شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار همچنان رو به کاهش است

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (چهار شنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰) اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۳۰ واحد پولی کاهش و قیمت ۹ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۷ واحد پولی دیگر ثابت ماند.

قیمت دلار همچنان رو به کاهش است

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم،قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی دوباره امروز قیمت دلار افزایش پیدا کرد.وباید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد بود.

 امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۵۵۱ ریال و یورو ۴۷ هزار و ۳۱۹ ریال ارزش‌گذاری شد. برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوییس ۴۵ هزار و ۴۶۵ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۵۹۲ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۶۰۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۶۴ ریال، روپیه هند ۵۵۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۹۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار و ۵۷۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۵۷ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۸۳ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر دلار کانادا ۳۲ هزار و ۶۶۷ ریال، دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۳۲۸ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۶۰۱ ریال، لیر ترکیه دو هزار و ۹۲۲ ریال، روبل روسیه ۵۷۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۱۷ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۳۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۵۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۴ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۴۹۹ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۲۴ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۱۱۵ ریال تعیین قیمت شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۹۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۶۳۷ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۲۹ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۵۹۹ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۵۹۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۳۱ ریال، افغانی افغانستان ۴۰۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۹۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۵۴۳ ریال، سومونی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۲۳ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

اتحاد لیر و دلار تهران

۲ نکته در کف بازار تهران در روز دوشنبه وجود داشت. نکته‌ اول، کاهش ارزش لیر به دلار بود که معامله‌گران در اینباره می‌گفتند لیر ترکیه و دلار تهران همسو شده‌اند. این کاهش لیر، ارزش این اسکناس در بازار تهران را به کف ۲۰۰۰ تومان رساند و به همین خاطر، میزان فروش لیر در بازار بیشتر شده بود.

اما نکته دوم برمی گردد به نرخ خرید دلار تهران که اختلاف زیادی با فروش دارد. دیروز نرخ خرید دلار در بازار به محدوده ۲۹ هزار و ۱۰۰ تا کف کانال ۲۹ هزار تومان رسیده بود که این نشان می دهد تقاضا در بازار افول کرده است.

بازار ارز | سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

روز گذشته در بازار ارز قیمت دلار با یک حرکت روبه جلو دنبال شد و قیمت دلار تا کانال 31 هزار تومان هم رفت و حتی برخی نرخ های 32 هزار تومان را هم مطرح کردند اما آنچه در عمل در معاملات در بازار در جریان بود، معاملات دلار با قیمت نزدیک 31 هزار تومان بود.

روز سه شنبه رئیس کل بانک مرکزی در بازدید سرزده از صرافی های میدان فردوسی تاکید کرد عرضه ارز از تقاضا بیشتر است و وعده داد همه نیازهای بازار را تامین کند. البته علی صالح آبادی از ایجاد سامانه ای در قالب بازار متشکل ارزی خبر داد که نیازهای خرد ارزی عموم مردم به واسطه آن سامانه رفع می شود.

 

 

بازار سهام | سیگنال های منفی به بورس

معاملات روز چهارشنبه به احتمال قوی با همان الگوی مشابه روزهای گذشته در نوسان محدود دنبال شود. البته با سیگنالی منفی از تحریم های جدید امریکا و عدم تواق طرفین بر سر مذاکرات برجامی وین به نظر می رسد خریداران با تردید بیشتری معاملات را دنبال می کند و به دلیل پیش بینی ناپذیری اقتصاد ایران با ابهام و سردرگمی معاملات را پشت سر می گذارند.

بازار خودرو | خودرو همچنان هماهنگ با دلار

در بازار خودرو، برخی از محصولات سایپا رشد اندکی داشت و البته برخی از محصولات این خودروساز تغییری نکرد. ایران خودرو هم همانند سایپا با رشد اندکی قیمت خودرو در برخی محصولات روبه رو بود. این در حالی است که قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار در نوسان بود. قیمت خودرو در چند روز گذشته شاهد رشدهای عجیب و غریب در بازار خودرو بود. 

بازار مسکن | منتظر خبرهای خوب مسکن باشیم

هزینه وام مسکن در روز های اخیر مسیری صعوی داشته و همواره رکوردزنی های خود را تداوم بخشیده است. طبق آمارها اکنون این رقم از مرز 41 میلیون تومان برای متاهلین عبور کرده و سطوح جدیدی را ثبت کرده اما هنوز با سطوح به ثبت رسیده در ابتدای مهر ماه سال گذشته فاصله زیادی دارد. در مهمترین رویداد روز گذشته، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته است: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.

بازار ارز دیجیتال | موتور رمز ارزها دوباره روشن شد؟

بیت کوین رمزارز شماره یک بازار دیروز بار دیگر به مدار صعود بازگشت. بیت کوین که روز شنبه با سقوط 16 هزار دلاری به 42 هزار دلار رسید، با تلاش برای بازیابی سطوح از دست رفته به کانال 50 هزار دلاری صعود کرد اما خرس های بازار اجازه عبور از این سطح مهم حمایتی را ندادند و بیت کوین دوباره به سطح 47 هزار دلار سقوط کرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال 52 هزار دلاری است.BTC/USD  به سود یک شبه خود در وال استریت می افزاید، اما بسیاری از تحلیل‌گران همچنان روی یک سقوط آزاد دیگر شرط بندی می کنند. ارزش بیت کوین یک شبه تقریباً 6 درصد افزایش یافت.

آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

یورو در بازار آزاد، امروز به ۳۴,۳۰۲ (سی و چهار هزار و سیصد و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۷۹ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۰.۷۹ درصدی، از ۳۹,۷۵۴ (سی و نه هزار و هفتصد و پنجاه و چهار ) تومان به ۴۰,۰۷۱ (چهل هزار و هفتاد و یک ) تومان رسید.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و  ۳۱۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب  ۱۲۰تومان بالا رفته بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۲۹ هزار و۱۹۰  تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  دوشنبه ۱۵ آذر  ۱۴۰۰  گران می شود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته ۸ هزار و ۳۲۰ تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز یکشنبه ثابت بود.

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۳۳۰ تومان قرار گرفت که نسبت معاملات نقدی دیروز بالا تر  بود. معامله گران قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  را افزایشی پیش بینی کرده اند. معامله گران معتقدند  اگر قیمت درهم به بالای این عدد طلایی برسید و ۱۰ دقیقه معامله شکل بگیرد ، رسیدن قیمت درهم به ۸ هزار و ۶۰۰ تومان نیز محتمل است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه شب گذشته   ۱۵۰ تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز دوشنبه ۱۵  آذر  ۱۴۰۰ را صعودی پیش بینی کرده اند.

بررسی رفتار بازیگران ارزی

برخی با مشاهده رفتار بازیگران ارزی در شب گذشته اعتقاد دارند که احتمال رشد دلار در ابتدای روز جاری وجود دارد. ماندن دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومانی عاملی است که تصورات افزایشی معامله گران را تقویت کرده است.

 برخی دیگر از فعالان بازار نیز اعتقاد دارند که روز دوشنبه سودگیری در بازار زیاد می شود و قیمت به سوی ابتدای مرز ۳۰ هزارتومانی حرکت خواهد کرد. در واقع برخی معامله گران انتظار دارند قیمت دلار به سقف نزدیک شده باشد.

اولین عامل صعودی دلار

از دید برخی معامله گران حواله درهم با قدرت از محدوده 8 هزار و 300 تومان عبور کرد و حتی وارد دامنه 8 هزار و 350 تومان شد. حضور درهم در چنین دامنه ای به معنای آن است که دلار در بازار داخلی می تواند تا محدوده 30 هزار و 600 تومان پیش روی کند. در صورتی که درهم به بالای محدوده 8 هزار و 400 برود، حتی احتمال صعود دلار به کانال 31 هزار تومانی وجود خواهد داشت.

به  این ترتیب می توان گفت که اولین عاملی که انتظارات صعودی را در بازار ارز تقویت کرده است،‌ افزایش معنادار نرخ حواله درهم بوده است. برگشت درهم به زیر محدوده 8 هزار و 200 تومان جهت انتظارات را تغییر می دهد. بنابراین بازار ساز می تواند با تحرک در نیما یا افزایش عرضه حواله درهم یکی از عوامل نوسان ساز در بازار را تعدیل کند.

بررسی رفتار بازیگران ارزی

برخی با مشاهده رفتار بازیگران ارزی در شب گذشته اعتقاد دارند که احتمال رشد دلار در ابتدای روز جاری وجود دارد. ماندن دلار بالای مرز 30 هزار تومانی عاملی است که تصورات افزایشی معامله گران را تقویت کرده است. 

 برخی دیگر از فعالان بازار نیز اعتقاد دارند که روز دوشنبه سودگیری در بازار زیاد می شود و قیمت به سوی ابتدای مرز 30 هزارتومانی حرکت خواهد کرد. در واقع برخی معامله گران انتظار دارند قیمت دلار به سقف نزدیک شده باشد.

آخرین نرخ سکه امامی

سکه امامی امروز با افزایش ۰.۵۷ درصدی، از ۱۳,۰۴۵,۰۰۰ (سیزده میلیون و چهل و پنج هزار) تومان به ۱۳,۱۲۰,۰۰۰ (سیزده میلیون و یکصد و بیست هزار) تومان رسید

آخرین نرخ درهم امارات (حواله)

درهم امارات (حواله) امروز با افزایش ۰.۵۹ درصدی، از ۸,۳۳۰ (هشت هزار و سیصد و سی ) تومان به ۸,۳۸۰ (هشت هزار و سیصد و هشتاد ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۹ درصدی، از ۲۳,۴۰۴ (بیست و سه هزار و چهارصد و چهار ) تومان به ۲۳,۵۹۱ (بیست و سه هزار و پانصد و نود و یک ) تومان رسید.

رشد 1800 واحدی بورس تهران/ شاخص ها سبزپوش شدند

شاخص کل  بورس تهران در سومین روز معاملاتی هفته در شروع معاملات امروز بازار سبزپوش شد و با رشد هزار  و 800 واحدی در ارتفاع یک میلیون و  345 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن هم با رشد  825 واحدی،  364 هزار و 167 واحد را ثبت کرد.

فرابورس هم سبزپوش شد  وبه 19 هزار و 212 واحد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied