شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

اعتراض رانندگان اسنپ به دریافت نکردن سهمیه سوخت/هیچ کس پاسخگو نیست

تعدادی از رانندگان فعال در ناوگان اسنپ در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، از دریافت نکردن سهمیه سوخت به شدت گلایه داشته و خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان شدند.

اعتراض رانندگان اسنپ به دریافت نکردن سهمیه سوخت/هیچ کس پاسخگو نیست

به گزارش شمانیوز، براساس توافقی که در دولت قبل بین وزارت کشور و وزارت نفت صورت گرفت،تاکسی های اینترنتی مشمول دریافت سهمیه سوخت گردیدند که این سهمیه به صورت دوره ای به رانندگان تعلق می گیرد.

رانندگانی که در ماه حداقل ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، واجد شرایط دریافت اعتبار سهمیه سوخت خواهند بود و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش،اعتبار خرید ۸/۷۵ لیتر بنزین با سقف پرداختی ۳۰۰ لیتر در ماه، دریافت می کنند.

اما برخی رانندگان‌ فعال در اسنپ اعلام می کنند به رغم داشتن شرایط لازم، چند ماهی است اعتبار سهمیه ای سوخت به آنان تخصیص داده نشده و پیگیری های آنان نیز تاکنون نتیجه ای نداشته است.

“ محمد” یکی از این رانندگان به خبرنگار شمانیوز گفت: من حدود ۱/۵ سال است که در اسنپ فعالیت می کنم و در طول این مدت با اینکه هر ماه شرایط لازم را داشته ام فقط دو مرتبه اعتبار سوخت به من تعلق گرفته و آن هم به میزان بسیار ناچیز.یک مرتبه ۱۲۰ هزار تومان و یک بار دیگر ۶۰ هزار تومان اعتبار سوخت به من داده اند و از خرداد ماه امسال نیز دیگر هیچ سهمیه ای به من تعلق نگرفته است.

وی افزود: بارها با پشتیبانی اسنپ تماس گرفته ام.بارها در سامانه اسنپ درخواست و اعتراض خود را ثبت کرده ام اما هیچ پاسخی دریافت نکرده ام و اسنپ اصلا پاسخگو نیست.

“ علیرضا “ راننده دیگر اسنپ به خبرنگار شمانیوز گفت: من نمیدانم چرا هیچ کسی به حرف ما رانندگان اسنپ گوش نمی دهد.اولین مشکل ما در مورد اعتبار سهمیه سوخت این است که با ۴ ماه تاخیر این اعتبار واریز می شود.به عنوان مثال ۸ دی ماه، سهمیه سوخت دوره بیست و هفتم یعنی سهمیه ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور را واریز کرده اند و عملا اسنپ و وزارت نفت بیش از ۴ ماه است که سهمیه سوخت رانندگان را که باید ماهیانه بدهند نداده اند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که هیچ عدالتی در پرداخت اعتبار سوخت وجود ندارد.من در همین دوره یک ماهه ( دوره ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور) که سهمیه سوخت آن را اخیرا پرداخت کرده اند ۱۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته ام اما فقط ۴۰ هزار تومان به من تعلق گرفته است یعنی اعتبار خرید ۱۳ لیتر بنزین برای یک ماه.آیا این انصاف و عدالت است؟

وی اظهار داشت: من و رانندگان امثال من مدام داریم از بنزین آزاد استفاده می کنیم.با این وضعیت گرانی لوازم یدکی و پایین بودن نرخ کرایه ها و پورسانت بالایی که اسنپ از رانندگان دریافت می کند، اگر مجبور نبودم هیچ وقت در اسنپ کار نمی کردم.

“ کامران” راننده دیگری که در اسنپ کار میکند در خصوص وضعیت سهمیه سوخت می گوید: من سه سال است که در اسنپ کار می کنم و همیشه این مشکل عدم تخصیص سهمیه سوخت وجود داشته است.گاهی این اعتبار را می دادند و گاهی نمی دادند اما چند ماه است که این مشکل تشدید شده و دیگر خبری از سهمیه سوخت نیست. با اینکه من هر ماه شرایط لازم را داشته ام اما چند ماه است که هیچ اعتبار سوختی به من تعلق نگرفته است و اسنپ هم پاسخگو نیست.

وی افزود: اسنپ سامانه پیامکی را راه اندازی نموده که رانندگان اگر سهمیه سوخت به آنان تعلق نگرفته بروند در این سامانه پیامک بزنند تا علت عدم واریز سهمیه به آنان اعلام شود.من خودم هر ماه این کار را می کنم اما تاکنون هیچ پاسخی از سامانه اسنپ دریافت نکرده ام.هروقت هم که با پشتیبانی اسنپ تماس می گیرم هیچ پاسخی به من نمی دهند و می گویند باید درخواست خود را پیامک کنی.یعنی در واقع اسنپ رانندگان را سرکار گذاشته است و پاسخی برای این مشکل ندارد.

وی گفت: اگر بخواهند اعتبار سهمیه سوخت را بدهند نیز یک سوم حق راننده را آن هم با ۵ ماه تاخیر می دهند و این انصاف نیست که حق راننده زحمتکش را که در سرما و گرما کار می کند ندهند.برای خود من پیش آمده که در یک ماه دو هزار کیلومتر پیمایش داشتم اما بعد از چند ماه فقط ۸۰ هزار تومان اعتبار سوخت برایم واریز شد. 

برای دیدن نظرات رانندگان به بررسی صفحه اسنپ در اینستاگرام نیز پرداختیم که مملو از گلایه شدید رانندگان از واریز نشدن اعتبار سهمیه سوخت و عدم پاسخگویی اسنپ بود.

برای پی گیری مشکلات تخصیص سهمیه سوخت رانندگان ناوگان اسنپ و شنیدن نظرات مدیران این شرکت حمل و نقلی با تلفن های درج شده در سایت اسنپ تماس گرفته و پس از معرفی خود از کاربر پاسخگو درخواست نمودم که تلفن روابط عمومی را در اختیارمان قرار دهد یا ارتباط را با دفتر روابط عمومی برقرار نماید که متاسفانه کاربر مربوطه اعلام نمود این امکان وجود ندارد و فقط می توانید درخواست خود را ایمیل نمایید.

با این وضعیت وقتی اسنپ پاسخگوی رسانه ها نبوده و دسترسی به روابط عمومی آن امکان پذیر نیست،به طور قطع پاسخگوی رانندگان و مشکلات آنان نیز نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی