شمانیوز
شما نیوز

دربی | دربی تهران | تیم استقلال

دورهمی تیم استقلال پیش از دربی | رستورانگردی آبی ها کجا بود؟

پیش از دربی بازیکنان و کادرفنی تیم استقلال روز گذشته دور هم جمع شدند.

دورهمی تیم استقلال پیش از دربی | رستورانگردی آبی ها کجا بود؟

 به گزارش گل کوچیک امروز از ساعت 16:15 به وفت ایران دربی تهران برگزار می‌شود. این مسابقه که قرار بود ابتدا ساعت 16:00 برگزار شود با 15 دقیقه تاخیر سوت دربی 97 زده خواهد شد. دربی بدون حضور تماشاگران است و کاپیتان های دو تیم غایب بزرگ این بازی هستند. تا چند سال پیش یک رسم مسخره روز قبل دربی برگزار می شد که چند سالی است لغو شده است. بازیکنان دو تیم شب قبل در یک مهمانی شام مشترک شرکت می‌کردند و در کنار هم شام می‌خوردند. فرهاد مجیدی روز گذشته بازیکنان و کادرفنی خود را به رستورانی در منطقه سعادت آباد برد و شام پیش از دربی را در رستورانی که مخصوض غذاهای دریایی است میل کردند. عکس های تیم اسقلال در پایان مطلب آمده است.

تیم استقلال (1)

مشاجره فرهاد مجیدی و گابریل پین

در حالی که تنها یک روز تا برگزاری دیدار دربی تهران باقیمانده است اما سوال بزرگ برای هواداران استقلال انتخاب گلر این تیم برابر پرسپولیس است.

گفته می‌شود مجیدی تصمیم گرفته تا از سیدحسین حسینی درون دروازه تیمش استفاده کند. گلری که طی دو بازی قبلی در چارچوب دروازه آبی‌ها قرار گرفته بود اما این تصمیم با مخالفت گابریله پین مواجه شده است. گلر مورد علاقه مربی ایتالیایی علیرضا رضایی است و او به فرهاد تاکید کرده تا دروازه بان تیمش را برای دربی تغییر ندهد. پین معتقد است علیرضا رضایی در دو بازی قبلی عملکرد خوبی داشته و روی گل صنعت نفت هم چندان مقصر نبوده است. ضمن اینکه گلر جوان استقلال روحیه خوبی برای این بازی دارد و آماده ارائه یک نمایش خوب در این بازی برای اثبات توانایی‌های فنی‌اش است.

باید در نهایت منتظر ماند و دید فرهاد به توصیه دستیار ایتالیایی‌اش گوش می‌کند یا اینکه حسینی با تجربه را درون دروازه تیمش قرار می‌دهد.

قضاوت تیم استقلال تا پیش از دربی

فقط 7 هفته از شروع لیگ بیست ویکم فوتبال گذشته و این بازه زمانی، برای هر قضاوتی زود است. به گزارش فرتاک ورزشی، با این حال نگاهی گذرا به شرایط استقلال، دست کم چند پرسش و ابهام را به ذهن متبادر می کند که می توان آنها را در یک مطلب گنجاند. این تیم مربی ایتالیایی دارد؟فرهاد مجیدی از زمان بازگشتش به استقلال در میانه های فصل گذشته به شدت اصرار داشت که یک دستیار ایتالیایی به کادر فنی او اضافه شود. نام این دستیار گابریل پین بود و روند حضورش در ایران به قصه هزار و یک شب تبدیل شد. مددی، مدیرعامل پیشین استقلال بارها پیش نویس قرارداد را برای پین فرستاد و هر مرتبه در مسیر توافق، مشکلاتی به وجود آمد. طولانی شدن حضور مربی ایتالیایی در تهران، موجب ناخشنودی فرهاد مجیدی بود. در این شرایط انتظار می رفت با حضور پین، استقلال زیر و رو شود و بهترین و فنی ترین فوتبال ایران را به نمایش بگذارد.

با این حال منصفانه باید گفت در فصل جدید و با وجود پیوستن مرد ایتالیایی به استقلال، همچنان خبری از نمایش های باکیفیت و مورد انتظار در این تیم نبوده است. استقلال حتی در 3 مسابقه نخست که برنده بود هم خوب بازی نمی کرد، چه برسد به 4 مسابقه بعدی که با توقف این تیم همراه شد. هرچند بهتر است برای قضاوت، کمی بیشتر منتظر بمانیم. آرمان رمضانی چرا بازی نمی کند؟کادرفنی استقلال بعد از جدایی شیخ دیاباته و مهدی قائدی، تمرکز زیادی روی جذب مهاجم و تقویت خط حمله داشت. بر این اساس امین قاسمی نژاد، محمدرضا آزادی و 2 خارجی به نام های کوین یامگا و رودی ژستد جذب شدند. ارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم که از قبل مانده بودند. هم اکنون و تا پایان هفته ششم، به همه این نفرات کم وبیش بازی رسیده، غیراز رمضانی. آرمان خرید اختصاصی خود فرهاد بود که با وجود همه مخالفت ها انجام شد. اتفاقا اصرار مجیدی به بازی کردن رمضانی باعث شد او یکی دو گل خوب بزند، کمی خودباوری پیدا کند و حتی تا آستانه باز کردن دروازه الهلال پیش برود. با وجود این حالا رمضانی حتی در اولویت پایین تری نسبت به محمدرضا آزادی قرار گرفته است.

آن زمان که بازی دادن آرمان عجیب بود، مجیدی این کار را انجام می داد. حالا که هواداران او را پذیرفته اند، حتی با محرومیت ناگهانی 2 مهاجم خارجی هم به رمضانی بازی نمی رسد. ناراحتی وریا بابت چیست؟مدت هاست که شایعات زیادی در مورد مطلوب نبودن روابط فرهاد مجیدی و وریا غفوری به گوش می رسد. دامنه حرف و حدیث ها تا حدی است که از «قهر» طرفین هم سخن گفته می شود. حتی اگر هیچ کدام از اینها را باور نکنیم، اظهارات بحث برانگیز غفوری بعد از پایان بازی با گل گهر جای تامل دارد. این بازیکن به صراحت اعلام کرد از درون تیم تحت فشار است و وقتی از او در مورد نقش کادرفنی در این مورد سؤال شد، وریا سکوت کرد. فراموش نکنیم در بازی قبلی هم مجیدی به صراحت گفته بود غفوری سرما خورده و غایب است، اما این بازیکن اظهارات سرمربی را تکذیب کرد و نیمه دوم دیدار با نساجی به زمین رفت! ناراحتی غفوری از چیست؟

سؤال مهم تر اینکه آیا واقعا این شرایط به استقلال لطمه نمی زند؟ فرهاد کی حرف فنی می زند؟ 3 مساوی و 3 مصاحبه بد؛ فرهاد مجیدی در بازی با فجرسپاسی از حضور غیرمجاز تماشاگران در ورزشگاه گلایه کرد و گفت: «زشت ترین گل فصل را خوردیم.» او در بازی با نساجی بیخود و بی جهت به قضاوت علیرضا فغانی گیر داد و در دیدار با گل گهر هم اتفاق رخ داده برای یامگا و ژستد بهانه مناسب را برای اظهارات غیرفنی در اختیار مجیدی قرار داد. همچنین اصرار این مربی بر نمایش های باکیفیت استقلال هم خلاف چیزی است که اغلب ناظران می بینند. در هر صورت انتظارها از مربی تیم بزرگی مثل استقلال این است که وقتی نتیجه نمی گیرد کمی فنی تر حرف بزند. ادامه این شرایط به سود فرهاد نخواهد بود و ممکن است حوصله حامیان او را هم سر ببرد.

فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دربی اعلام کرد که وریا غفوری را برای دربی در اختیار ندارد و حضور آرش رضاوند برای دیدار فردا نامشخص است. عدم حضور نام غفوری در لیست بازی فردا، غیبت او را قطعی کرد ضمن اینکه سرمربی استقلال از بردن نام گلر خود در بازی فردا اجتناب کرد تا بدین شکل حداقل 3 ابهام درخصوص ترکیب آبی ها وجود داشته باشد و باید منتظر تصمیم تیم پزشکی و در نهایت اعلام کادرفنی ماند.

* گلر دربی؛ رضایی یا حسینی؟

استقلال برای دروازه سه گزینه داشت که با خط خوردن رشید مظاهری، حالا دو گزینه پیش روی کادرفنی است. در 3 بازی گذشته، این علیرضا رضایی بود که در ترکیب اصلی قرار گرفت و دست بر قضا خوب ظاهر شد. سیدحسین حسینی نیز برای این دیدار از آمادگی کاملی برخوردار است و به درستی مشخص نیست چه کسی فردا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. مجیدی دو دروازه بان آماده در اختیار دارد و از این بابت نگرانی نخواهد داشت.

* استقلال در دربی: با 3 دفاع یا 4 مدافع؟ نکته مبهم دیگر، نوع چینش بازیکنان و سیستم مدنظر مجیدی است. استقلال در آبادان تغییر آرایش داد و با سیستم 4 دفاعه وارد زمین شد که این مسئله باعث نیمکت نشینی محمد دانشگر گردید. اگر مجیدی قصد داشته باشد دوباره با سیستم 3 دفاعه پای به زمین مسابقه بگذارد، باید شاهد بازگشت دانشگر به ترکیب اصلی باشیم، در غیر اینصورت یکی از میان مرادمند یا دانشگر باید روی نیمکت بنشیند چرا که حضور یزدانی در ترکیب اصلی قطعی است.

* جانشینان رضاوند و غفوری؟ در خط میانی نیز حضور آرش رضاوند در هاله ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن دچار مصدومیت شده و باید دید او به بازی فردا می رسد یا مجیدی جانشین دیگری برای او در نظر دارد. گفته می شود در صورت غیبت قطعی رضاوند، این رضا آذری خواهد بود که در ترکیب اصلی به میدان می رود. غیبت وریا غفوری نیز در دربی فردا قطعی شده و کادرفنی آبی ها به دنبال انتخاب بهترین جانشین برای کاپیتان تیمش است. محتمل ترین گزینه این است که شاهد عقب آمدن کوین یامگا باشیم و این بازیکن خارجی دربی را در سمت راست بازی کند.

* ژستد یا ارسلان، مسئله این است

در خط حمله نیز عملکرد رودی ژستد، کادرفنی را قانع نکرده و هر لحظه امکان تغییرات و حضور ارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب اصلی وجود دارد. انتظار می رفت تا مهاجم اهل کشور بنین بتواند در بازی های گذشته پایش به گلزنی باز شود ولی این مسئله رخ نداده است و این بازیکن، مطهری را به عنوان آلترناتیو خود می بیند. تمام این مسائل سبب شده که تشخصی ترکیب استقلال برای دیدار فردا امری سخت و دشوار باشد.

به نظر می رسد ترکیب احتمالی آبی پوشان در دربی فردا به شرح زیر باشد اما شما کاربران ورزش سه می توانید ترکیب مد نظر و احتمالی خود از تیم استقلال برای دربی حساس فردا را برایمان ارسال کنید تا نظرات شما در کمترین زمان ممکن به نمایش دربیاید.

سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – حسین مرادمند – محمد دانشگر – روزبه چشمی – رضا آذری – مهدی مهدی پور – جعفر سلمانی – کوین یامگا – امیرحسین حسین زاده – رودی ژستد

تیم استقلال (3)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied