شمانیوز
شما نیوز

یارانه جدید

این ماه چه مبلغ یارانه دریافت می کنیم ؟ | مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند ؟

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه جدیدی برای دی ماه واریز نشد و یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین بهمن ماه واریز می‌شود.

این ماه چه مبلغ یارانه دریافت می کنیم ؟ | مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند ؟

به گزارش شمانیوز: یارانه جدید که مدتی است مردم به خاطر وعده معاون اقتصادی رئیس‌جمهور منتظر آن هستند هنوز در هاله‌ای از ابهام است. بر طبق وعده محسن رضایی قرار بود در این ماه یارانه جدیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود که بر طبق آن یک خانواده چهار نفره از دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

 

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

خبرها حاکی از آن است که به‌احتمال زیاد، از‌ ماه آینده، دولت به 66میلیون نفر که عموما در دهک اول تا هشتم قرار می‌گیرند ماهانه 273هزار تومان یارانه ترکیبی به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد کرد. 

این یارانه، در شکل حداکثری خود، شامل: 45هزار و 500تومان یارانه نقدی، 55هزار تومان یارانه کمک معیشتی، و همچنین 150هزار تومان یارانه جدید، ناشی از اصلاح سیاست ارز ترجیحی، به همراه 22هزار و 500تومان یارانه ناشی از اصلاح سهمیه بنزین، به هر شهروند، خواهد بود. دیروز امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست و ششمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. به‌گفته او، همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های 2 نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های 3‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های 4 نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

 

یارانه جدید

 

مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند ؟

مشمولان یارانه جدید کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، قرار بود همزمان با واریز یارانه معیشتی در روز دهم دی ماه یارانه جدید نیز واریز شود، اما با این که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام آمادگی کرد، دستور واریز آن از سوی دولت صادر نشد.

در هفته آینده قرار است یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز شود، آیا یارانه جدید در هفته آینده واریز می‌شود؟

زمان واریز یارانه جدید

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت تصمیمی برای واریز یارانه جدید در روزهای باقی مانده از دی ماه ندارد و احتمالا به ماه بعد موکول می‌شود.

به نظر می‌رسد یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در روز دهم بهمن ماه واریز شود.

ابتدا قرار بود بخشی از یارانه جدید به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت شود، اما دولت این سیاست یارانه‌ای را کنار گذاشت و گفت که یارانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied