شمانیوز
شما نیوز

تیم پرسپولیس | اخبار تیم پرسپولیس | بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس

مدافع تیم پرسپولیس نامزد بهترین مدافع آسیا | ستاره تاجیکستانی تیم پرسپولیس کیست؟

نام مدافع بازی نکرده تیم پرسپولیس در جمع برترین مدافعان لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

مدافع تیم پرسپولیس نامزد بهترین مدافع آسیا | ستاره تاجیکستانی تیم پرسپولیس کیست؟

به گزارش گل کوچیک، تیم پرسپولیس در آخرین لحظات پنجره نقل و انتقالات تابستنی دو بازیکن تاجیکستانی به خدمت گرفت. آنها اولین تاجیکهای فوتبال ایران خواهند بود. وحدت هانانوف و منوچهر صفروف دو ستاره استقلال تاجیکستان بودند که پس از بازی برابر تیم پرسپولیس به درخواست یحیی گل محمدی جذب شدند. البته این دو بازیکن جدید تیم پرسپولیس هنور موفق به بازی برابر تیم پرسپولیس نشده‌اند. حال با این اتفاق هواداران تیم پرسپولیس بیشتر ناراحت می‌شوند که چرا نمی توانند از یکی از بهترین بازیکنان آسیا بهره ببرند.

منوچهر جلیلوف زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۰ بازیکن فوتبال اهل تاجیکستان است که برای باشگاه فوتبال استقلال دوشنبه بازی می‌کند.

از باشگاه‌هایی که وی در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کازانکا مسکو (در لیگ دوم روسیه) باشگاه فوتبال نفتخیمیک نیژنکامسک (در لیگ سوم روسیه) و باشگاه فوتبال سریویجایا (در لیگا ۲ اندونزی ) اشاره کرد.

وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال تاجیکستان و تاجیکستان بازی کرده‌است.

بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن تیم استقلال تاجیکستان

بیوگرافی منوچهر صفروف

منوچهر صفروف بازیکن 20 ساله تاجیکسانی است که در سیستم ۳-۵-۲ و در وینگ بک راست تیم استقلال تاجیکستان بازی می کند.

او مچندی پیش در تیم المپیک تاجیکستان در مقابل تیم ایران بازی کرد و حتی در پیراهن تیم استقلال نیز رودرروی تیم پرسپولیس قار گرفت و از خود بازی خوبی را به نمایش گذاشت.

پیچ اینستاگرامی منوچهر صفروف safarov manu می باشد.

قراداد منوچهر صفروف با تیم پرسپولیس

تیم پرسپولیس برای تقویت تیمش در فصل جدید و ترکیب جدید خط دفاعی اش منوچهر صفروف بازیکن استقلال تاجیکستان را به خدمت گرفت.

از آنجایی که منوچهر صفروف زیر 23 سال اس، جزو سهمیه بزرگسالان پرسپولیس محسوب نمی‌شوند.

پرسپولیس می‌تواند یک بازیکن خارجی بزرگسال دیگر را به خدمت بگیرد.

نکته جالب در قرارداد منوچهر صفروف این است که مجموع قرارداد او در کنار هم تیمی اش وحدت هانانوف که او نیز به تیم پرسپولیس آمد، کمتر از 200 هزار دلار است و این در حالی است که این دو بازیکن تاجیک از استعدادهای فوتبال تاجیکستان به شمار می آیند و راهی پرسپولیس شده اند.

 

نام منوچهر صفروف مدافع جدید و تاجیکستانی پرسپولیس در میان کاندیداهای بهترین مدافع این فصل لیگ قهرمانان آسیا دیده می شود.

پس از اینکه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان رقابت های لیگ قهرمانان اقدام به برپایی یک نظرسنجی درخصوص انتخاب بهترین گلر دوره گذشته این رقابت ها کرد، حالا سایت AFC به سراغ انتخاب بهترین مدافعان لیگ قهرمانان رفته است.

در این فهرست، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 نظرسنجی را برای انتخاب بهترین مدافعان وسط و بهترین مدافعان چپ و راست برگزار کرده که نام منوچهر صفروف بازیکن فصل گذشته استقلال تاجیکستان و فعلی پرسپولیس نیز در میان کاندیداهای بهترین مدافع راست دیده می شود.

صفروف برای پیروزی در این نظرسنجی باید با سلطان الغنام بازیکن النصر، محمد البریک مدافع الهلال و کازویا میاهارا مدافع راست ناگویا گرامپوس رقابت کند. وب سایت AFC درباره علت انتخاب صفروف نیز نوشته است:

منوچر صفروف –استقلال تاجیکستان 2 گل زده 30 دوئل برنده 75 درصد موفقیت در تکل

منوچهر صفروف با داشتن تنها 19 سال، از یک مرحله گروهی لیگ قهرمانان لذت برد زیرا دو گل او به تیم فوتبال استقلال کمک کرد تا با شکست 4-1 الهلال قهرمان این رقابت ها، باعث ناراحتی بزرگی برای این تیم شود.

تیم تاجیکستانی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد و در آنجا با نتیجه 1-0 توسط پرسپولیس مغلوب شد، اما عملکرد صفروف به وضوح تأثیرگذار بود زیرا غول های تهران او را در اواخر سال جذب کردند.

چرا تاجیکها با پرسپولیس قرارداد نمی‌بندند؟

در شرایطی که انتظار می‌رفت دیروز قرارداد دو بازیکن تاجیک با پرسپولیس نهایی شود اما این اتفاق رخ نداده است.

منوچهر صفروف و وحدت هانانوف دو بازیکن تاجیکستانی که مورد توجه پرسپولیس قرار دارند و حالا با حضور در تهران، آماده عقد قرارداد با این تیم می‌شوند اما باوجود توافق نهایی، هنوز آنها برای امضای قرارداد به باشگاه پرسپولیس نرفته‌اند.

در همین حال شایعاتی پیرامون یک مانع در راه انتقال این دو به پرسپولیس منتشر شده که حاکی از ناکامی سرخپوشان در جذب این دو بازیکن است. شایعه این است که به دلیل عدم فسخ قرارداد این دو بازیکن تا پایان پنجره نقل و انتقالاتی تاجیکستان، آنها بازیکن آزاد نیستند و باتوجه به اینکه پنجره تابستانی ایران به پایان رسیده، نمی‌توانند قرارداد امضا کنند.

این در حالی است که رجوع به ماده شش فیفا و بخش استثنایی که فیفا قائل شده، نشان می‌دهد این شایعه درست نیست. در این قسمت آمده که بازیکنان باید پیش از پایان پنجره نقل و انتقالاتی کشور مقصد، قرارداد خود را به صورت توافقی فسخ کنند و در این صورت به عنوان بازیکن آزاد می‌توانند به تیمی در آن کشور ملحق شوند.

بنابراین وحدت هانانوف و منوچهر صفروف که پیش از پایان روز 16 آبان با استقلال تاجیکستان فسخ کردند، مشکلی برای انتقال به پرسپولیس نخواهند داشت.

آنها روز گذشته با حضور در ایفمارک تست پزشکی خود را پشت سر گذاشتند و حالا پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که باتوجه به نتیجه تست ها، این دو مشکلی برای عقد قرارداد با پرسپولیس ندارند.

تصویر بخشی از آیین نامه فیفا که در قسمت تبصره ماده شش نقل و انتقالات نشان می‌دهد که برای جذب بازیکن آزاد، فسخ باید پیش از پایان نقل و انتقالات کشور «مقصد» انجام شود.

اما پرسشی که برای طرفداران پرسپولیس مطرح شده این است که چرا آنها قرارداد خود را نهایی نمی‌کنند؟ به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس باتوجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، قصد دارد چند روز دیگر صبر کند تا با اعلام وصول مطالبات از سوی گابریل کالدرون و رفع محرومیت، قرارداد را به امضا برساند.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس اکنون فرصت امضای قرارداد دارد و تنها به دلیل بسته بودن سامانه TMS نمی‌تواند قرارداد را ثبت کند و آی تی سی بگیرد و مشکلی برای ثبت وجود ندارد.

با این حال صفروف و هانانوف اکنون در تهران حضور دارند و با اعلام باشگاه پرسپولیس به ساختمان این باشگاه مراجعه خواهند کرد.

ترجمه این قسمت از آیین نامه فیفا:

بازیکنان تنها می‌توانند قراردادشان را در یکی از دو مقطع ثبت سامانه که توسط کشور «مقصد» اعلام می‌شود، ثبت کنند. بنابراین آی تی سی باید توسط فدراسیون جدید در این دوره ثبت، درخواست شود (۱۶ آبان در ایران)

هرچند استثناهایی وجود دارد که برای بازیکنان حرفه‌ای استفاده می‌شود:

۱. دلیل اعلام شده در TMS برای پایان دادن به قرارداد با باشگاه قبلی یا این باشد که قرارداد با باشگاه به پایان رسیده یا باشگاه و بازیکن با توافق قراردادشان را زودتر از موعد، فسخ کرده باشند.

۲. یا اینکه موعد به پایان رسیدن قرارداد با باشگاه قبلی، پیش از تاریخی باشد که فدراسیون جدید برای دوره ثبت قرارداد اعلام کرده است.

قرارداد بازیکنان حرفه‌ای پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات در فدراسیون [لیگ] جدید (مقصد) به پایان برسد یا با توافق دو جانبه فسخ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی