شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا و سکه/ قیمت طلای آب شده/ قیمت طلا کارکرده

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران

قیمت سکه و طلا امروز 8 آذرماه ۱۴۰۰ باز هم تغییر کرد و وارد کانال جدیدی شد که درادامه گزارش می خوانید.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران

به گزارش سایت خبری ملت ایران : قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران باز تغییر کرد و وارد کانال جدیدی شد و خریداران را با تردید برای خریدن این فلز گرانبها  با تردید مواجه کرد. 

به نظر می رسد کارشناسان عوامل مختلفی را به قیمت طلا و سکه امروز در بازار امروز تهران مرتبط می دانند و خیلی ها معتقدند که افزایش یا کاهش بیت کوین با قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران مرتبط نیست بنابراین بسیاری از متقاضیان به منظور صرف یا سرمایه گذاری از قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران مطلع شده و براساس آخرین تغییرات قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران تصمیم سازی می کنند. 

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۳۱ درصد رشد به ۱۲,۵۷۳,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا با ۰.۰۴ درصد افت به ۱,۷۸۸.۱۲ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۰۶ درصد رشد به ۱۲۵,۷۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۷۶ درصد رشد به قیمت ۱۲۳,۹۹۰,۰۰۰‬ ‬ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم سکه با ۰.۱۵ درصد افت به قیمت ۶۴,۹۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۱۳ درصد افت به قیمت ۳۷,۹۵۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۰۲ درصد افت به قیمت ۲۳,۱۹۵,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا با ۱.۵۱ درصد افت به ۲۶۴,۱۲۴ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۱.۶۲ درصد افت به ۳۰۷,۰۳۰ ریال و قیمت هر پوند با ۱.۳۴ درصد رشد به ۳۹۴,۴۷۰ ریال رسید.

 

آیا باید طلا خرید؟

 

از نظر فنی برخی کارشناسان معتقدند بازار در ماه های آینده به ۱۸۲۰ دلار می رسد. به همین دلیل سایت اینوستینگ در یکی از گزارش های خود،خرید طلا در روزهای اخیر پیشنهاد کرده است.

سی ان ان گزارش می دهد، نگرانی های مربوط به تورم منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام و اوراق قرضه در شده است. این باید خبر خوبی برای طلا باشد ، دارایی ملموس با عرضه محدود که اغلب در مواقع تورم خوب عمل می کند. بانک های مرکزی همیشه می توانند پول بیشتری چاپ کنند.ولی باید توجه داشت که کارگران معدن نمی توانند فقط با جادو طلای بیشتری تولید کنند.

اما طلا به تازگی به لطف یک تازه وارد مالی جدید در شهر ، برخی از طرفداران خود را از دست داده است: بیت کوین. قیمت طلا در سال جاری حدود 9 درصد کاهش یافته و به طور تقریبی 15 درصد کمتر از بالاترین رقم بیش از 2000 دلار در هر اونس تعیین شده در تابستان گذشته است.

در همین حال ، بیت کوین حدود 70 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر زیر 50هزار دلار معلق است که البته فاصله زیادی با رکورد بالای ماه گذشته ندارد.

هنوز هم ، طرفداران طلا فکر می کنند که فلز زرد برای یک جهش خود را آماده کرده است - حتی با اینکه بیت کوین به سمت بالا حرکت کند.

طلا یک بازاری است که از گذشته ترس دارد. قیمت ها سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد قرنطینه شدن به دلیل ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده بود نوسانات رو به بالایی داشت. اما طلا همچنین وقتی سرمایه گذاران نگران تورم هستند - مانند اکنون نیز به خوبی عمل می کند.

بیت کوین به طلا ربط پیدا نمی‌ کند

اما ممکن است بیت کوین به دلایل خوبی، در حال شکست طلا است.

دلیلی ندارد که بازگشت طلا با عقب نشینی بیت کوین همزمان شود. در حقیقت ، ارزهای رمزپایه در زمانی که انتظار می رود بازده اوراق قرضه رو به افزایش باشد ، می توانند یک شرط خوب باشند.

برد نویمان ، مدیر استراتژی بازار در الجر ، در مصاحبه با CNN Business گفت: « طلا برای تورم کمی بالاتر مفید است اما لزوماً نرخ بهره واقعی خیلی بالاتر نیست.»

نویمان گفت اگرچه تورم اغلب با افزایش نرخ همراه است ، اما مسئله این است که نرخ ها می توانند به طور چشمگیری اوج بگیرند و به بازدهی طلا صدمه بزنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که تازگی بیت کوین عقب رانده شده است.

بزرگترین دلیل افزایش بیت کوین در سال جاری بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که سرمایه گذاران تشخیص داده اند که ارز رمزنگاری شده حتی از طلا یا سایر فلزات گرانبها کمیاب است.

فقط 21 میلیون بیت کوین در کد منبع آن تعبیه شده است. و در حال حاضر به طور تقریبی 18.6 میلیون هم اکنون در گردش هستند.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهش ۲.۴۶ درصد به ۴۷ هزار و ۲۷۳ دلار رسید.

بیت کوین

امید همراه با احتیاط

براساس گزارش رویترز، یک جمعی از کارشناسان اوپک و متحدانش ، معروف به OPEC پلاس ، معتقدند که افزایش قیمت اخیر نفت ممکن است به دلیل بهبود در فاندامنتالی بازار نفت ، بیشتر توسط بازیگران مالی ایجاد شده باشد.

در این سند آمده است: کارشناسان  به دلیل عدم اطمینان از بازارهای فیزیکی و احساسات کلان ، از جمله خطرات ناشی از جهش شیوع کرده، «خوش بینی محتاطانه» را توصیه کرده اند. همچنین اوپکی‌ها در روز پنج‌شنبه دیدار می‌کنند و در مورد بازگشت روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت به بازار گفتگو خواهند کرد.

در حال حاضر قیمت هر اونس نفت وست تگزاس با کاهش ۱.۰۲ دلار یا ۱.۶۷ درصد به ۵۹ دلار و ۶۴ سنت رسید. همچنین نفت برنت نیز با کاهش ۱.۱۰ دلار  به ۶۲ دلار و ۵۹ سنت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied