شمانیوز
شما نیوز

آرمان عبدالعالی

ضجه های سوزناک پدر آرمان عبدالعالی هنگام دفن پسرش | ببخش نتونستم پسرتو نگه دارم

آرمان عبدالعالی که در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود، سحرگاه دیرو اعدام گردید. مراسم تشییع و تدفین او امروز در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

ضجه های سوزناک پدر آرمان عبدالعالی هنگام دفن پسرش | ببخش نتونستم پسرتو نگه دارم

به گزارش شمانیوز: آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور است. آرمان عبدالعالی متولد 1375 در تهران است که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اما در سن 17 سالگی نامزد خود را به قتل می‌رساند. آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید. مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سال‌های اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، در زندان رجایی شهر اجرا شد. آرمان عبدالعالی که در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود، سحرگاه دیرو اعدام گردید. مراسم تشییع و تدفین او امروز در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد. صحبت های غم انگیز پدر آرمان عبدالعالی بعد از اعدام پسرش در ادامه ببینید:

قاتل سال ۹۲ در ۱۷ سالگی پس از مدتی ارتباط با دختری به نام «غزاله شکور» او را به قتل رساند و به گفته خودش جسدش را درون یک چمدان در سطل زباله انداخت اما جسد غزاله هیچ‌گاه پیدا نشد.

حکم قصاص آرمان اجرا شد و پرونده ای که در آن افراد زیادی برای نجات جان یک متهم تلاش کردند بسته شد.به این ترتیب تلاش این افراد بی نتیجه ماند چرا که اولیای دم  با اصرار بر اجرای حکم صبح امروز آرمان به دار مجازات آویخته شد.

آرمان عبدالعالی

آخرین دیدار پدر و مادر آرمان

ساعت از نیمه شب چهارشنبه، 3 آذر ماه گذشته بود که در تماس با پدر و آرمان به آنها اطلاع دادند که ساعتی بعد آرمان پای چوبه دار خواهد رفت.خانواده آرمان و غزاله پشت در زندان رجایی رفتند و هر دو خانواده تردید داشتند که این حکم اجرا خواهد شد یا نه.

بالاخره ها تردید ها به یقین تبدیل شد و تشریفات قانونی برای اجرای حکم آغاز شد.آرمان از قرنطینه پیش از اجرای حکم به بند بازگشته بود.او پیش از این 5 بار به سوییت انفرادی منتقل شده و با تعویق حکم به بند برگشته بود.همین کافی بود که گمان داشته باشد این چهارشنبه زمان اجرای حکم او نیست و مثل بارهای قبل به او مهلتی داده شده باشد.اما ساعت 11 شب در حالی که آرمان در بند زندان بود،او را برای اجرا حکم از بند خارج کردند.

پدر آرمان در مور آخرین ملاقات با فرزندش به رکنا گفت:«قرار نبود آرمان این هفته پای چوبه دار برود.نیمه شب در حالی پای چوبه رفتیم که از قبل ملاقات آخر با پسرمان نداشتیم.قبل از اجرای حکم،اولیای دم را دیدیم و من و همسرم بار دیگر به پای آنها افتادیم و التماس کردیم که آرمان را ببخشند که فایده ای نداشت.»

آخرین خواسته آرمان چه بود؟

پدر آرمان که تنها چند ساعتی است جسد فرزند خود را تحویل گرفته،به حدی بیقرار و سوگوار است که به سختی سخن می گوید:«آرمان برادرش را ندیده بود.شنیدم که قبل از اجرای حکم گفته بود اجازه بدهید برادرم را ببینم.که این خواسته اش انجام نشد.»

او با ضجه و التماس می گوید:«پسرم تا آخرین لحظه زندگی اش درس خواند.به مردم بگویید او چقدر دلش می خواست به همنوعان خود کمک کند.چقدر امیدوار بود ولی آرمان دیگر برنمی گردد.»

او در ادامه با گلایه از روند رسیدگی به پرونده به رکنا گفت:«چندین شاهد معرفی کرده بودیم.چرا شاهدها را مورد تحقیق قرار ندادند؟»

طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین جلساتی با حضور فعالان و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود و تا لحظاتی قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی نیز این تلاش‌ها ادامه داشت.

از مرکز رسانه قوه قضاییه، با وجود همه تلاش‌ها از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده غزاله شکور در سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند و حکم قصاص آرمان عبدالعالی که از سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، امروز چهارشنبه  سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.

با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور طی سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

از روز (سه شنبه) نیز تلاش‌های مجدد دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی مقامات قضائی دیگر برای متقاعد کردن خانواده شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندشان، مجددا شدت گرفته بود تا اینکه بر اساس قانون هر دو خانواده برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر دعوت شدند.

این تلاش‌ها تا جایی ادامه داشت که قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از ساعت ۴ صبح به همراه تیمی از قضات اجرای احکام و کمیته صلح و سازش که سابقه طولانی در رضایت گیری برای پرونده‌های مختلف قتل دارند وارد سالن جلسات زندان رجایی شهر شدند.

در ابتدای حضور قاضی شهریاری در این اتاق، وی و دیگر اعضای کمیته صلح و سازش همه تلاش خود را برای کسب رضایت خانواده شکور انجام دادند که این تلاش‌ها باز هم به نتیجه‌ای نرسید و اولیای دم بر اجرای حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند.

در جلسه فوق، علاوه بر تلاش افراد با سابقه در گرفتن رضایت برای پرونده‌های قصاص به خانواده عبدالعالی نیز فرصت داده شد تا برای گرفتن رضایت با خانواده شکور دیدار داشته باشند.

در انتهای جلسه قاضی شهریاری یک بار دیگر از خانواده شکور درخواست کرد در فضایی آرام و به دور از حضور افراد برای سرنوشت پرونده‌ی قتل دخترشان تصمیم گیری کنند.

پیش از اعزام آرمان عبدالعالی به سالن اجرای حکم، خدام حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حضرت امام رضا(ع)، ملاقاتی با خانواده شکور داشتند، اما تلاش‌های آنها نیز برای گرفتن رضایت بی نتیجه ماند و آرمان عبدالعالی علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در طول هشت سال گذشته به سمت سالن اجرای حکم رفت و حکم قصاص در مورد او به اجرا در آمد.

براساس این گزارش، پیش‌تر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    لعنت بر شیطان، با رضایت ندادن ، دختره زنده شد؟
    اصلا دختر تو خونه پسره چه غلطی میکرده؟