شمانیوز
شما نیوز

امیکرون

هشدار فوری به مشهدی ها | امیکرون به مشهد رسید

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمانی که اولین مورد امیکرون در کشور شناسایی شد، تمام بیمارستان‌های مشهد در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت تا در صورت آغاز موج جدید کرونا با آمادگی کامل با این بیماری مقابله کنند.

هشدار فوری به مشهدی ها | امیکرون به مشهد رسید

به گزارش شمانیوز: محمد پهلوان در خصوص شناسایی یک مورد ابتلا به امیکرون در مشهد اظهار کرد: وزارت بهداشت بخش‌نامه و تایید کرده تا تمام مطالب پیرامون امیکرون از سوی تهران اعلام و اطلاع‌رسانی شود. در حال حاضر تمام بیماران مشکوک به کرونا تست می‌شوند. در این تست‌ها اگر با یک مورد مشکوک امیکرون مواجه شویم که با تست‌های معمولی جواب ندهد، آن را به آزمایشگاه مجهز مشهد و آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: کیت‌هایی داریم که توانایی شناسایی سویه‌های جهش یافته کرونا را دارد. در حال حاضر کیت‌های مشکوک به امیکرون را به تهران هم ارسال می‌کنیم.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آماده‌باش تمام بیمارستان‌های مشهد گفت: هم‌اکنون برای تمام مبتلایان کرونا آزمایش سکوئنس ژن یا توالی‌یابی انجام نمی‌شود اما موارد مشکوک که با تست‌های عادی جواب نمی‌دهد، به آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال می‌شود. مورد مشکوک شناسایی شده در مشهد نیز مربوط به چند روز گذشته است که امروز در تهران تایید شد.

پهلوان تاکید کرد: کسی که دارای علائم شدید کرونایی است، در واقع به امیکرون مبتلا شده است. کسی که سرفه می‌کند و در کنار آن سردرد نیز به آن اضافه شده، ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد. مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از علائم سرماخوردگی به راحتی گذر نمی‌کند. هر کسی که علائم سرماخوردگی را در خود مشاهده می‌کند نیز به راحتی از کنار آن عبور نکرده و نسبت به قرنطینه خود اقدام کند تا این سویه به دیگران انتقال پیدا نکند.

 

کسانی که سرماخورده‌اند از حضور در اجتماعات پرهیز کنند

وی گفت: این سویه نسبت به دلتا سرعت سرایت بالایی دارد و از این جهت چند برابر دلتاست. هر مبتلا به امیکرون می‌تواند نسبت به دلتا افراد بیشتری را آلوده کند. بسیاری از افراد مبتلا به امیکرون‌ علائم خفیفی دارند اما تصور می‌کنند که به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده و به راحتی از کنار آن عبور کرده و در اجتماعات شرکت می‌کنند. قرنطینه و مراقبت فردی بیماران مشکوک به کرونا و امیکرون یک تکلیف اجتماعی است و همه باید مراقب این موضوع باشند.

پهلوان تاکید کرد: از همین رو افراد با اولین علائم سرماخوردگی حضور در اجتماعات را لغو کرده و به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونای دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

 

امکان مشاهده نوع واکسن‌های مراکز واکسیناسیون در اپلیکیشن نشان

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کسانی که نوبت دوز سوم واکسن آنان فرا رسیده، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن نشان نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به منزل خود را پیدا کرده و به آن مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: حتی از طریق این نرم‌افزار می‌توان نوع واکسن تزریقی در مراکز واکسیناسیون را مشاهده کرد. در حال حاضر تمام مراکز واکسیناسیون در مشهد فعال است و نیازی نیست مردم حتما به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا با صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت روبه‌رو شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied