شمانیوز
شما نیوز

شجاع خلیل زاده | تیم ملی ایران | تیم استقلال و پرسپولیس

پیام فارسی مدل کلمبیایی برای ایرانیان + فیلم

خامس رودریگز، هافبک تیم الریان قطر با زبان فارسی به هواداری کشور ایران پرداخت.

 

به گزارش گل کوچیک شجاع خلیل زاده در الریان قطر همبازی خامس رودریگر ستاره سالیان گذشته رئال مادرید است. هم تیمی شجاع خلیل زاده چهره جهانی و بسیار محبوبی در جهان است. خامس به دلیل چهره دلنشین و همچنین آقای گلی در جام جهانی به یکی از سوپراستارهای فوتبال تبدیل شد. شجاع خلیل زاده که به شیطنت های خود معروف است این بار کار جالبی کرده. شجاع خلیل زاده به خامس فارسی یاد داده است. شجاع خلیل زاده و خامس که در جکوزی در حال ریکاوری هستند برای مردن ایران پیغان جالبی فرستادند. خامس رودیگز، هافبک تیم الریان قطر پس از اتمام تمرینات ورزشی خود به همراه شجاع خلیل زاده به استخر رفته و در آنجا با زبان فارسی، به هواداری کشور ایران پرداخت. خامس در پست جدیدی که منتشر کرده هم موزیک ایرانی گوش میدهد و گفته علاقه مند به زبان فارسی شده است.

فیلم فارسی صحبت کردن خامس

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/10/6/15374779_486.mp4

بیوگرافی خامس رودریگز

خامس داوید رودریگز روبیو (به اسپانیایی: James David Rodríguez Rubio)؛ زاده ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۹۱) بازیکن فوتبال اهل کلمبیا است که در پست هافبک هجومی برای تیم باشگاه فوتبال الریان بازی می‌کند.

وی بعد از کسب یک قهرمانی با تیم بانفیلد در لیگ آرژانتین با قراردادی ۵ میلیون یورویی باتیم پورتو حضور در فوتبال اروپا را آغاز کرد و بااین تیم ۸عنوان قهرمانی (۳لیگ پرتغال، ۱لیگ اروپا، ۳سوپرجام پرتغال، ۱جام حذفی) کسب کرد و سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۴۵میلیون یورویی راهی موناکو شد و سال بعد با قراردادی ۸۰میلیون یورویی راهی رئال مادرید شد.

وی در حال حاضر بازیکن تیم باشگاه فوتبال الریان قطر و تیم ملی فوتبال کلمبیا است، همچنین وی جوان‌ترین کاپیتان تاریخ تیم ملی کلمبیا است، او آقای گل جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ۶ گل شده‌است.

رودریگز فوتبالش را در همان دوران کودکی و به تشویق مادرش در شهر ایباگه با ثبت نام در مدارس فوتبال آغاز کرد. از همان دوران همیشه پیراهن شماره ۱۰ را پوشیده‌است. از سال ۲۰۱۱ زمانی که ۲۰ سال داشت به عضویت تیم ملی بزرگسالان کلمبیا درآمده است. او اغلب در پست هافبک هجومی یا وینگر راست و چپ بازی می‌کند.

خامس رودریگز در سال ۲۰۱۷ به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست تا دوباره شاگرد کارلو آنچلوتی شود. وی عملکرد خوبی داشت و می‌توانست قرار داد خود را دائمی کند ولی تصمیم گرفت به باشگاه سابقش رئال مادرید برگردد. وی نیز در سال ۲۰۲۰ با مبلغ ۲۲ میلیون یورو به اورتون پیوست. خامس به دنبال بازی کردن است و همین امر باعث شد تا برای سومین بار شاگرد کارلو آنچلوتی شود

از باشگاه‌هایی که خامس در آنها بازی کرده می‌توان به باشگاه فوتبال انویگادو، باشگاه فوتبال بانفیلد، باشگاه فوتبال پورتو، باشگاه فوتبال موناکو، باشگاه فوتبال رئال مادرید، اورتون، الریان قطر و باشگاه فوتبال بایرن مونیخ اشاره کرد. خامس با وجود اینکه فوتبال را در بالاترین سطح ممکن ادامه داده تحصیلات خود را رها نکرده و در رشته مهندسی به صورت مجازی در دانشگاه ناسیونال آبیرتا تحصیل کرده است.

رئال مادرید

نشریه آس اسپانیا اعلام کرد که دو تیم رئال مادرید و موناکو برای عقد قراردادی ۶۳ میلیون پوندی جهت انتقال رودریگز از لویی دوم به سانتیاگو برنابئو به توافق رسیده‌اند. در این میان نشریه آس ادعا کرده خامس رودریگز که تابستان سال گذشته با قراردادی ۳۸ میلیون پوند از پورتو به موناکو پیوست، با رقمی نزدیک به دو برابر ارزش قرارداد فعلی‌اش به کهکشانی‌ها خواهد پیوست.

خامس رودریگز ستاره تیم ملی فوتبال کلمبیا با عقد قراردادی ۶ ساله به ارزش ۶۳ میلیون پوند به رئال مادرید پیوست تا بدین ترتیب خامس به آرزوی دوران کودکی خود که بازی کردن در رئال مادرید بود برسد و کهکشانی‌ها در فاصله کمتر از یک هفته پس از تونی کروس آلمانی ستاره جدیدی به خدمت بگیرند.

بایرن مونیخ

انتقال وی به بایرن مونیخ خیلی طول نکشید و پس از چند ساعت با اعلام باشگاه وی به‌طور قرضی و با قراردادی دو ساله رسماً به جمع باواریایی‌ها پیوست و دوباره شاگرد کارلو آنچلوتی شد.

این اتفاق در حالی افتاد که از هفته‌ها پیش صحبت مذاکره و پیوستن رودریگز به تیم‌هایی نظیر میلان، چلسی، منچستریونایتد و پاری سن ژرمن به گوش می‌رسید اما در آخر این بایرن بود که خیلی زود با رئال مادرید به نتیجه رسید و شماره ۱۰ کلمبیایی را جذب کرد. او در بایرن مونیخ صاحب پیراهن شماره ۱۱ بود.

البته جزئیات این قرارداد بدین شکل است که باشگاه بایرن مونیخ باید در سال ۲۰۱۹ تمام مبلغ درخواستی رئال مادرید را پرداخت کند.

رودریگز در ۴ ژوئن ۲۰۱۹ با اعلام رسمی بایرن مونیخ به رئال مادرید بازگشت.

افتخارات فردی

آقای گلی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل (۶گل) برنده جایزهٔ پوشکاش سال ۲۰۱۴ (گل خامس به اروگوئه در جام جهانی سال ۲۰۱۴) بهترین هافبک لالیگا: ۲۰۱۴ بازیکن سال کلمبیا :۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ورزشکار سال آمریکای جنوبی :۲۰۱۴ بیشترین پاس گل جام جهانی :۲۰۱۸ تیم منتخب جام جهانی: ۲۰۱۴ تیم منتخب لیگ قهرمانان :۲۰۱۸

افتخارات تیمی:

رئال مادرید قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا:(۲)(۲۰۱۶–۲۰۱۵*۲۰۱۷–۲۰۱۶) سوپرجام اروپا:(۲)(۲۰۱۴*۲۰۱۶) جام باشگاه‌های جهان: (۲)(۲۰۱۴*۲۰۱۶) لالیگا:(۲)(۲۰۱۷*۲۰۲۰)

بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا:(۲) (۲۰۱۹'۲۰۱۸) قهرمان جام حذفی آلمان :(۱)(۲۰۱۹)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied