شمانیوز
شما نیوز

تیم استقلال | فرهاد مجیدی | دربی | لباس استقلال

لباس مشکوک تیم استقلال در دربی | زد و بند استقلال با فدراسیون!

لباس های تیم استقلال در دربی شب گذشته جنجالی شد.

لباس مشکوک تیم استقلال در دربی | زد و بند استقلال با فدراسیون!

 به گزارش گل کوچیک روز گذشته در مهمترین بازی نیم فصل دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. تیم استقلال با لباس آبی و پرسپولیس با لباس قرمز مطابق معمول به میدان آمدند. این دیدار یکی از بی هیجان‌ترین و کسل کننده‌ترین دربی های ادوار لیگ برتر به شمار می‌آید. تنها صحنه جنجالی بازی در دقیقه 86 برای تیم استقلال رخ داد. جایی که رودی ژستد مهاجم تیم استقلال توسط مدافع پرسپولیس در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. سعید مظفری زاده در پایان بازی اعلام کرد که پنالتی برای تیم استقلال گرفته نشده است.

گذشته از موضوع نتیجه و نوع بازی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، لباس آبی پوشان بود که توی چشم می‌زد! طبق سنوات هر سال دو تیم روز قبل دربی از کیت مخصوص خود برای این بازی رونمایی می‌کردند. پرسپولیس مطابق معمول امسال هم این کار را انجام داد و از لباس خود رونمایی کرد. لباس‌های این فصل باشگاه پرسپولیس چندان رضایت هواداران و البته کادرفنی باشگاه پرسپولیس را فراهم نکرده است. نه طرح و نه البته رنگ آن. این موضوعی است که یحیی گل محمدی در یکی از کنفرانس‌های خبری هم به آن اشاره کرده بود. حالا، اما حداقل برای دربی، پرسپولیس قرار است با پیراهن‌هایی به میدان برود که رنگ و طرح آن، شباهت بیشتری با باشگاه فوتبال پرسپولیس دارد.

اما نکته عجیب این فصل جایی بود که تیم استقلال از کیت مخصوص خود برای دربی رونمایی نکرد. این موضوع در ابتدا حاشیه برانگیز نبود و اینگونه تصور شد که باشگاه استقلال دست از این کار کشیده است. رسم غلطی که فقط در فوتبال ایران جریان دارد و در سایر نقاط جهان تیم ها یک لباس را در ابتدای فصل معرفی می کنند و تا انتها آن را بر تن می کنند نه مانند تیم های لیگ ما که هر موقع که خواستند یک طرح یا نقش جدید برای بازی خود می زنند.

اما پس از انتشار عکس هایی از لباس استقلال در زمین بازی مشاهده شده که لباس های این تیم منقش به لوگو و آرم فدراسیون فوتبال است! موضوعی که حواشی بسیاری را روز بعد از دربی برای این باشگاه و فدراسیون فوتبال به همره داشت.

این موضوع با واکنش هواداران پرسپولیس در فضای مجازی همراه شد و به شابعه حمایت دولت و فدراسیون از استقلال دامن زد. کاربران با هشتگ فدراسیون آبی و تیم حکومتی در فضای مجازی اعتراض خود را اعلام کردند.

عکس‌های لباس تیم استقلال را پایان خبر می‌توانید ببنید

ترس از شکست در هفته هشتم تاثیرش را روی مهم‌ترین مسابقه ایران گذاشت و دو تیم با بازی محتاط و درگیرانه به کسب یک امتیاز و نباختن راضی شدند.

دوئل فرهاد و یحیی در شهرآورد برنده‌ای نداشت. این دیدار در نیمه اول با حملات آبی‌ها شروع شد و پس از ان بازی به تعادل کشیده شد.برخوردهای زیاد بازیکنان در نیمه اول باعث توقف‌های پی در پی بازی می‌شد و نیمه اول سرد و بدون موقعیتی را شاهد بودیم.

در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها کار را بهتر شروع کردند و با حملاتی که وحید امیری و شیری از سمت راست پی‌ریزی کردند فشار زیادی به دروازه استقلال آورده شد اما بازهم دروازه حسینی فرو نریخت. در دقایق پایانی بازی استقلال جلو نشست و چند موقعیت ایجاد کرد.

با توجه به حساسیت بالا و درگیرانه بودن این مسابقه چندین صحنه مشکوک داوری در طول نود دقیقه به وجود آمد که بارها واکنش و اعتراضات بازیکنان و نیمکت دو تیم را در پی داشت. در نهایت این مسابقه خیلی جذاب از آب در نیامد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. با توجه به ترس سرخابی‌ها از شکست و تاثیرات آن در هفته‌های آینده شاید هواداران از این بازی راضی نباشند اما نتیجه بدی برای کادرفنی دو تیم به حساب نمی‌آید.

هفته هشتم لیگ 21/ شنبه 1400/09/13 ساعت 16:15/ ورزشگاه آزادی/ بدون تماشاگر

تیم داوری: موعود بنیادی‌فر- حسن ظهیری- علیرضا ایلدورم- علی صفایی ؛ ناظر: حاتم بک‌پور؛ کمک داور اضافه: محمد راهی

*ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی

محمد دانشگر

سیاوش یزدانی

محمد حسین مرادمند

جعفر سلمانی

روزبه چشمی(۷۴-آرش رضاوند)

مهدی مهدی‌پور

رضا آذری(۶۷- زبیر نیک نفس)

کوین یامگا

امیرحسین حسین‌زاده

رودی ژستد(۸۹-ارسلان مطهری)

سرمربی: فرهاد مجیدی

*ترکیب پرسپولیس:

حامد لک

فرشاد فرجی

علی نعمتی

سعید آقایی

مهدی شیری

میلاد سرلک

کمال کامیابی‌نیا

وحید امیری

مهدی ترابی

امید عالیشاه

عیسی آل کثیر(۷۸-مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

اخطار

کمال کامیابی نیا(۲۴) مهدی ترابی(63) امیدعالیشاه (۷۲) سعید آقایی(۲+۹۰)

آرش رضاوند(۷۷) حسین مرادمند(۳+۹۰)

*بهترین بازیکن:

این دربی سرد تنها چند موقعیت خطرناک برای تیم‌ها داشت و دو تیم با بازی تقریبا هم سطح و فیزیکی اصلا دل‌شان نمی‌خواست دروازه خود را باز شده ببینند و از همین جهت نمی‌توان ستاره‌ای برای دربی ۹۷ به عنوان برترین بازیکن انتخاب کرد. البته سیدحسین حسینی با جمع کردن توپ‌های هوایی عملکرد خوبی برای استقلال داشت. امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی شیری نیز برای پرسپولیس در دقایقی از نیمه دوم که سرخ‌ها حمله می‌کردند نمایش نسبتا قابل قبولی داشتند.

*اتفاق ویژه:

این دیدار کیفیت پایینی داشت اما انواع سکانس‌های اعتراض به داوری توسط بازیکنان و کادر دو تیم را شاهد بودیم. صحنه‌های مشکوکی که بار دیگر ثابت کرد فوتبال ایران نیازمند تکنولوژی VAR است. در نهایت این سطح بازی دور از انتظار بود و هواداران از دو مدعی قهرمانی توقع نمایش بهتری در زمین داشتند.

*دقایق حساس:

دقیقه۲: فشار استقلال روی دروازه سرخ‌ها که توسط دفاع پرسپولیس دفع شد.

دقیقه۴: حملات آبی‌ها ادامه دارد و آنها اولین کرنر بازی را به دست آوردند.

دقیقه۵: کرنر استقلال روی سر یزدانی نشست که ضربه او در چارچوب نبود.

دقیقه ۶: اولین حمله پرسپولیس روی سانتر شیری و صربه ترابی انجام شد که مدافع استقلال توپ را دور کرد.

دقیقه۷: اولین کرنر پرسپولیس توسط مدافعین آبی پوش دور شد.

دقیقه۹: تعادل سیدحسین حسینی لحظه‌ای به هم خورد و درحالی که عالیشاه به سمتش می‌رفت توپ را به بیرون زد.

دقیقه۱۲: سانتر یامگا از سمت راست برای ژستد توسط این بازیکن زده شد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۱۴: موقعیت مناسب تک به تک استقلال که توسط داور افساید اعلام شد و اعتراض مجیدی را در پی داشت.

دقیقه۱۸: حمله استقلال توسط حسین زاده از سمت چپ که کرنری دیگر برای آبی‌ها درپی داشت.

دقیقه۲۰: حمله پرسپولیس از سمت راست که شیری برای امیری کاشت و وحید توپ را به بیرون زد.

دقیقه۲۶: حمله استقلال با شوت کم جان ژستد پایان یافت.

دقیقه۲۸: سانتر پرسپولیس از سمت چپ که توسط حسینی جمع شد.

دقیقه۳۶: کرنر استقلال بازهم ثمری نداشت و شوت مرادمند با اختلاف به اوت رفت.

دقیقه ۳۹: آل کثیر با تیزهوشی از یزدانی کرنر گرفت.

دقیقه ۳۹: سانتر امید عالیشاه را حسینی به خوبی جمع کرد و مانع سرزنی قرمزها شد.

دقیقه ۴۳: فرصت برای استقلال روی نفوذ حسین زاده که لک در هوا توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۷: پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و سانتر شیری از راست با ضربه سر امیری همراه شد که در چارچوب نبود.

دقیقه۴۸: سانتر استقلال روی ضربه ایستگاهی که کمک داور افساید گرفت.

دقیقه ۵۰: فرصت عالی برای امیری روی پاس کات بک ترابی که دفاع را به هم ریخته بود اما ضربه آخر امیری توسط چشمی دفع شد.

دقیقه۵۵: فرصت عالی برای استقلال روی ضربه کرنر که ژستد با سر دروازه لک را هدف گرفت و گلر پرسپولیس در دوضرب توپ را مهار کرد.

دقیقه۶۰: حمله پرسپولیس که توپ از پای مهدی ترابی در لحظه آخر جدا شد و حسینی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۲: فشار بی امان پرسپولیسی‌ها که گلر استقلال توپ را دفع کرد ولی همچنان قرمزها در این دقایق حمله می‌کنند.

دقیقه ۶۶: فرصت برای استقلال که در نبرد هوایی خطای رودی ژستد گرفته شد.

دقیقه ۷۰: ضربه ایستگاهی پرسپولیس را یامگا به اوت فرستاد.

دقیقه۸۰: ناهماهنگی دفاع و گلر پرسپولیس در یک لحظه می‌رفت صحنه خطرناکی را خلق کند که لک توپ را دور کرد.

دقیقه ۸۶: فرصت عالی برای استقلال از سمت راست که ژستد نتوانست روی توپ اثر بگذارد. در این صحنه پرسپولیسی‌ها به آفساید معتقد بودند و آبی‌ها به خطای پنالتی فرجی روی ژستد اعتراض می‌کردند.

دربی 97؛ جفت هیچ!

دربی 97 آینه تمام نمای این روزهای فوتبال ایران بود؛ فوتبالی که سرشار از هیاهو است اما مثل طبل تو خالی می ماند و درست مثل نتیجه روز گذشته هیچ است!

دربی 97؛ جفت هیچ!

دربی 97 پایتخت میان استقلال و پرسپولیس برگزار شد و صرف نظر از نتیجه تساوی بدون گل آن چه که به چشم آمد کیفیت پایین مسابقه بود؛ درست مثل بازی های گذشته.

در سال های اخیر کم پیش آمده که در پایان دربی هواداران از دیدن یک بازی در حد نام استقلال و پرسپولیس راضی باشند و دربی 96 و 97 از همه بدتر بود.

اینکه فلان بازیکن باید اخراج می شد اما نشد؛ باید پنالتی گرفته می شد اما نشد؛ داور اشتباه کرد یا نکرد درصد کمی از ماجرای دربی های بی رمق است. برفرض اگر یکی از دو تیم فقط با یک گل پیروز میدان می شد چه تفاوتی در کیفیت فنی مسابقه داشت؟

بارها در فوتبال اروپا یا حتی ایران هم مشاهده شده که بازی های بدون گل اما با سطح فنی بالا برگزار شده و تمام مخاطبان از دیدن آن لذت بردند اما دربی شبیه هیچ کدام از آن ها نبود.

دو تیمی که از بازیکن و مربی گرفته تا مدیران عامل برای کلکل های مجازی در صف اول می ایستند و ادعای بهترین بودن را دارند در یکی از مهم ترین بازی های داخلی به قدری ضعیف کار می کنند که در پایان مخاطبان از خود می پرسند برای چه این مسابقه را دیدم؟ حیف آن چُرت عصر که از دست رفت!

بازیکنان میلیاردی که برای تاخیر در پرداخت کمترین درصد قراردادشان اعتصاب می کنند، عاشق مصاحبه با رسانه ها می شوند و با یک استوری یاد هواداران و منت گذاشتن سر آن ها برای کسب پیروزی بدون درنظر گرفتن مشکلا هستند؛ حتی نتوانستند در بازی که به اصطلاح ویترین فوتبال ایران است خودی نشان بدهند. ویترین فوتبال ایران در بازی شب گذشته به قدری زشت بود که بعید به نظر می رسد نظر کسی را جلب کند تا سمتش بیاید.

شاید بهتر باشد مدیران عامل که دورهمی های عوام فریبانه برگزار می کنند یا با استوری و پست هایشان از انفجار بمب و خبرهای خوب صحبت به میان می آورند کمی به باشگاه داری حرفه ای توجه کنند. مربیان هم بعد از بازی حتی از ارائه کمترین توضیحات فنی در حیطه وظایف خود شانه خالی می کنند و به نوعی با پیش کشیدن مسائلی چون اشتباهات داوری از پاسخ گویی فنی فرار می کنند. بازیکنان نیز از اشتباهات داوری حرف می زنند، نظر می دهند اما وقتی درباره عملکرد تیم یا خودشان صحبت می شود می گویند این مسائل به من ربطی ندارد!

یک بار دیگر تماشاگران که گاهی فوتبال تنها سرگرمی یا دلخوشی شان است، چشم انتظار دیدن دربی بودند و قطعا در دربی برگشت هم دوباره گول هیاهوی هیچ سرخابی ها را می خورند و دوباره با مشتی استوری و حرف های بی معنا حمایت شان می کنند.

حساس‌ترین دیدار هفته هشتم بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه امروز به قضاوت موعود بنیادی فر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

آمار و ارقام این بازی به شکل زیر است:

آمار فاجعه‌آمیز دربی ۹۷/ مربیان گران‌قیمتی که هیچ خروجی ندارند!

آمار ضعیف این بازی نشان می‌دهد مربیان گران‌قیمت دو تیم پرسپولیس و استقلال در بازی که به نوعی ویترین لیگ برتر ایران محسوب می‌شود،هیچ خروجی ندارند و تنها به فوتبال بی‌هدف و خطاهای مکرر برای وقت‌کشی روی آوردند.

تیم استقلال (5)

تیم استقلال (4)

تیم استقلال (2)

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی