شمانیوز
شما نیوز

مثلث صورتی داخل چشم نشانه چه بیماری است؟

مثلث صورتی شکل در گوشه چشم با نام " پلیکا سمیلوناریس " شناخته می شود. اما این مثلث صورتی رنگ در گوشه چشم به چه درد می خورد؟

 مثلث صورتی داخل چشم نشانه چه بیماری است؟

مثلث صورتی شکل در گوشه چشم با نام " پلیکا سمیلوناریس " شناخته می شود. اما این مثلث صورتی رنگ در گوشه چشم به چه درد می خورد؟

دلیل وجود قسمت صورتی رنگ در گوشه چشم " پلیکا سمیلوناریس "چیست ؟

اگر به چشم خود نگاه کنید متوجه قسمت صورتی رنگ مثلثی شکل که در گوشه داخلی چشم نزدیک بینی وجود دارد خواهید شد. بنا به گفته ی پزشکان این مثلث کوچک از دو بخش تشکیل شده است:برجستگی کوچک داخلی و بخش هلال شکل که در مجاورت با چشم قرار دارد. این بخش جالب نمناک را مطالعه کنید تا با یکی از بخش های بدن پر از شگفتی تان آشنا شوید.

علت وجود مثلث گوشه چشم یا " پلیکا سمیلوناریس "

بحث و گفتگو های زیادی درباره این مثلث صورتی رنگ در گوشه چشم که آن را " پلیکا سمیلوناریس " هم می نامند شده است. چرا؟ زیرا تصور می شود این قسمت از چشم، بقایایی از تاریخ تکاملی انسان ها باشد، هنگامی که یک پلک یدکی داشتند که از این ناحیه بیرون زده بود!

اگرچه انسان ها دیگر این پلک یدکی را ندارند که بتواند به صورت افقی به دور چشم بچرخد. خزندگان، دوزیستان، ماهی ها، پرندگان و برخی از پستانداران مثل خرس ها و برخی از آبزیان هنوز این ساختار شفاف جالب را دارند که اصطلاح فنی آن "پلک سوم" است.

مثلث گوشه چشم «پلیکا سمیلوناریس»

در این حیوانات مانند انسان ها محافظت و تمیز کردن چشم توسط پلک ها وجود دارد و همچنین وجود پلک سوم در این حیوانات موجب محافظت چشم در برابر خورشید نیز می شود یا در صورت وجود جانور در زیر آب مانند عینک عمل می کند.

تکامل گرایان معتقدند که وجود این مثلث صورتی " پلیکا سمیلوناریس "در گوشه چشم انسان اثبات می کند که آدمیان از موجوداتی که زمانی پلک سوم داشتند تکامل یافتند و استدلال آن ها این است که ما این ارگان کوچک را بی فایده می دانیم چرا که هنوز دلیل وجودش داخل چشم را نمی دانیم.

برخی از دانشمندان معتقدند که وجود این مثلث صورتی در گوشه چشم " پلیکا سمیلوناریس "اثبات تکامل نیست و فقط باعث ایجاد ماده ای می شود که صبح ها در گوشه ی چشم مان جمع می شود که این ماده ترکیبی از ترشحات بعضی غده ها ازجمله غدد اشکی، غدد مخاطی بینی و غده های مربوط دیگراست و این مثلث صورتی رنگ می تواند به این ترشحات کمک کند چرا که سرشار از سلول هایی است که باعث ایجاد مخاط می شوند.

بنابراین دلیل وجود قسمت صورتی رنگ گوشه چشم " پلیکا سمیلوناریس " چیست؟

هر دو قسمت این بخش صورتی رنگ مثلثی شکل حاوی سلول هایی هستند که با ترشح مایعی چشم را مرطوب نگه می دارند و از آن به خوبی محافظت می کنند اما آیا این قسمت صورتی رنگ می تواند بقایای پلک سوم باشد ؟

اگر بقایای پلک سوم بوده چه حیف که برای انسان حفظ نشد چرا که هم کارآیی عینک افتابی را داشت و هم کاربرد عینک های شنا.

 

منبع : همگردی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied