شمانیوز
شما نیوز

دختر سردار سلیمانی | زینب سلیمانی

ازدواج دختر سردار سلیمانی با فرزند حزب‌الله لبنان + عکس

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در لبنان و ایران از ازدواج دختر شهید سردار قاسم سلیمانی با فرزند یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر خبر داده‌اند.

ازدواج دختر سردار سلیمانی با فرزند حزب‌الله لبنان + عکس

به گزارش شمانیوز: زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه از ازدواج دختر سردار قاسم سلیمانی با پسر سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داد. زینب مغنیه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین با نشان قلب و عشق به اشتراک گذاشت. بر این اساس، به نظر می‌رسد دختر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرده است. هر چند هنوز منابع رسمی این اتفاق فرخنده را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

ازدواج دختر شهید سلیمانی با واکنش‌های گسترده و عمدتا مثبت کاربران توییتر مواجه شده است. بسیاری آن را برای دو ملت ایران و لبنان مبارک و میمون دانسته و به هر دو خانواده تبریک گفته‌اند. برخی هم انتقاد کرده‌اند که چرا زینب سلیمانی پیش از فرارسیدن سالگرد پدر بزرگوارش ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کرده است. به عقیده ایرانی‌ها، اینکه دختر حاج قاسم عروس یکی از نزدیک‌ترین مقام‌ها به سیدحسن نصرالله (دبیر کل حزب‌الله لبنان) شده، از تشکیلاتی‌ترین و راهبردی‌ترین ازدواج‌های چند دهه اخیر است./ همشهری آنلاین

 

زینب سلیمانی

 

سیدرضا صفی الدین، شوهر زینب سلیمانی کیست؟

سیدرضا صفی‌الدین فرزند سید هاشم صفی الدین است؛ پدر شوهر زینب سلیمانی بیش از ۵۰ سال سن دارد و از اعضا ارشد حزب الله و پسر عموی مادر سید حسن نصرالله بوده که پس از وی نفر دوم حزب است.

 

دختر سردار سلیمانی

 

نقش هاشم صفی الدین در حزب االله لبنان چیست؟

سید هاشم روابط صمیمی با تمامی اعضا مقاومت از بالاترین رده گرفته تا پایین‌ترین رده داشته و مسئول شورای اجرای و قوه مجریه حزب الله بوده که تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی را اداره می‌کند.

صفی الدین در میان افراد حزب الله از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و شخصیت متحرکی در میدان عمل حزب الله دارد؛ اما از آنجا که رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال ترور وی بوده، مجبور است مسائل امنیتی را رعایت کرده و کم‌تر در میان مردم ظاهر شود.

 

دختر سردار سلیمانی

 

دیدار با مقامات ایرانی

وی بهمن سال گذشته با آیت الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) دیدار و گفت و گو کرده بود.

 

دختر سردار سلیمانی

 

ازدواج فرزندش با زینب سلیمانی

بر اساس برخی گفته‌ها و استوری اینستاگرام زینب مغنیه، دختر عماد مغنیه، فرزند سید هاشم صفی الدین، با زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی ازدواج کرده است.

 

حزب الله لبنان چیست؟

حزب‌الله لبنان سازمانی سیاسی-نظامی اسلام‌گرای شیعه در لبنان به دبیر کلی سید حسن نصرالله است که در اوایل سال‌های ۱۹۸۰ و با الهام از ایدئولوژی اسلام سیاسی حضرت آیت الله خمینی (ره) در لبنان ظهور کرد و در زمان جنگ داخلی لبنان، به کمک دولت شتافت. حزب‌الله لبنان ۳ هدف اصلی را به عنوان آرمان خود اعلام کرده که عبارتند از: محو آثار امپریالیستی غربی در لبنان، مجازات فالانژهای لبنان و برپایی حکومت اسلامی در لبنان.

 

دختر سردار سلیمانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣