شمانیوز
شما نیوز

شب یلدا

تزئین سفره شب یلدا + تصاویر

تزیین سفره شب یلدا با ایده های ساده و سنتی یکی از مدل های پرطرفدار برای تزیینات شب یلدا است.

تزئین سفره شب یلدا + تصاویر

به گزارش شمانیوز: تزیین سفره شب یلدا یکی از ایده های تزیین شب یلدا است که مدل های مختلفی دارد. اما مدلی که طرفداران بسیاری دارد، مدل های ساده و سنتی است که در ادامه برای شما گردآوری کرده ایم. برای دیدن این مدل ها با ما همراه شوید.

 

مدل های زیبای تزیین سفره و میز شب یلدا سنتی ایرانی 

آیین زیبای شب یلدا هیچگاه در بین ایرانیان کمرنگ نخواهد شد حتی در دوران سخت کرونا نیز همه ما دوست داریم در بین غم و غصه ها و مشکلات زندگی ، شبی را شاد و خندان در کنار خانواده خود داشته باشیم. در شب یلدا، سفره ای به معنای گردهم آمدن می اندازیم و در درون آن آجیل شب یلدا ، میوه های پاییزی و زمستانی یلدایی ، کیک یا شیرینی و شکلات ، پشمک و آبنات و هرگونه خوراکیجات خوشمزه ای که داریم را میاوریم تا در بلندترین شب سال ، کنار هم بنشینیم و از هم صحبتی با هم لذت ببریم و در کنار آن از خوردن خوراکی های خوشمزه کیف کنیم.

 

تزیین میز و سفره شب یلدا | دیزاین شب چله

از آنجاییکه خانم های ایرانی بسیار با سلیقه و کدبانو هستند  همواره دوس دارند سفره ها و میزهایی زیبا و خوش رنگ و لعابی بیاندازند ، در شب یلدا که یک ضیافت سنتی و قشنگ است نیز سعی میکنند تمام اجزای سفره و یا میز شب چله را نیز دیزاین کنند.

با همه گیر شدن اینستاگرام و شبکه های مجازی نیز ، تزیینات و دیزاین های سفره های ایرانی نیز بیشتر شد تا عکس های زیباتری گرفته شود و در اینستاگرام منتشر شود و هر کس دیزاین و سلیقه خود را به رخ بکشد. ما نیز در این پست میخواهیم به شما ایده هایی بدهیم و نمونه سفره های یلدا و میزهای شب چله ایرانی را به شما نشان دهیم که اگر قصد برگزاری شب یلدایی مفصل را دارید میتوانید از این ایده ها استفاده کنید.

 

میز یلدایی عروس

در رسم ما ایرانیان این است که به هر مناسبتی برای تازه عروس خود کادو ببرند. شب چله نیز شامل این رسم میشود. در این رسم برای عروس هدیه های یلدایی میبرند. که شامل آجیل ، میوه های دیزاین شده ، کیف و کفش ، طلا ، لباس زمستانی ، کیک وشیرینی و گل می باشد. که این هدیه ها را به منزل پدر عروس میبرند و خانواده عروس نیز از خانواده داماد پذیرایی میکنند.

 

تزیین انار و هندوانه شب یلدا | میوه آرایی

از آیتم های مهم شب یلدا هندوانه و انار است. که اگر میخواهید میز یلدایی زیبایی داشته باشید میتوانید انار و هندوانه را تزیین کنید و به سفره تان زیبایی بیشتری ببخشید. به طور کل یلدا را به انار و هندوانه آن می شناسند و بعد آجیل آن. ما برای شما آموزش تزیین هندوانه به روش های ساده و راحت خانگی تهیه کرده ایم که میتوانید از اینجا کلیک کنید و ببینید.

 

استفاده از دکوری های قدیمی در سفره یلدا

از آنجاییکه یلدا یک رسم سنتی و قدیمی و کهن است ، میتوانید برای تزیین سفره شب یلدا خود از آیتم های قدیمی و آنتیک استفاده کنید مثل سماور ذغالی ، لاله عباسی ، ترمه ،کرسی، شمعدان های برنز و آنتیک ، چراغ نفتی ، ظروف برنزی یا سیلور قدیمی و ... که حس و حال قدیمی و سنتی ایرانی بدهد.

 

سنت زیبای یلدای ایرانی

در این شب زیبا گرفتن فال حافظ را فراموش نکنید. همینطور با گذاشتن موسیقی های زیبای شب یلدا محلفل تان را گرم تر کنید. و این سنت زیبا را به کودکان خود نیز بیاموزید. حتی با وجود مشکلات اقتصادی و نداشتن پول کافی برای خرید آجیل و میوه های متنوع و حتی با خرید یک نوع میوه ، شب یلدا را حفظ کنید و رسم دوره هم جمع شدن و بگو بخند آن را زنده نگه دارید.

 

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied