شمانیوز
شما نیوز

مجوز آموزش حضوری دوره ابتدایی اخذ شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز بازگشایی مدارس برای دوره ابتدایی از ستاد ملی کرونا با همکاری وزارت بهداشت اخذ شده، بنابراین مدارس از اول آذر میزبان دانش آموزان متوسط اول و ابتدایی می‌شوند.

مجوز آموزش حضوری دوره ابتدایی اخذ شد

علیرضا کاظمی روز شنبه در گفت و گویی درباره روند بازگشایی مدارس افزود: امروز اولین گروه از دانش آموزان متوسطه دوم براساس الگوهای بازگشایی مدارس، آموزش حضوری را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این حضور در قالب یک یا چند گروه از دانش آموزان در کلاس درس برای آموزش حضوری است، ادامه داد: واکسیناسیون کادر اجرایی حدود ۱۰۰ درصد بوده، همچنین واکسیناسیون معلمان ۹۰ درصد انجام شده است. واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم براساس آخرین آمار ۸۸.۵ درصد تخمین زده می‌شود که با بازگشایی مدارس به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

کاظمی گفت: بازگشایی مدارس با رویکرد تدریجی صورت می گیرد. امروز فرآیند بازگشایی مدارس متوسطه است و در این مدت کار آغاز می‌شود، اما اینکه چگونه دانش آموزان حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه و تایید منطقه است.

وی عنوان کرد: همچنین سامانه ای طراحی شده که مدیران مدرسه بعد از انتخاب الگوی بازگشایی مدارس، این موضوع را داخل سامانه ثبت کنند. اداره آموزش و پرورش موظف است با صدور مجوز چارچوب رسمی به مدرسه بدهد.

کاظمی در گفت و گوی تلویزیونی خاطرنشان کرد: نظارت های میدانی توسط آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در حال انجام است و نگرانی بابت حضور دانش آموزان وجود ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied