شمانیوز
شما نیوز

گوشی هواوی

قیمت گوشی هواوی در بازار امروز 3 آذر | جدول قیمت گوشی هواوی

امروز (چهارشنبه 3 آذر ماه) قیمت گوشی هواوی در بازار آزاد تهران، اعلام شد.

قیمت گوشی هواوی در بازار امروز 3 آذر | جدول قیمت گوشی هواوی

به گزارش خبرنگار شما نیوزگوشی هواوی ساخت کشور چین است. گوشی هواوی در سال های اخیر توانسته است موفق عمل کند و بخش عمده ای از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده است. گوشی هواوی از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار و قیمت آن نسبت به سایر گوشی ها مقرون به صرفه تر است. گوشی هواوی در ایران از طرفداران بسیاری برخوردار است و فروش نسبتا خوبی هم در ایران دارد. گوشی هواوی در آینده، می تواند سهم قابل توجه ای از بازار موبایل جهان را به خود اختصاص دهد.
شما در جدول زیر می توانید قیمت انواع گوشی هواوی در بازار را مشاهده کنید:

قیمت گوشی هواوی

تاریخچه گوشی هواوی

هواوی از موفق‌ترین شرکت‌های چینی است که در سال ۱۹۸۷ پایه‌گذاری شد و بزرگترین شرکت ارائه کننده‌ی سرویس‌های ارتباطی در جهان است. بخش موبایل هواوی که از سال ۲۰۰۴ تولید گوشی را آغاز کرده بود، در سال ۲۰۰۹ با یک گوشی مبتنی بر اندروید ۱.۵ (U8220) پا به عرصه‌ی رقابت گوشی‌های هوشمند گذاشت. با توجه به پایین بودن قیمت گوشی های هواوی، برند چینی خیلی زود به سایر بازارها از جمله ایران راه پیدا کرد. قیمت هواوی در آن زمان یک مزیت رقابتی برای گوشی های هواوی به حساب می‌آمد؛ از این رو بسیاری از کاربران خرید گوشی هواوی را به سایر برندها ترجیح دادند و این شرکت خیلی زود توانست به یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان گوشی جهان نیز تبدیل شود.

آشنایی با انواع گوشی هواوی

گوشی های هواوی را می‌توان به سه دسته‌ی پایین‌رده، میان‌رده و پرچم‌دار تقسیم کرد.

گوشی های سری Y و NOVA

دسته‌ی اول گوشی‌های پایین رده یا گوشی های ارزان هواوی هستند که تحت عنوان سری Y به فروش می‌رسند. هواوی در سری وای به دنبال عرضه‌ی گوشی با ارزش خرید بالا است. قیمت گوشی هواوی در سری Nova کمی بالاتر است و گوشی های هواوی سری نووا از نظر قیمت و کیفیت در دسته‌ی دوم یعنی میان‌رده قرار می‌گیرند؛ تمرکز هواوی در این سری روی تقویت دوربین سلفی و برآوردن نیاز افراد علاقه‌مند به سلفی بود.

گوشی های سری میت و پی

اگر به دنبال بهترین گوشی هواوی هستید باید آن را در سری‌های پرچمدار P و Mate جستجو کنید. با نگاهی به لیست قیمت گوشی هواوی متوجه می‌شوید که قیمت در سری های پی و میت به حداکثر خود می‌رسد. دلیل آن استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها در این دو سری از گوشی های هواوی است.
دوربین‌‌های سری پی و میت در سال‌های اخیر همواره جزو بهترین‌ها در بازار بودند و نوآوری در آن‌ها بسیار است.

گوشی آنر

آنر و اسند از دیگر سری های موبایل هواوی بودند. این دو سری که سرنوشت متناقضی داشتند، یکی به شکوفایی کامل و دیگری به نابودی کامل رسید. سری اسند که با محصولاتی همچونAscend G630 یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار ایران بود در سال ۲۰۱۶ احتمالا با هدف تمرکز بر سایر سری‌ها از تولیدات هواوی کنار گذاشته شد. در سوی دیگر، سری پایین‌رده و میان‌رده‌ی آنر که پرفروش‌ترین گوشی های هواوی را در خود جای داده بود، در سال ۲۰۲۰ توسط هواوی مستقل اعلام شد.

گوشی هواوی Enjoy

گوشی های هواوی سری اینجوی معمولا نام‌گذاری مجدد سایر مدل‌های جهانی هواوی مخصوصا گوشی‌های سری Y هستند؛ هر چند که برخی مدل‌های آن از سری آنر و سری P نیز گرفته شده‌اند. سری اینجوی با هدف عرضه‌ی ارزان‌تر گوشی های هواوی در بازار چین به وجود آمده است و تنها تفاوت آن‌ها با مدل‌های جهانی نرم‌افزار چینی گوشی‌های سری اینجوی است.

بهترین گوشی هواوی

این که بهترین گوشی هواوی برای شما کدام مدل است، بستگی به موارد زیادی از جمله سلیقه‌ی شخصی شما دارد؛ اما با نگاه به مشخصات گوشی هواوی و قیمت آن‌ها می‌توان به طور کلی یک دسته بندی با توجه به نیازهای خود انجام بدهید.
اگر به دنبال خرید یک گوشی گران‌قیمت و پرچمدار از هواوی هستید و دوربین برای شما یک اصل مهم است؛ گوشی‌های سری پی و میت به بهترین و نوآورانه‌ترین دوربین‌های گوشی موبایل مجهز شده‌اند. سخت‌افزار قدرتمند با بهره‌گیری از سرعت شارژ بالا و استفاده از پردازنده‌های کرین از دیگر ویژگی‌های این محصولات هستند.
گوشی‌های سری Y یا محصولات اقتصادی هواوی، عموما نمایشگر LCD دارند و با تراشه‌های مدیاتک و کرین عرضه می‌شوند. تنوع محصولات سری نوا در بازار کشورمان کمتر است و مدل‌هایی که در بازار ایران عرضه شدند فاقد نمایشگر اولد هستند. اگر نمایشگر برای شما بسیار مهم است در بازه‌ی قیمتی میان‌رده و اقتصادی گزینه‌های بهتری از هواوی وجود دارد.

قیمت روز گوشی های هواوی نسبت به رقبا

گوشی های هواوی از دیرباز به داشتن ارزش خرید بالا شهرت داشتند. بررسی قیمت روز گوشی هواوی نشان می‌دهد که هنوز هم خرید گوشی هواوی یک اقدام عاقلانه و اقتصادی است. قیمت هواوی با در نظر گرفتن مشخصات موبایل هواوی بسیار مناسب‌تر از اکثر رقبا به نظر می‌رسد. شاید به همین دلیل است که شرکت چینی علی‌رغم فراز و نشیب‌های زیاد در سال‌های اخیر همچنان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان است.
یکی از دلایل پایین بودن قیمت گوشی های هواوی این است که بخش موبایل هواوی خود تولیدکننده‌ی پردازنده‌های انواع گوشی هواوی است. پردازنده‌ی کرین که در اکثر گوشی های جدید هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر قدرت پردازش و بهینه بودن در مصرف باتری با پردازنده‌های اگزینوس و اسنپدراگون رقابت می‌کند؛ بسته به مدل ممکن است قدرت گرافیکی این تراشه‌ها از مدل‌های مشابه اسنپدراگون کمتر باشد.
گزارش: اختصاصی شما نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied