شمانیوز
شما نیوز

فرهاد مجیدی | همسر فرهاد مجیدی | استوری فرهاد مجیدی

دروازه‌بان استقلال فرهاد مجیدی را با خاک یکسان کرد | حمله تند رشیدی به فرهاد مجیدی

منصور رشیدی انتقادات شدیدی از فرهاد مجیدی کرد.

دروازه‌بان استقلال فرهاد مجیدی را با خاک یکسان کرد | حمله تند رشیدی به فرهاد مجیدی

به گزارش گل کوچیک، فرهاد مجیدی بازهم مورد حمله پیشکسوتات باشگاه قرار گرفت. تیم فرهاد مجیدی با نمایشی پرانتقاد در بازی جام حذفی نگاه ها را به خود جلب کرد. شاگردان فرهاد مجیدی تا دقایق پایانی بازی در آستانه حذف برابر نود ارومیه قرار داشتند. فرهاد مجیدی برای به تساوی رساندن بازی دست به هر کاری زد و در نهایت گل دقیقه آرمان رمضانی بازی را برابر کرد. استقلال در نهایت طی ضربات پنالتی موفق به پیروزی شد تا فرهاد مجیدی نفس راحتی بکشد.

فرهاد مجیدی پس از بازی در نشست خبری حاضر شد و تنها از هواداران بابت این عملکرد عذرخواهی کرد. گفته می‌شود او در رختکن حسابی از خجالت بازیکنانش درآمده آنها را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

منصور رشیدی با انتقاد از فرهاد مجیدی گفت: تا استقلال نتیجه را به نفع خودش تمام کرد نزدیک بود قلبم بایستد. باور کنید در طول بازی به خصوص اواخر آن ضربان قلبم بالا رفته بود. آخر این چه تصمیماتی است که فرهاد مجیدی برای استقلال می‌گیرد! اگر استقلال می‌باخت از مدیرعامل تا مربی همه باید رها می‌کردند و از این آبروریزی می‌رفتند.

شرایط دریافت یارانه جدید دولت را اینجا بخوانید

خیانت سردار آزمون علنی شد /جدایی همسر سردار آزمون به خاطر خیانتش + عکس

منصور رشیدی دروازه بان قدیمی باشگاه استقلال به صحبت های فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری واکنش نشان داد.

انتقاد تند منصور رشیدی به مجیدی و خارجی های استقلال

شنیدید فرهاد مجیدی گفته «اگر فرگوسن‌های وطنی ناراحت نمی‌شوند و نمی‌گویند من فرار رو به جلو می‌کنم، داور پنالتی مان را نگرفت»؟

 

خبر ورزشی نوشت؛ من کاری ندارم که آن پنالتی بود یا نبود ولی اگر امثال من صحبتی در ارتباط با مسابقات استقلال می‌کنند فقط از سر دلسوزی است. شاید فرهاد مجیدی دوست داشته آن خطا پنالتی گرفته می‌شد تا سه امتیاز بازی را بگیرد ولی باید به مجیدی گفت که تو کار خودت را انجام بده و به جای اینکه برای استقلال حاشیه درست کنی به فکر پنج مساوی پشت سر هم تیمت باش. برو و مشکل گلزنی خارجی‌هایت را برطرف کن.

می‌دانید استقلال برای دو مهاجم خارجی اش با حساب دلار ۲۸ هزار تومانی ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است؟

الان که دلار ۳۰ تومان را رد کرد. واقعاً این حرف را می‌زنید! باور نکردنی است! با این عدد و رقم می‌توان چند بازیکن جوان و آینده دار برای استقلال گرفت. می‌توان چند علیرضا رضایی به استقلال آورد. مگر بازیکن لیگ برتری چقدر دستمزد می‌گیرد؟ ۲۲ میلیارد تومان به این دو بازیکن به درد نخور داده‌اند که اصلاً در حد لیگ برتر ایران نیستند. مگر کف دریافتی بازیکنان لیگ برتری چقدر است!

چیزی در حدود دو تا چهار میلیارد تومان است. البته در همین استقلال و پرسپولیس بازیکنان ۹، ۱۰ تا ۱۳ میلیاردی هم داریم، نمی‌دانستید؟

چه خبر است! مگر کف حقوق مردم عادی و قشر کارگر چقدر است که فوتبالیست باید این قدر پول بگیرد؟ خود من امسال حقوق بازنشستگی ام زیر ۲۰ درصد اضافه شد. تازه با این تورم ۲۰۰ درصدی که مردم را به گرسنگی انداخته است. این پول مفت را از کجا می‌آورند به بازیکنی میدهند که مثلاً در لیگ انگلیس بازی کرده ولی وقتی به هوا بلند می‌شود سرش را زیر توپ میزند! البته اگر به فرهاد مجیدی بر نمی‌خورد.

در کل خارجی‌های استقلال را چطور ارزیابی کرده اید؟

این دو نفر به غیر از همان یامگا که در بازی اول دو گل زد هیچ کاری نکردند. من شخصاً امیدوار بودم این خارجی‌ها مثل دیاباته باشند. مثل تیام باشند که وقتی آمدند خط حمله استقلال را راه انداختند. واقعاً استقلال ۲۲ میلیاردش را دور ریخته، پولش را هدر داده و آن را حیف و میل کرده است. به خدا با ۲۲ میلیارد تومان می‌توان در ۱۰ استان محروم کشور ۵۰۰ کانتینر خرید تا بچه‌هایی که روی سنگ می‌نشینند و درس می‌خوانند لااقل زیر سقف باشند و آفتاب و باران به سرشان نخورد.

بابت اظهارنظرهایتان نگران نیستید که سرمربی استقلال ناراحت شود؟

بگذارید فرهاد مجیدی ما را فرگوسن وطنی خطاب کند. بله من که از سال ۱۳۴۳ تا به حال در تیم استقلال بازی کردم، مربیگری کردم و هواداراش بودم حتماً بد تیمم را می‌خواهم. مشکلی نیست. باشگاه از حالا اعلام کند هیچ پیشکسوتی حق حرف زدن درباره استقلال را ندارد، چون فرهاد مجیدی ناراحت می‌شود.

اما باشگاه چنین اجازه‌ای ندارد و شاید تنها بتواند به عوامل خودش بگوید که حرف نزنند؟

نخیر! وقتی سرمربی استقلال باطعنه حرف می‌زند و ما را فرگوسن وطنی می‌خواند یعنی هیچ کس حرف نزند. چنین چیزی هیچ شباهتی به دموکراسی ندارد. دموکراسی واقعی یعنی اینکه ما حرفمان را بزنیم. اگر استقلال ۵ بازی مساوی کرده لابد ما مقصریم. اتفاقا در این مدت که همه پیشکسوتان از تیم حمایت می‌کنند. فرگوسن‌ها ساکت شوند مجیدی تیم را قهرمان می‌کند؟

بیوگرافی منصور رشیدی

منصور رشیدی (زاده؛ ۲۰ تیر ۱۳۲۶ مسجدسلیمان) دروازه‌بان بازنشسته ایرانی است. وی تنها دروازه‌بان تاریخ جام ملت‌های آسیا که توانسته در تمامی بازی‌ها کلین شیت کند و هیچ گلی دریافت نکند و همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ شود.

منصور رشیدی ۲۰ بازی ملی در کارنامه دارد و دروازه‌بان سابق باشگاه فوتبال استقلال تهران و باشگاه فوتبال نفت تهران می‌باشد. منصور رشیدی ۴ ساله بود که به دلیل اشتغال پدرش در شرکت نفت به امیدیه نقل مکان کرد و فوتبال را در این شهر آموخت. سپس راهی خرمشهر شد و فوتبال باشگاهی را در تیم شاهین خرمشهر آغاز کرد. رشیدی زیر نظر مربی‌گری احمد هدایت مربی تیم تاج آبادان اوج گرفت و به تیم ملی فوتبال جوانان ایران دعوت شد و با پیشنهاد وی، برای ادامه فوتبالش راهی تهران شد.

دوران حرفه‌ای در تهران نخست به تیم برق پیوست اما چون از نیمکت نشینی در این تیم راضی نبود بلافاصله راهی پرسپولیس شد اما آنجا هم زیاد به بازی گرفته نشد. پس در سال ۱۳۵۰ برای بازی زیر نظر رایکوف که به پرورش بازیکنان جوان معروف بود راهی تیم تاج تهران شد. وی در شهرآورد سیزدهم تهران که شش بر صفر به سود پرسپولیس شد دروازه تیم تاج بود که پس دریافت گل چهارم پرسپولیس با ناصر حجازی تعویض شد در دور انتخابی مسابقات المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در استادیوم آزادی مقابل کره شمالی یک پنالتی را گرفت و لقب شجاع ملی به او داده شد. وی سابقه عضویت در ترکیب تیم ملی را در دو دوره پیاپی المپیک ۱۹۷۲ و المپیک ۱۹۷۶ در کارنامه دارد. در دهه پنجاه خورشیدی منصور رشیدی و ناصر حجازی رقابت جالبی برای قرار گرفتن درون دروازه تیم تاج تهران و تیم ملی فوتبال ایران داشتند. از دیگر افتخارات منصور رشیدی حضور در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ به همراه تیم ملی و قهرمانی آن بازی‌ها را می‌توان نام برد. این دروازه‌بان با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ موفق شد بدون گل خورده تیم ملی کشورمان را به قهرمانی برساند که تا این تاریخ این رکورد متعلق به این بازیکن می‌باشد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ سعد الشیب دروازه‌بان تیم ملی قطر تا فینال رقابت‌ها هیچ گلی دریافت نکرد ولی در بازی فینال مقابل ژاپن دروازه‌اش باز شد و نتوانست به رکورد رشیدی برسد.

افتخارات

تاج آبادان جام باشگاه‌های خوزستان: ۱۳۴۷ تاج جام میلز هندوستان: ۱۹۷۱ جام باشگاه‌های تهران: ۱۳۵۱ جام دوستی تهران: ۱۳۵۱ جام اتحاد تهران: ۱۳۵۲ لیگ ایران: ۱۳۵۳ تیم ملی بازی‌های آسیایی: ۱۹۷۴ جام ملت‌های آسیا: ۱۹۷۶ انفرادی حضور در المپیک: ۱۹۷۲ * ۱۹۷۶ قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ بدون گل خورده

افشاگری عجیب منصور رشیدی

افشاگری عجیب منصور رشیدی درباره دروغ مظلومی و الله‌وردی

 

منصور رشیدی می‌گوید: جواد الله‌وردی و پرویز مظلومی سال ۵۲ بازیکنان جوانتر تیم بودند و اصلا در حضور سایر بازیکنان هم حرفی نزده و شنونده صحبت‌ها بودند اما حالا می‌گویند جواب صاحب باشگاه را داده‌اند. دروغ می‌گویند چون صاحب باشگاه یک بار هم پایش را داخل رختکن نگذاشت.

منصور رشیدی که سال‌های زیادی را به عنوان دروازه بان و مربی در باشگاه استقلال فعالیت کرده است از مصاحبه‌های اخیر جواد الله‌وردی و دو پیشکسوت دیگر باشگاه استقلال به شدت دلخور است.

منصور رشیدی گفت:در روز شکست تلخ برابر پرسپولیس، بازیکنان استقلال روز بدشان بود و من که تا دقیقه ۷۰ دروازه‌بان استقلال بودم ۴ گل دریافت کردم. البته بدشانس هم بودم چون دو ضربه بعد از اصابت به تیر دروازه وارد گل شد. بعد هم که با تصمیم کادر فنی تعویض شدم، زنده یاد ناصر حجازی جای من وارد دروازه شد که او هم دو گل دریافت کرد.

رشیدی با بیان اینکه همه بازیکنان استقلال در آن روز بد بودند ادامه داد:آقای جواد الله وردی آن روز مدافع تیم ما بود و ارتباط گرمی هم با چند بازیکن آن دوران داشت. او پس از باخت سنگین به پرسپولیس در رختکن با پوزخند خطاب به همان دوستانش گفت: «من که سال دیگه میرم اونجا».

وی با بیان اینکه «درست هم می‌گفت چون سال بعد رفت پرسپولیس!» افزود:اینکه حالا مصاحبه می‌کند و می‌گوید داخل رختکن به خسروانی گفتم «اگر ما مایه ننگ هستیم تو هم رئیس ما هستی» دروغ است چون خسروانی حتی یک بار هم در رختکن تیم تاج حضور پیدا نکرد و فقط دو سه مرتبه معاون او تیمسار اسعدی برای تبریک به رختکن آمد.

منصور رشیدی مربی اسبق تیم ملی در ادامه گفت:یک کلیپ دیدم که در آن پرویز مظلومی و جواد قراب و یکی دیگر از پیشکسوتان درباره همان بازی ۶ بر صفر صحبت کرده و حرف‌های ضد و نقیضی به زبان آورده اند. یکی از آقایان گفته ما روز مسابقه رفتیم رستوران‌ نایب ناهار خوردیم و رفتیم استادیوم. ۲۳ بازیکن تیم قایمکی از اردو خارج شده بودند و دو نفر هم گفته بودند تا پول نگیریم بازی نمی‌کنیم. مشخص است که دروغ می‌گویند بالاخره اردو نبوده و بعد از ناهار به استادیوم رفته‌اید یا اردو داشته ایم؟ ضمن اینکه در آن سال پیشکسوتانی مثل مظلومی کنار تیم تمرین می‌کردند و در آن حدی نبودند که بخواهند در مورد آن شرایط اظهار نظر کنند.

منصور رشیدی اضافه کرد:من جز از سال ۵۰ تا سال ۵۶ که برای مدتی به آمریکا رفتم و بعد برگشتم و در تیم دارایی و سپس رستاخیز خرمشهر بازی کردم تمام و کمال بازیکن باشگاه استقلال بودم. آقایان درباره سال ۵۲ که من دروازه‌بان تیم بودم حرف‌هایی می‌زنند که ناراحتم می‌کند چون زشت است در این سن و سال دروغ بگوییم. اولا خسروانی بعد از بازی داخل رختکن نبود. شاید بگویند من فراموشی گرفته‌ام اما وجدانا فکر می‌کنید الله وردی در سال ۵۲ و آن شرایط و با نفوذ و قدرتی که خسروانی داشت جلوی او حتی سرش را بالا می‌گرفت؟ باور کنید حتی با دفتردار او هم نمی‌توانست حرف بزند.

منصور رشیدی تصریح کرد:حالا که شرایط تغییر کرده می‌تواند بگوید یقه آنها را گرفته‌ام! مالک باشگاه رقیب آدم موجهی نبود اما دیده‌اید پیشکسوتان این باشگاه علیه او صحبت کنند؟ چرا برخی پیشکسوتان باشگاه ما هم حرمت‌ها را کنار گذاشته و دروغ می‌گویند؟

وی اضافه کرد:این را هم بگویم من حتی پیش خودم فکر کردم شاید یک درصد من اشتباه فکر می‌کنم به همین دلیل با دو تا از همبازیان تماس گرفتم و سوال کردم آیا الله وردی، مظلومی، قراب و… درست می‌گویند اما متوجه شدم که اشتباه نکرده ام.

رشیدی در خصوص شرایط فعلی استقلال گفت:من خیلی با خوشحالی پای تلویزیون نشستم چون پیش خودم گفتم تساوی سپاهان و پرسپولیس، دو امتیاز از آن دو تیم گرفت و حالا استقلال، ذوب آهن را شکست می‌دهد و ۳ امتیاز می‌گیرد و به صدر جدول نزدیک‌تر می‌شود اما به اصطلاح هر چه رشته بودیم پنبه شد! باور کنید تا چند ساعت سردرد داشتم و خوابم نمی‌برد.

وی اضافه کرد:دلخوشی یکی مثل من در این سن و سال تماشا و دیدن موفقیت تیم استقلال است. فرهاد مجیدی می‌داند من چقدر دوستش دارم ولی باید به او بگویم چرا می‌گوید مسئولیت باخت با من است در حالیکه می‌دانم اول فصل نبود تا دوره آماده سازی و بدنسازی استقلال تحت نظر خودش برگزار شود. ضمن اینکه تعدادی از بازیکنان با نظر افراد دیگری جذب تیم شده‌اند.

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال ادامه داد:دشمن هیچکس نیستیم و فقط به دنبال موفقیت تیمی‌هستیم که میلیون‌ها نفر عاشقانه دوستش دارند. من نسبت به هیچ کدام از بازیکنان تیم استقلال موضع شخصی ندارم تمام آنها جوانان بسیار خوب و لایقی هستند اما از نظر فنی برخی از این بازیکنان در حد و قواره تیمی‌مثل استقلال نیستند. این بازیکنان می‌توانند در تیم‌های دیگر بازی کنند و اتفاقا موثر باشند و به موفقیت هم برسند ولی در مورد استقلال من با هیچکس تعارف ندارم.

منصور رشیدی تاکید کرد:اینطور که مشخص است این فصل هم مثل چند فصل گذشته برای ما پایان خوشایندی ندارد. امیدوارم فرهاد عزیزم با بررسی تمام جوانب امر تیم خوبی برای فصل آینده ببندد و مدیران باشگاه هم در جریان باشند که برخی بازیکنان پر اشتباه و ضعیف اصلاً جایشان در استقلال نیست چه برسد به این که با چند دلال به باشگاه بروند و مبلغ چند میلیاردی برای دستمزد طلب کنند.

وی اضافه کرد:یک موضوع هم که به ذهنم رسید انتخاب کاپیتان استقلال است. مهدی قایدی برای همه ما عزیز است و خدا می‌داند من چقدر دوستش دارم ولی نباید بازوبند استقلال را به بازوی بازیکنی جوان مثل مهدی ببندند. کاپیتان، سرمربی تیم داخل زمین است و باید جذبه داشته باشد، نزد بازیکنان خودی و بازیکنان تیم حریف و داوران مسابقه احترام داشته باشد. آیا با توجه به شرایط فیزیکی و سن و سال قایدی، او گزینه مناسبی برای کاپیتانی استقلال است؟ آیا موقعی که لازم است اصلاً رویش می‌شود سر بازیکنان دیگر به اصطلاح داد و بیداد کند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied