شمانیوز
شما نیوز

فرهاد مجیدی | قرارداد فرهاد مجیدی | اخبار فرهاد مجیدی | استوری فرهاد مجیدی

مشکل فرهاد مجیدی با کیست؟ | فرگوسن های وطنی کیست‌اند؟

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال چند وقتی است که مشکل جدیدی پیدا کرده است.

مشکل فرهاد مجیدی با کیست؟ | فرگوسن های وطنی کیست‌اند؟

 به گزارش گل کوچیک، انتقادات روی فرهاد مجیدی تاثیر گذاشته است و ذهن این سرمربی جوان را به هم ریخته. فرهاد مجیدی در ابتدا با جاسوس تیم درگیر بود و حالا با منتقدین. تیم فرهاد مجیدی در 5 هفته پیاپی تن به تساوی داده که این موضوع کار را برای انتقاد ار استقلال توسط منتقدین راحت کرده است. فرهاد مجیدی اشاره به فرگوسن ‌های وطنی کرده و‌ بی شک منظورش هوادار تیم نیست. روی سخن فرهاد مجیدی چند نفر یا پیج آن هم کمتر از انگشتان دست است که افکاری با جهت دهی خاص دارند و دنبال کنندگان آن‌ ها هم در مجموع چند ده هزار نفر می شوند که بخش عمده آن ها نیز دنبال کننده هایی کنجکاو هستند نه موافق مطالب آن ها، اما این که ذهن سرمربی جای مسایل مهم، معطوف به نفرات باشد، جای نگرانی دارد. حال سخنی کوتاه با فرهاد مجیدی، یا نباید می‌آمدی یا حالا که آمدی بایست و بجنگ و فکرت را درگیر هم‌ اندیشی بهتر با گابریل پین و دیگر دستیارانت بکن و هم‌دلی و رفاقت بیشتر با دیگر اعضای تیم نه این فرگوسن‌های وطنی.

فکرت را درگیر ایجاد این تفکر در تیم کن که بازیکنانت شجاعانه نبرد داشته باشند نه ترسو با دادن پاس هایی به قصد رفع مسوولیت و غیره. فرهاد دوست داشتنی، پذیرش حقیقت و بیان آن با هوادار از منظر این که استقلال نه مثل بقیه تیم ها که مثل نام بزرگ استقلال بازی نمی کند، چیزیست دلنشین که کمک می کند به برقراری آرامش، آرامشی که باعث می گردد تا هوادار صمیمانه تر درک کند تیمش از بعد امتیاز گیری و قهرمانی میلیمتری، فقط از بابت بازی جلوی نساجی دو‌ امتیاز عقب است و از بابت قهرمانی قاطعانه شش امتیاز جلوی فجر و نساجی و نفت، مهمی که جبران شان در کل فصل سخت نیست، منوط به رعایت مسایل بالا. تا پایان نیم فصل نیز، تیم فقط حق دو‌ مساوی دارد و نیاز به پنج برد که در این صورت می تواند با شرایط مناسب در کورس جهت کسب جام بماند و‌ امیدوار به آسیا، پس همه با هم برای رسیدن به این اتفاق های خوب با احترام به هوادار واقعی و بی توجه به فرگوسن های وطنی

فرگوسن های وطنی چه کسانی هستند؟

نمایش دو تیم شاخص پایتخت در شهرآورد اگر چه ضعیف و بی محتوا بود، اما سرخابی ها در ایجاد بلوا و مناقشه و بهانه جویی و مسابقه بیانیه در صدر کشورهای منطقه قرار گرفتند!

جدل های بی نتیجه، ایجاد مرافعه های ساختگی و نگاه عنکبوتی به مناصب و مسندها فوتبال سرخابی ها را از جاده اصلی دور کرده است!

با ادامه این رویه نمی توان به آینده خوش بین بود.

انتقاد به مباحث داوری و دخالت داشتن‌ تصمیمات قاضی های میادین فوتبالی در نتایج حاصله را نمی توان مختص استقلال و پرسپولیس دانست؟

تا زمانی که از سیستم Var استفاده نکنیم، این حواشی و اعتراضات ادامه خواهد داشت.

اما قبول کنیم دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل داشتن هوادار بیشمار و مخاطب و تریبون عمدتا از این فشار رسانه ای سود می برند.

در این گیرودار ساخت متهمان فرعی از ناحیه پیروانی و اشاره به فرگوسن های وطنی توسط مجیدی در واقع فرار رو به جلو و پاک کردن صورت مساله است.

استقلالی ها جدا از این مباحث از عصبی بودن فرهاد و فرزاد و مصاحبه های غیر منطقی و حاشیه ساز آجورلو خسارت فراوان دیده اند.

آبی ها با این نفرات و جوانگرایی می توانند با دل بستن به تمرینات منظم و آرامش به هدف برسند

لذا ساختن‌ فرگوسن های وطنی و انجام مصاحبه های غیر فنی را باید کنار گذاشت و قدری واقع بینانه به قضایا نگریست.

با نگاهی به جدول و بضاعت و توانایی دو تیم استقلال و پرسپولیس این سوال را مطرح می کنیم، آیا امکانات آلومینیوم اراک و مس رفسنجان بیشتر است یا دو تیم استقلال و‌پرسپولیس؟

فرگوسن وطنی کیست؟

فرهاد مجیدی زیر فشار

فرهاد مجیدی بعد از پایان دربی تهران در نشست خبری حاضر شد و ترجیح داد صرفا در مورد مسائل داوری حرف بزند. او در اظهاراتش از اصطلاحی استفاده کرد که حالا حسابی پررنگ شده است. مجیدی گفت: «اگر فرگوسن‌‎های وطنی ما را متهم به فرار رو به جلو نمی‌کنند، باید بگویم پنالتی دقایق پایانی بازی می‌توانست سرنوشت مسابقه را عوض کند.» عبارت فرگوسن وطنی که از سوی مجیدی مطرح شده، نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی متولد شد. این اصطلاح در حقیقت به منتقدانی کنایه می‌زند که پشت مانیتور نشسته‌اند و عملکرد مربیان را زیر سوال می‌برند. فرگوسن وطنی کسی است که بدون دانش و سابقه کار، صرفا در حال ایراد گرفتن از مربیان است. به نظر می‌رسد مجیدی با استفاده از این کلمه، به نوعی از منتقدانش گلایه کرده است.

نخستین پیام شکایت مجیدی از «فرگوسن‌های وطنی» این است که او کم‌کم فشار منتقدان را روی شانه‌های خودش حس می‌کند. مجیدی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال به شمار می‌رود و برای بسیاری از هواداران این تیم حکم خط قرمز را دارد. با این حال دنیای مربیگری بسیار بی‌رحم است و اگر نتیجه نگیری، دیر یا زود گوشه رینگ می‌روی. فرهاد مجیدی فصل جدید را مطلقا بدون کم‌وکاستی و بهانه شروع کرده است. بنابراین قابل قبول نیست که او در پنج بازی اخیر تیمش برابر رقبا تن به تساوی داده باشد. روزهای دور از برد مجیدی به تدریج به درازا کشیده و این مساله حوصله هواداران و پیشکسوتان را سر برده است. حالا اظهارنظرهای منفی در مورد فرهاد هر روز بیشتر می‌شود و اگر قرار باشد استقلال در بازی پنج‌شنبه برابر پیکان هم به پیروزی نرسد، حتما عرصه بر مجیدی تنگ و تنگ‌تر خواهد شد. نیمی از نیم‌فصل اول گذشته و غیر از نمایش ناامیدکننده استقلال در دربی تهران، این تیم هنوز چند مسابقه دشوارش را انجام نداده است. مصاف با سپاهان یا فولاد جواد نکونام از جمله دیدارهای سخت پیش‌روی استقلال هستند. طبیعتا تحمل قهرمان نشدن تیم در فصل جاری برای هواداران بسیار سخت خواهد بود و هر قدمی که آنها از این آرزو دورتر شوند، مجیدی باید آماده فشارهای بیشتر باشد.

حق انتقاد در انحصار نیست

بزرگ‌ترین مغلطه عبارت «فرگوسن وطنی» در این است که حق انتقاد را صرفا در انحصار یک عده آدم باتجربه و شناخته‌شده در می‌آورد. این‌طوری یعنی فقط کسانی حق انتقاد از الکس فرگوسن را دارند که به اندازه او کار کرده و افتخار آفریده باشند؛ به عبارت دقیق‌تر یعنی هیچ‌کس! بر همین اساس لابد فقط کسانی می‌توانند تصمیمات و عملکرد فرهاد مجیدی را زیر سوال برده باشند که به اندازه او سابقه و تجربه داشته باشند. این یعنی محدوده منتقدان مجیدی‌(یا یحیی گل‌محمدی و اصلا هر مربی دیگری) کوچک و کوچک‌تر می‌شود. چنین تعبیری اما درست نیست. فوتبال یک پدیده عالم‌گیر و عامه‌پسند است و هر آدمی در هر سطحی از تخصص تمایل دارد در مورد آن نظر بدهد. بله؛ ممکن است بسیاری از دیدگاه‌ها فرسنگ‌ها دور از منطق باشند، اما شمار زیادی از صاحب‌نظران هم هستند که بدون عکس با شورت ورزشی، اتفاقا ‌‌نظرات دقیق و خوبی دارند. همه جای دنیا این پدیده را داریم و این شامل ایران هم می‌شود. یک مربی با هیچ ترفندی نمی‌تواند منتقدانش را خاموش کند، جز با ارائه بازی خوب و کسب نتایج لازم. راهش فقط همین است.

فرهاد مجیدی: اگر فرگوسن های وطنی نگویند فرار رو به جلو، باید بگویم تا الان 6 امتیاز را داوران از استقلال گرفته‌ اند

استقلال

فرهاد مجیدی پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، گفت: به جز صحنه دقیقه 87 بازی، هیچ صحبت دیگری نداریم! اگر فردا پیشکسوتان، فرگوسن‌های وطنی و جراید نمی‌گویند، فرار رو به جلوست، شش امتیاز را تا به الان از ما گرفته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با طعنه نسبت به برخی که شاید دنبال سرمربیگری این تیم هستند، گفت: اگر با فرهاد مجیدی مشکل دارند، بگویند، هواداران استقلال چه گناهی دارند؟ من می‌روم و یکی دیگر بیاید، برای او پنالتی بگیرند. نمی‌دانم داستان چیست. قبلاً هم آمدم اینجا صحبت کردم. هر موقع تیم من بد بازی کرده است گفتم بد بازی کرده، هر موقع خوب بودیم، گفتم تیمم خوب بازی کرده است. داور چطور این صحنه را پنالتی نگرفت، من مانده‌ام! من که 50، 60 متر دورتر بودم، فهمیدم پنالتی است، داور چطور در دو قدمی نمی‌بیند. من صحبتی به جز صحنه دقیقه 87 ندارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی