شمانیوز
شما نیوز

یارانه

اولین یارانه آذرماه چه زمانی پرداخت می‌شود؟

اولین یارانه واریزی آذر ماه ۱۴۰۰ یارانه معیشتی بنزین است که در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود

اولین یارانه آذرماه چه زمانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش شمانیوز: یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوار‌ها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.

پس از پرداخت این یارانه، نوبت به واریز یارانه نقدی است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز ۲۰ آذر ماه واریز می‌شود. اما دولت از وعده واریز دیگری در آذر ماه داده است.

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد، اما معاون اقتصادی رئیس چمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبر‌های خوبی دارد.

به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. با حذف کالا‌ها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.

در یک ماه گذشته بار‌ها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبر‌های یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied