شمانیوز
شما نیوز

یارانه | حذف یارانه

شوک | حذف یارانه در دولت رئیسی کلید خورد

افزایش یارانه یکی از وعده های جدی دولت ابراهیم رییسی بود اما با گذشت نیمه صد روز ریاست جمهوری او وعده افزایش یارانه و کاهش تورم به عنوان یکی از برنامه های دولت اعلام شد اما با انتشار خبر حذف دلار 4200 تومانی اخبار درباره یارانه به گونه ای دیگر نقل شد.

شوک | حذف یارانه در دولت رئیسی کلید خورد

به گزارش شمانیوز: افزایش یارانه یکی از وعده های جدی دولت ابراهیم رییسی بود اما با گذشت نیمه صد روز ریاست جمهوری او وعده افزایش یارانه و کاهش تورم به عنوان یکی از برنامه های دولت اعلام شد اما با انتشار خبر حذف دلار 4200 تومانی اخبار درباره یارانه به گونه ای دیگر نقل شد.

با توجه به بحران اقتصادی و تورم موجود در کشور که مهار نشدنی است دولت در حال تهیه برنامه بودجه 1401 حذف ارز 4200 تومانی را قطعی کرد اما با توجه به اینکه اقتصاد ایارن مبتنی بر فروش نفت است و فروش آن هم به دلیل تحریم ها بسیار پایین است و همچنین خود تحریم های اعمال شده خزانه دولت را تهی کرده است هر چند دولت سیزدهم و دولت پیشین با برنامه های کوتاه مدتی سعی می کردند تا این مثری را جبران کنند اما چندان موفق نبودند.

این در حالی است که بسیاری از طرح به دلیل نبودن بودجه و تامین منابع اجرایی نمی شوند از جمله طرح رتبه بندی معلمان که بیشتر بار مالی برای دولت دارد. دولت با انتشار خبر حذف ارز 4200 تومانی سعی کرد تا نشان دهد وعده افزایش یارانه نقدی محقق می شود اما بنظر می رسد حذف یارانه نقدی، بعد از پرداخت دوره آذرماه دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز نشود.و این احتمال وجود دارد که دولت رییسی پایان پرداخت یارانه ها باشد. پیش از این دولت روحانی سعی در حذف پرداخت یارانه داشت اما موفق نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود خذف یارانه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است با این حال تا کنون دستوری ازسوی سازمان برای حذف یارانه ابلاغ نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied