شمانیوز
شما نیوز

حقوق معلمان با طرح رتبه بندی فرهنگیان چقدر افزایش یافت؟ | جزییات افزایش حقوق معلمان در مجلس

جبار کوچکی نژاد درباره رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی توسط دولت قبل به مجلس ارائه و در کمیسیون آموزش بررسی شد که با اعمال اصلاحاتی در کمیسیون، در سامانه نمایندگان بارگذاری شد.

حقوق معلمان با طرح رتبه بندی فرهنگیان چقدر افزایش یافت؟ | جزییات افزایش حقوق معلمان در مجلس

به گزارش سایت پیشنهاد ویژه :طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

جبار کوچکی نژاد  افزود: آنچه که در لایحه رتبه‌بندی معلمان اتفاق افتاده است، دیگر بحث ۸۰ درصد همترازی با هیئت علمی دانشگاه‌ها نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس تغییراتی که در رتبه‌بندی فرهنگیان اعمال شده است، فرهنگیان ۸۰ درصد مربی دانشگاه تهران را دریافت خواهند کرد و براین اساس حداکثر ۸ میلیون تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

وی متذکر شد: در رتبه‌بندی فرهنگیان محدود کرده‌اند که ۲۰ درصد فرهنگیان به بالاترین رتبه برسند؛ می‌توانستند رتبه‌بندی را در سال ۱۴۰۰ به جای ۶ ماه در دو ماه اجرا کنند و در قالب بودجه ۱۴۰۱  رتبه بندی را با ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه اجرا کنند و فرهنگیان به جای ۸۰ درصد ۵۰ درصد متناظر حقوق اعضای هیئت علمی را دریافت کنند.

منادی گفت: مربی آموزشیار حذف و پایه حقوق براساس مربی تعیین شد. او حفظ ۸۰ درصد هیئت علمی واتصال به دانشگاه را جزء ابداعات خود و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌ها و مطالبات این لایحه اعلام کرد.

وی  اظهار داشت: از ابتدای رتبه بندی فرهنگیان تا کنون ،تمام همّ و غم خود را در حفظِ بسته ی مهم (اتصال به دانشگاه و ۸۰ درصد هیئت علمی) قرار داده بود که خوشبختانه در این مسیر ریل گذاری شده است.

به گفته او لایحه رتبه بندی روز یکشنبه ۲۱ آذر در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied