شمانیوز
شما نیوز

شهرلوله ها

آشنایی با مناطق دیدنی شهرلوله ها

"شهر لوله ها" که لقب عسلویه است بیشتر به عنوان یک مکان کاری برای همگان آشناست اما شاید جالب باشد بدانید که این شهر جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی دارد.

آشنایی با مناطق دیدنی شهرلوله ها

به گزارش شمانیوز: عسلویه به عنوان یک منطقه عظیم صنعتی از توابع کنگان استان بوشهر است. این منطقه در شرق استان بوشهر قرار دارد. همه ساله عده زیادی برای اشتغال به این منطقه می روند. نام عسلویه همیشه دکل های نفت و گاز و هوای بسیار گرم جنوب را برای ما تداعی می کند اما باید بدانید عسلویه دارای جاذبه های طبیعی و تفریحی است.

از مناطق دیدنی عسلویه می توان بازار ماهی فروشان عسلویه، چهارشنبه بازار عسلویه، میدان لنج و مجتمع تجاری رویال اشاره کرد.

در مجاورت شهر عسلویه، روستایی به نام کلات قرار دارد. طبیعت این روستا با شهر صنعتی عسلویه متفاوت است و تناقض قرارگیری این دو مکان کنار یکدیگر زیایی این روستا را دوچندان می کند. زیبایی کوه ها و صخره ها در کنار طبیعت سرسبز و از همه چشم نواز تر چشمه ای پر آب در این میان از ویژگی های این روستای زیبا می باشد. وجود نخل هایی سر به فلک کشیده در میان کوه و طبیعت، منظره ای چشم نواز به ویژه در فصول سرد سال و ایام نوروز را به وجود می آورد.

در حدود ۴۰ کیلومتری شهر عسلویه روستای ساحلی بنود قرار دارد. روستایی کم جمعیت و آرام که در کنار زیباترین سواحل جنوب کشور قرار گرفته است. سواحل شنی این روستا در بین تمام روستاهای جنوب کشور کم نظیر و محلی برای تفریح و بازی های ساحلی برای علاقه مندان به این رشته ها است. به تدریج مناطقی از این سواحل قابلیت آن را دارد که به شهرک سینمایی طبیعی تبدیل شود.

روستای هاله از توابع بخش چاه‌مبارک شهرستان عسلویه است که در استان بوشهر واقع شده. روستای هاله در گذشته، به دلیل صید مروارید یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری حکومت آل بویه بوده است. این روستا در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهرستان کنگان و در ۹ کیلومتری بندر عسلویه قرار دارد. از شمال کوه، از جنوب رأس نایبند، از غرب عسلویه، و از سمت شرق به بساتین محدود می‌ شود. این روستا به “خلیج نای‌بند” هم معروف است. این روستا همچنین ۹ متر از سطح دریا، ارتفا دارد.

آبشار درزو در روستای اخند که ۱۵ کیلومتر از عسلویه فاصله دارد واقع شده است. روستای اخند از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه است. در میان کوه‌های این روستا، چشمه‌ای زیبا با طبیعتی بکر قرار گرفته که دیدن تنها عکسی از آن کافی ا‌ست تا وسوسه شوید و مسافتی طولانی را برای دیدن تنگه و آبشار زیبای درزو طی کنید. فرودگاه عسلویه، به فاصله‌ چند کیلومتری در روستای چاه مبارک، قرار دارد که به آبشار نزدیک است. در ‌واقع فرودگاه عسلویه مابین دو شهر عسلویه و پارسیان واقع  است.

در عسلویه چند روستای ساحلی قرار دارد که بستانو هم از جمله آنهاست. روستای ساحلی بستانو بیش از ۶۰ قایق صیادی دارد و صیادی شغل اصلی مردم اینجاست.

در سمت غربی بندرعسلویه، شهری به اسم نخل نقی واقع شده که به خاطر نخلستان‌های زیادش به این اسم معروف است و از مناطق دیدنی عسلویه محسوب می شود. در مجاورت ساحل و اسکله این شهر، پارکی ساحلی و زیبایی‌ ساخته‌اند که رستوران، کافی‌شاپ، اسکله ماهیگیری و امکان بازی کودکان و پیاده‌روی در کنار ساحل را هم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied