شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در هفته دوم آذر | قیمت دلار افزایش می یابد؟

قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و تا کال 29 هزار تومان هم بالا رفت؛ آیا قیمت دلار در هفته دوم آذر ماه نزولی می شود؟!

پیش بینی قیمت دلار در هفته دوم آذر | قیمت دلار افزایش می یابد؟

به گزارش خبرنگار شما نیوزقیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در کانال 28 هزار تومانی در رفت و برگشت بود. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل در نوسان است. نقش دلالان بر قیمت دلار بی تاثیر نسیت و نیاز است که مسوولان دولتی، نظارت بیشتری بر بازار آزاد داشته باشند. روز گذشته (پنجشنبه 4 آذر ماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران، نزولی شد و باید منتظر ماند که در آینده، قیمت دلار به کدام ست می رود.
اوایل هفته گذشته، قیمت دلار در محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود؛ نرخ دلار در اواخر هفته گذشته به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و به نظر می‌رسد با توجه به آغاز شدن مذاکرات وین کاهش قیمت ارز ادامه‌دار باشد.

قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات وین 

«کامبیز افسری» کارشناس بازار ارز درباره پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده، گفت: تغییر قیمت دلار در بازار هفته آینده، بستگی به نتیجه مذاکرات وین دارد البته سیگنال‌های این موضوع، تاثیر خود را در قیمت دلار در روزهای گذشته، گذاشته است.
این کارشناس بازار ارز، اظهار داشت: طرف عرضه و صرافی‌های دولتی در بازار با سخت‌گیری بیشتری دلار سهمیه‌ای را عرضه می‌کند و این در حالی است که طرف تقاضای ارز در بازار بالا رفته است. همین موضوع در روزهای گذشته در قیمت دلار اثرگذاری زیادی داشته است.
هفته گذشته، هم «سلمان نصیرزاده» پیش‌بینی کرده بود: دو مساله مهم نشست برجام و نرخ دلار در بودجه سال ۱۴۰۰ در تغییرات قیمت ارز اثرگذار هستند.
وی در این باره گفته بود: اگر نرخ دلار بودجه ۲۳ هزار تومان بسته شود احتمال ریزش بیشتر در بازار کم می‌شود.
وی همچنین درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات و برجام و تاثیر ان در قیمت دلار گفته بود: بازار نسبت به تحولات وین سوگیری منفی دارد و خوشبین به نتایج مثبت آن نیست.
این کارشناس افزود: از این جهت اگر هر تحرکی خلاف انتظار بازار در وین و مذاکرات رخ بدهد که رگه‌هایی از تفاهم در پی داشته باشد می‌تواند به تعدیل نرخ در بازار آزاد منجر بشود.
نصیرزاده درباره تغییرات روانی قیمت دلار هم، گفت: موظف کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای اعلام نرخ ارز بر مبنای صرافی ملی نشان دهنده این است که سیاست‌گذار قصد مدیریت قیمت‌ها از منظر رسانه‌ای و روانی را دارد.
او در پایان، بیان کرد: البته تجربه شکست خورده ارز ۴۲۰۰ تومان در سال ۱۳۹۷ که توسط معاون اول رئیس‌جمهور وقت به عنوان نرخ رسمی اعلام شد، نشان می‌دهد نرخ‌های دستوری در بلندمدت کارایی ندارند.

پیش بینی قیمت دلار در آینده

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات و رایزنی‌های گسترده با ایران برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده، خبر داد. 
«رافائل گروسی» در یک کنفرانس خبری، گفت: رایزنی‌ها با مقامات ایران بی‌نتیجه بود و ما نتوانستیم به نتیجه برسیم؛ من برای یافتن راه‌حل متوقف نمی‌شوم و ادامه می‌دهم.
وی افزود: داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دیگر نمی‌توانم آگاهی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تضمین کنم.
گروسی بیان کرد: امیدوارم مذاکرات با مقام‌های ایران ادامه داشته باشد و حداقل آن این است که من تلاش در این زمینه را متوقف نخواهم کرد.
وی اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود.
گفتنی است، از آنجایی که بازارهای مالی در انتظار نتایج نشست وین هستند این خبر در آستانه مذاکرات، می‌تواند سیگنالی افزایشی برای آنها به‌ویژه بازار ارز باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied