شمانیوز
شما نیوز

حسن یزدانی | ازدواج حسن یزدانی | حسن یزدانی تیم ملی کشتی

حسن یزدانی طرفدار کدام تیم است؟ + سند | حسن یزدانی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

حسن یزدانی یکی از طرفداران پروپاقرص یکی از تیم های تهرانی لیگ برتر فوتبال است.

حسن یزدانی طرفدار کدام تیم است؟ + سند | حسن یزدانی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

 به گزارش گل کوچیک، حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران فوتبالی است. هوادری از فوتبال اتفاقی است که از کودکی اکثر افراد تجربه می‌کنند. حسن یزدانی و سایر کشتی‌گیران کشورمان هم از این قاعده جدا نیستند. حسن یزدانی فوق ستاره کشتی جهان چندی پیش از علاقه خود به یکی از تی های پایتخت گفت. حسن یزدانی دلاور جویباری کشتی ایران که پس از پیروزی بر دیوید تیلور آمریکایی در رقابت های قهرمانی جهان دل ملت را شاد کرده بود حالا هم به مناسبت هواداری از یکی از دو تیم پایتخت بر شمار طرفداران حسن یزدانی افزوده شده است.

حسن یزدانی طرفدار سفت و سخت و قدیمی پرسپولیس است.

حسن یزدانی کشتی گیر شایسته کشورمان که چند ماه پیش موفق شد مدال طلای وزن 75کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد را کسب کند و سومین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد یک پرسپولیسی دو آتشه است.

یزدانی از کودکی طرفدار پروپاقرص پرسپولیس بوده و علاقه اش را هم هیچگاه به این تیم کتمان نکرده است.

یزدانی در تصویری که مشاهده می کنید نماد معروف پرسپولیسی ها یعنی عدد 6 را نشان داده است. نکته جالب توجه این است که یزدانی ششمین طلای تاریخ کشتی آزاد را برای ایران در المپیک ها به ارمغان آورد.

حسن یزدانی پرسپولیسی است یا استقلالی+ عکس

سرانجام در جریان یک برنامه مستقیم تلویزیونی نام تیم مورد علاقه اعجوبه کشتی آزاد ایران و قهرمان جهان مشخص شد.

علاقه به فوتبال تنها منحصر به فوتبالی‌ها نیست و ورزشکاران دیگر رشته‌ها هم بارها علاقه خود به محبوب‌ترین رشته ورزشی جهان به نمایش گذاشته‌اند و حالا نوبت به حسن یزدانی رسیده که نام تیم باشگاهی مورد علاقه‌اش مشخص شود.

در جریان یک برنامه مستقیم تلویزیونی، مهمان برنامه امیر محمد یزدانی نایب قهرمان جهان در بخشی از این برنامه درباره علاقه فوتبالی آزادکاران تیم ملی ایران و کادر فنی اظهار نظر کرد و گفت:

« من خودم به رنگ قرمز علاقه دارم. در اردو البته بیشتر بچه‌ها استقلالی هستند. آقا پژمان درستکار سرمربی تیم ملی و امیرحسین زارع طرفدار استقلال هست و حسن آقا یزدانی هم پرسپولیسی هستند. »

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان جهان در این باره با خنده می‌گوید: «من خودم به رنگ قرمز علاقه دارم. در اردو البته بیشتر بچه‌ها استقلالی هستند. در بین پرسپولیسی‌ها کریمی را دوست دارم و از بین استقلالی‌ها هم شیخ دیاباته را دوست داشتم.»

او درباره کری خوانی در اردوی تیم ملی توضیح می‌دهد: «کری خوانی داریم. سال گذشته سر دربی حذفی در سفره خانه سنتی سالن کشتی بازی را دیدیم. بعد که باختیم از ترس آقا پژمان (درستکار) که استقلالی است پائین نرفتم و همان جا ماند.»

یزدانی اضافه می کند: «امیرحسین زارع استقلالی است. حسن آقا یزدانی هم فکر می‌کنم پرسپولیسی هستند.»

حسن یزدانی - دیوید تیلور؛ نبرد تاریخی در زمین بیسبال

آمریکایی‌ها بلیت‌فروشی برای مصاف دوستانه با کشتی ایران را آغاز کرده‌اند؛ این مسابقه تاریخی در ورزشگاهی ۲۷ هزار نفری برگزار می‌شود.

حسن یزدانی - دیوید تیلور؛ نبرد تاریخی در زمین بیسبال

در حاشیه مسابقات کشتی جهانی۲۰۲۱ نروژ، روسای فدراسیون‌های ایران و آمریکا توافق کردند تا دیدار دوستانه‌ای در رشته آزاد به میزبانی کشور ایالات متحده داشته باشند. طبق توافق صورت‌گرفته این رقابت قرار است در روز ۲۱بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار شود.

آخرین جزئیات منتشر شده درباره این مسابقه مهیج این است که آمریکایی‌ها از حالا بلیت‌فروشی را شروع کرده‌اند و این مبارزه قرار است در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار شود.

گنجایش این ورزشگاه ۲۷هزار نفر است که سایت اسپورتال پیش‌بینی کرده تا روز مسابقه تمام بلیت‌هایش فروخته شود.

ریچ بندر، مدیر اجرایی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا درباره تقابل ۲تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و ایران می‌گوید: «کشتی فراتر از سیاست است و هیچ‌چیز بهتر از رقابت دوستانه کشتی آمریکا و ایران این موضوع را نشان نمی‌دهد. این دو کشور از بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند. ما از اینکه تیم ایالات متحده آمریکا فرصتی برای مقابله با یکی از قوی‌ترین تیم‌ها و سنجش خود با برخی از بهترین ورزشکاران این ورزش به‌دست آورده، بسیار خوشحال هستیم.»

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده از این رویداد، آمریکایی‌ها با هدایت جان اسمیت، قهرمان ۲دوره المپیک و تام برندز، قهرمان المپیک آتلانتا پا به میدان خواهند گذاشت. تام برندز برادر دوقلوی‌ تری برندز، نفر سوم المپیک سیدنی است که در نیمه‌نهایی آن رقابت‌ها مقابل علیرضا دبیر که حالا رئیس فدراسیون کشتی ایران است، شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

درباره مصاف تاریخی ایران و آمریکا، پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرده با قدرت در این رویداد دوستانه حضور پیدا می‌کنند. با این حساب احتمال رویارویی حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی برای بار پنجم هم وجود دارد و مبارزه کامران قاسمپور و جیدن کاکس در ۹۲کیلوگرم نیز دور از انتظار نیست. جردن باروز، کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی هم در این رقابت‌ حضور خواهد داشت. باروز تابه‌حال در مقابل هیچ‌یک از حریفان ایرانی‌اش شکست نخورده است و باید منتظر ماند و دید طلسم شکست‌ناپذیری او در مقابل ایرانی‌ها شکسته خواهد شد یا خیر.

حسن یزدانی - تیلور؛‌ آماده برای نبرد پنجم

حسن یزدانی بعد از مدتی استراحت تمرینات خود را زیر نظر سرمربی تیم ملی آغاز کرده است.

در حالی که بیش از یک سال بود که حسن یزدانی در اردوهای تیم ملی به سر می برد و دو تورنمنت سنگین یعنی مسابقات المپیک و جهانی را به فاصله 2 ماه تجربه کرد، او در هفته های اخیر در خانه پدری اش در جویبار به استراحت پرداخت.

این ستاره کشتی آزاد ایران بار دیگر تمرینات خود را آغاز کرده و فعلا در تهران و زیر نظر پژمان درستکار تمریناتش را پیگیری می کند.

حسن یزدانی هنوز با هیچ تیمی در لیگ برتر قرارداد امضا نکرده و مشخص نیست برای مرحله نهایی قصد دارد در این رقابت ها روی تشک برود یا خیر. با این حال به نظر می رسد اولین تورنمنت بین المللی یزدانی در سال جدید میلادی در آمریکا خواهد بود؛ جایی که قرار است دیدار دوستانه تیم های ملی کشتی آزاد و آمریکا برگزار شود.

بازار کری خوانی بین کشتی گیران ایرانی و آمریکایی در روزهای اخیر داغ شده و به نظر می رسد حسن یزدانی هم انگیزه دارد تا این بار تیلور را در کشور خودش شکست دهد.

به نظر می رسد حسن یزدانی قطعا جزو تیم اعزامی ایران به این دیدار دوستانه خواهد بود و در این صورت احتمالا باید انتظار پنجمین نبرد دو ستاره وزن 86 کیلوی کشتی جهان یعنی حسن یزدانی و تیلور را بکشیم.

یزدانی – تیلور؛ نمایش چهارم

شگفت انگیزهای وزن 86 کیلوی کشتی آزاد دنیا مطابق پیش بینی همگان راهی دیدار پایانی قهرمانی جهان شدند.

بزرگترین فینال رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2021 در اسلو را قطعا در 86 کیلوگرم شاهد خواهیم بود؛ فینالی که پیش بینی آن سخت نبود و حسن یزدانی و دیوید تیلور را در آن خواهیم دید؛ کشتی گیرانی که سه تقابل قبلی شان جزو ماندگارترین مبارزات نسل فعلی به شمار می رود. حتی اگر تیلور سه مبارزه قبلی را از یزدانی برده باشد بازهم مبارزه چهارم این دو در قهرمانی جهان بلافاصله پس از پایان المپیک نقل محافل کشتی دنیا بود؛ همه در انتظار پرده چهارم مبارزه یزدانی - تیلور بودند و حالا فردا شاهد اجرای این اثر هنری در شهر اسلو نروژ خواهیم بود.

*حسن یزدانی؛ اقتصادی و تکنیکی

-یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و موفق شد زیر 3 دقیقه او را با حساب 12-2 شکست دهد.

-وی در دور یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو رفت و همانطور که پیش بینی می شد کار سختی برای شکست این کشتی گیر نداشت. یزدانی با ارائه یک کشتی زیبا همراه با فنون اصیل ایرانی، در عرض سه دقیقه راموس را 10-0 شکست داد.

-کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور نایفونوف، دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه رفت و مثل المپیک 2020 که مشکلی برای شکست دادن این کشتی گیر نداشت، این بار هم او را با نتیجه 8 بر 2 شکست داده و مقتدرانه فینالیست شد.

*دیوید تیلور؛ مصمم و با انگیزه

- دیوید تیلور توانست بعد از استراحت در دور اول، بوریس ماکوئف از اسلواکی را 11 بر صفر شکست دهد.

-قهرمان المپیک 2020 در یک چهارم نهایی برابر کشتی گیری از فرانسه قرار گرفت. تیلور این مبارزه را هم در حالی که 8 بر صفر پیش بود، با ضربه فنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

- دیوید تیلور در مبارزه نیمه نهایی، در حالی که از آباکاروف آذربایجانی 2 بر صفر عقب بود، توانست با اجرای فنون مختلف چند امتیاز کسب کرده و سپس رقیب خود را ضربه فنی کند. بدین ترتیب این کشتی گیر آمریکایی طبق پیش بینی ها فینالیست شد.

تاریخچه ای که همه می دانیم

این چهارمین کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور خواهد بود؛ کشتی گیر ایرانی طی سه مبارزه قبلی موفق به شکست دادن حریف امریکایی خود نشده است. او هر بار از تیلور پیش افتاده اما حریف در ادامه کار برد را مال خود کرده است. یزدانی در چهارمین فینال جهانی خود به دنبال کسب سومین طلاست؛ او در سال 2018 تنها فینال جهانی خود را به تیلور باخت تا کشتی گیر امریکایی اولین طلای جهانی خود را کسب کند.

یزدانی و تیلور برای اولین بار در جام جهانی 2017 باهم کشتی گرفتند. علیرغم اینکه یزدانی در این کشتی 3-0 پیش افتاد اما تیلور توانست در پایان یزدانی را با ضربه فنی شکست دهد. یزدانی در قهرمانی جهان 2018 برای بار دوم مقابل تیلور قرار گرفت و این بار هم پس از اینکه 6-2 از حریف امریکایی پیش افتاد در پایان با نتیجه 11-6 مغلوب تیلور شد. آخرین مبارزه دو کشتی گیر هم در فینال المپیک 2020 بود که دو ماه پیش برگزار شد؛ در این مبارزه تیلور 4-3 پیروز شد.

جزوه شب امتحان؛ حتما مطالعه شود!

امشب قطعا برای حسن یزدانی شب بسیار ویژه ای است. او به فینالی رسیده که یک ثانیه پس از پایان کشتی فینال المپیک شمار معکوسش را برای آن شروع کرده بود. به هر شکلی که بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، این بار دیگر نوبت یزدانی است که بر تیلور پیروز شود. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که کشتی گیر کشورمان نقص هایی هم داشت که قطعا در فرصت 40 روزه آنها را مورد بازبینی قرار داده است.

تابوی تیلور باید هر چه زودتر شکسته شود تا حسن یزدانی مسیر تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین کشتی گیران تاریخ را ادامه دهد؛ این مانع بزرگ در صورتی که در اسلو شکسته شود می تواند سر آغاز دوباره ای باشد بر حکمرانی حسن یزدانی برای 86 کیلوی آزاد دنیا.

برای شکستن این تابو، حسن یزدانی باید به این باور برسد که می توان تیلور را به زانو در آورد، درست مثل سال 2014 که جردن باروز در انتخابی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی امریکا، او را روی تشک به سخره گرفت و در نهایت صاحب دوبنده تیم ملی شد.

با مرور دو کشتی تیلور – باروز می توان پی به تاکتیک هوشمندانه جردن برد؛ کشتی گیری که به خوبی از قدرت حریف در گرفتن یک خم و دو خم آگاه بود و در طول مبارزه یا از او فاصله گرفت، یا با خطاهای فنی و زیرکانه دست ها و سر تیلور را در اختیار خود گرفت و یا با پاهای زنده ای که داشت از چنگ زیر گیری های ناگهانی تیلور رها شد.

جردن در این دو مبارزه به بهترین شکل ممکن شیوه غلبه بر تیلور را آموزش داد؛ صبر و حوصله و دوری از حملات بی پشتوانه. نیاز نیست که یک کشتی گیر در تمامی مبارزات خود فن زیبا بزند یا با امتیاز درشت پیروز شود. حسن یزدانی هم می تواند مثل باروز، برای کل 6 دقیقه مبارزه با تیلور یک برنامه داشته باشد؛ برنامه ای که طبق آن، تا آخرین لحظه مبارزه ابتکار عمل در اختیار خودش باشد و این است کلید طلایی غلبه بر تیلوری که از هر غفلت یک تنبیه سخت می سازد. باروز برای پیروزی مقابل تیلور عجله نه اما برنامه داشت و طبق همان برنامه، حریف را خسته کرد، او را در کنترل خود قرار داد و سپس اجازه حمله داد؛ حملاتی که پر اشتباه بودند و پاسخی سخت از سوی جردن باروز داشتند. البته این نکته را هم باید متذکر شویم که از نظر دایره فنون و ضریب هوشی، حسن یزدانی در شرایط بهتری نسبت به جردن باروز کشتی می گیرد و قادر به انجام تمامی موارد بالا در کیفیتی بسیار بالاتر است.

طلسم شکنی حین یزدانی برابر تیلور

حسن یزدانی با پیروزی ۶-۲ مقابل دیوید تیلور قهرمان کشتی جهان در وزن ۸۶ کیلو شد.

لحظه ای که در پایان شش دقیقه کشتی نفس گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور بغض پهلوان کشتی ایران روی تشک ترکید یک ملت با او گریه کردند.

این زیباترین پایان ممکن برای حسن یزدانی بعد از بغضی بود که به واسطه شکست در فینال بازی های المپیک گلویش را گرفته بود. او ماه‌ها در سکوت به شدت تمرین کرد و امروز با آماده ترین فرم ممکن رودروی حریف شایسته امریکایی قرار گرفت.

یزدانی کشتی را هجومی آغاز کرد و در همان ابتدا دیوید تیلور را از تشک بیرون برد تا امتیاز اول را به نام خود ثبت کند. پس از آن او دوباره حریف خود را از تشک به بیرون برد تا یک امتیاز دیگر را به نام خود ثبت بزند و سپس با اجرای یک زیرگیری و خاک کردن حریف فاصله را چهار بر صفر کرد.

اما تیلور که او نیز کاملا آماده و سرپنجه بود در وقت دوم شدت حملات خود را بیشتر کرد تا دو امتیاز از یزدانی بگیرد. شاهکار یزدانی در این لحظات زمانی بود که تیلور یک خم او را تا جای ممکن بالا برد اما او نه تنها خاک نشد بلکه می توانست دو امتیاز از خاک کردن حریف به دست بیاورد.

کشتی با همین وضعیت و فشار شدید تیلور در جریان بود که در ثانیه های پایانی یزدانی با یک یورش دیگر دو امتیاز دیگر هم از حریف گرفت و با پیروزی 6-2 شب درخشان ایران در قهرمانی نروژ را کامل کرد. او با سوت پایان کشتی با چشمانی گریان پیروزی خود را جشن گرفت و پس از دیده بوسی با حریف و مربی اش با پرچم ایران در سالن رقابت های قهرمانی جهان به دور افتخار پرداخت تا اولین طلای ایران در نروژ به دست بیاید. پیروزی یزدانی مقابل تیلور یک پیروزی ملی و نتیجه ای بود که همه ورزش دوستان ایرانی آن را دنبال می کردند. در این سال ها کمتر رقابتی در یک ورزش انفرادی چنین ایرانیان را به دنبال خود کشیده و به هیجان آورده بود. ورزش سه نیز موفقیت تاریخی را به این قهرمان با اراده و فوق العاده ایران تبریک می گوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied