی

نوشیدن شربت تخم شربتی در ماه رمضان سبب جلوگیری از گرسنگی می شود زیرا دانه های ژلاتینی تخم شربتی از آب درست شده، هیچ کالری ندارد و چون آب آن به مدت طولانی داخل دانه ها حتی درون بدن باقی می‌ماند، باعث می‌شود که بدن احساس سیری کند.

تامین انرژی متعادل در طول روز

خوردن شربت تخم شربتی به همراه غذا در ماه رمضان سبب می شود مواد نشاسته‌ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

تخم شربتی برای تنظیم قند خون

آب لیمو ترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم است که باعث تنظیم میزان قند خون در ماه رمضان می شود. افراد دیابتی نیز برای کاهش قند خون خود باید یک قاشق تخم شربتی را خیس کرده با ۱ لیوان شیر و مقداری وانیل مخلوط کنند و بدون افزایش شکر بنوشند. این معجون انرژی زیادی تولید می کند بدون اینکه قند بدن را افزایش دهد.

تخم شربتی برای جلوگیری از ناراحتی های معده

بسیاری از افراد در ماه رمضان دچار ورم معده و دیگر ناراحتی های معده می شوند. رژیم غذایی نادرست در ماه رمضان سبب سوزش و اسیدی شدن معده می شود. نوشیدن تخم شربتی به دلیل اثر خنک کنندگی و آرام بخشی برای درمان مشکلات معده مناسب است.

تخم شربتی برای مسمومیت غذایی

تخم شربتی برای تصفیه درمان مسمومیت غذایی و پاک‌سازی روده است. تخم شربتی دارای خاصیت دیورتیک بوده، برای سلامت و سم زدایی کلیه ها مفید است و تهوع را درمان می کند.

سایر خواص تخم شربتی

از ورم معده و دیگر ناراحتی های معده جلوگیری می‌کند.

دارای مقدار فراوانی روغن امگا ۳ می باشد.

تخم شربتی برای تمام طول روز به شما انرژی فراوانی می بخشد.

تخم شربتی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدانت می‌باشد که شما را جوان نگه می‌دارد.

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین و مقدار زیادی کلسیم می باشد.

دارای یک ماده معدنی به نام بورون است که باعث انتقال کلسیم به استخوانها می شود.

همچنین تخم شربتی دارای مقدار زیادی پتاسیم و آهن می باشد.

تخم شربتی حاوی یکسری ترکیبات پلی فنولی و آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین ها و بتاسیسترول است.

همچنین طبق برخی تحقیقات پیشگیری از دیابت نوع دو، سرطان و خاصیت ضد باکتریایی برای این گیاه گزارش شده است.

منبع: آنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied