شمانیوز
شما نیوز

چربی شکم

فقط 15 روز کافی است تا چربی شکم ازبین برود

رژیم های متعددی برای لاغر کردن توصیه می وند چه ازسوی پزشکان تغذیه و چه به عنوان تجربه های شخصی افراد. اما دغدغه اصلی بیشتر افراد برای انجام رژیم غذایی برای کاهش چربی های دور شکم است. در ادامه راهکاری برای حل این موضوع به شما پیشنهاد شده است.

فقط 15 روز کافی است تا چربی شکم ازبین برود

به گزارش شمانیوز: تشکیل چربی در اطراف شکم تحت تأثیر عوامل مختلفی شکل می گیرد. تغییرات هورمونی، کهولت، مستعد به چاقی به موجب برخورداری از ژن چاقی در DNA، الکل، افسردگی و مصرف برخی دارو ازجمله این عوامل هستند.

رژیم های کوتاه مدت با بازدهی بالا پرطرفدار هستند. برای کاهش چربی دور شکم هم رژیم 15 روزه وجود دارد که بسته به میزان چربی دور شکم می تواند اثربخش باشد و چنانچه قصد انجام چند دوره از این رژیم را دارید باید حتما بین هر دوره یک هفته فاصله ایجاد کنید. اما مهم ترین ویژگی رژیم 15 روزه دستیابی به وزن ایده آل در بازه زمانی محدود است که با هدف افزایش میزان مصرف میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی و آجیل انجام می شود.

سه روز آخر این رژیم (13تا 15) اثبیت رژیم هستند. نکته مهم در این رژیم 15 روزه هم این است که مصرف مواد مغذی و ویتامین باید محدود باشد.

مصرف غلات در این رژیم اهمیت بسیاری دارد. علاوه براین، میزان مصرف نمک و غذاهای شیرین و افزایش مصرف سبرزیجات حائز اهمیت است. افزایش میزان سبزیجات در این رژیم به سلامت قلب و پاکسازی بدن کمک می کند.

روند چربی سوزی در رژیم 15 روزه مانند سایر رژیم های لاغری نیازمند کاهش کالری های دریافتی و افزایش فعالیت بدنی است. با کاهش میزان کالری های ورودی، بدن با افت انرژی و کالری مواجه می شود و انجام فعالیت های مختلف، از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده می کند و منجر به چربی سوزی می گردد.

ساعت خوردن غذا در این رژیم مهم است. صرف صبحانه 8 صبح توصیخ می شد. وعده نهار 12وسی دقیقه تا 1 ظهر و صرف شام هم بعد از ساعت 7 و قیبل از ساعت 10 شب. میزان شام باید کمتر از وعده نههاد و صبخانه باشد..

لازم به ذکر است رژیم لاغری 15 روزه با ابتلا به بیماری های متعددی نظیر افسردگی، دیابت نوع 2، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و بیماری قلبی در ارتباط است. پس اگر مبتلا به این بیماری ها هستید ختما با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم لاغری 15 روزه مناسب رده سنی بزرگسالان و نوجوانان است. در این رژیم نوع مواد غذایی و میزان کالری های دریافتی متغیر است. در واقع وجه تمایز انواع رژیم لاغری 15 روزه به میزان کالری های دریافتی و نوع مواد غذایی مجاز اختصاص دارد.

متداول ترین رژیم 15 روزه، مدیترانه ای است. رژیم 15 روزه ی مدیترانه ای متشکل از 12 روز رژیم اصلی و 3 روز رژیم نگه دارنده می باشد. مواد غذایی مورد نظر در رژیم 15 روزه ی مدیترانه ای از کمترین میزان کالری برخوردار هستند. این رژیم چنانچه با رعایت کامل انجام شود 8 الی 10 کیلو کاهش وزن خواهد داشت.

توجه داشته باشید پیروی از این نوع رژیم لاغری برای افراد مبتلا به اضافه وزن مفرط دارای عواقب جدی است. در حقیقت کاهش کالری دریافتی عوارضی نظیر سرگیجه را در پی دارد.

لازم به ذکر است در رژیم لاغری 15 روزه، میزان کالری دریافتی مجاز در افراد بین 600 الی 800 کالری به صورت روزانه قرار دارد. البته مقادیر کالری مورد نیاز دریافتی در افراد تحت تأثیر وزن، جنسیت، قد، نوع فعالیت بدنی، میزان متابولیسم، شرایط آب و هوایی قرار دارد.

مواد مجاز در رژیم 15 روزه:

در رژیم غذایی 15 روزه، مصرف مواد غذایی تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید نظیر مرغ پر چرب محدودیت دارد. البته این مواد غذایی معادل های دیگری هم دارند که مانع کاهش وزن می شوند.

 

سوپ مرغ اصلی ترین غذای رژیم 15 روزه است که از یک فنجان هویج، 1/2 فنجان سیب زمینی، یک لیوان آب مرغ، 1/2 فنجان نخود فرنگی، آب لیمو و نمک و کلم بروکلی و کدو باید در آن وجود داشته باشد. رنده کردن کدو و سیب زمینی طعم این سوپ را بهتر می کند.

عوارض رژیم 15 روزه:

• عدم تمرکز مناسب

• افت قند و سرگیجه

• احساس گرسنگی مداوم

• برگشت سریع وزن

• کاهش قوای بدن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied