شمانیوز
شما نیوز

امیکرون

شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفت | مازندران به حالت آماده باش درآمد

یاری از مردم استان در مناطق شهری و روستایی دیگر مانند گذشته به مقوله کرونا حساسیت به خرج نمی‌دهند و نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی بی‌تفاوت شدند.

شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفت | مازندران به حالت آماده باش درآمد

به گزارش شمانیوز: جانشین رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونای مازندران گفت: در روزهای گذشته با ابتلا ۱۰ نفر به سویه خطرناک اومیکرون در مازندران، زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا در این استان به صدا درآمده است.

علی شیرازی جانشین رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونای مازندران افزود : بر اساس آمارهایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ارائه دادند، روند شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفته و یکی از دلایل عمده افزایش ابتلا به این ویروس خطرناک، عادی‌انگاری و کاهش چشمگیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت کمتر از ۴۵ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌توانیم به جنگ اومیکرون برویم و بازرسان اصناف و رابطان کرونایی در دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نظارت‌های خود را برای لزوم اجرای قوانین کرونایی تقویت کنند.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: بسیاری از مردم استان در مناطق شهری و روستایی دیگر مانند گذشته به مقوله کرونا حساسیت به خرج نمی‌دهند و نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی بی‌تفاوت شدند که ادامه این روند به طور حتم در ماه‌های آینده افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در استان را محتمل می‌سازد.

شیرازی اضافه کرد: حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان مازندران جامعه هدف ۱۸ سال به بالا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا هستند و اگر تا پایان ماه جاری این افراد نسبت به تزریق این واکسن تکمیلی اقدام نکنند در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری را در بحث افزایش افسار گسیخته کرونا در استان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با تلاش کادر درمان و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی در بحث ذخیره‌سازی واکسن کرونا در استان اقدامات خوبی انجام شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم برای در امان ماندن از اومیکرون به طور حتم در کمترین زمان ممکن نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه در تزریق واکسن برای جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اقدامات خوبی در هفته‌های گذشته انجام شده است، گفت: حدود ۹۹ درصد این جامعه هدف دز اول و ۹۵.۵ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کردند.

شیرازی افزود: همچنین حدود ۹۷ درصد افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا در استان دز اول و ۸۸ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کردند که از مردم شریف استان در واکسیناسیون به موقع دزهای اول و دوم علیه این ویروس خطرناک نهایت قدردانی را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied