شمانیوز
شما نیوز

کرونا | امیکرون

علائم اولیه ابتلا به اُمیکرون در کودکان چیست؟

​عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا بین کودکان شدت کمتری دارد؛ با این حال با افزایش شیوع سویه بسیار مسری آن یعنی اُمیکرون خطر ابتلا به کووید میان کودکان نیز در حال افزایش است؛ به ویژه آنکه کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند.

علائم اولیه ابتلا به اُمیکرون در کودکان چیست؟

به گزارش شما نیوز: کارشناسان با رد این نگرانی خاطرنشان کردند که با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کووید در میان کودکان، علائم ابتلا به آن خفیف است. علاوه بر این تاثیر افزایش کنونی موارد ابتلا به کووید ۱۹ تا کنون روی کودکان زیاد نبوده است.

دکتر هاریش چافل، مشاور ارشد ریه و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان پارل بمبئی، گفت: تاکنون اُمیکرون تاثیر زیادی روی کودکان نداشته اما بزرگسالان بسیار تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

با این اوصاف کودکان همچنان در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند زیرا تاکنون واکسینه نشده‌اند. همانطور که مشخص شده این سویه بسیار مسری است و به همین دلیل موارد ابتلا در بزرگسالانی که در اجتماعات عمومی شرکت دارند، به سرعت در حال افزایش است.

 

علائم

این متخصص در مورد علائم مربوط به اُمیکرون گفت: در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند، عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

 

حفاظت

از آنجایی که کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند، رعایت رفتارهای مناسب برای محافظت در برابر ابتلا به کووید مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن منظم و... بسیار مهم است. همچنین بزرگسالان در خانه باید احتیاط کنند تا ویروس را از بیرون به منزل انتقال ندهند.

تا جایی که به محافظت مربوط می‌شود، می‌دانیم که استفاده از ماسک تنها راه اثبات شده و کاملی است که می‌تواند از ابتلا به هر سویه‌ای جلوگیری کند. بنابراین برای اینکه همین سطح از مراقبت در این گروه سنی رخ دهد، بزرگسالان باید رفتارهای مراقبتی مناسبی داشته باشد.

دکتر چافل افزود: بزرگسالان باید به درستی از ماسک استفاده کنند تا کودکان نحوه استفاده از ماسک را فرا بگیرند؛ البته بهداشت دست‌ها را نیز نباید فراموش کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied