شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار امروز 16 دی

کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

انتشار اخباری مبنی بر موفقیت آمیز بودن روند مذاکرات سبب شده تا قیمت دلار و دیگر ارزها در بازارهای ارز تاثیر بگذارد و روند معاملات را با کاهش قیمت را شاهد باشیم. قیمت دلار امروز 16 دی به دلیل تعطیلی بازارهای آزاد با روند برخط محاسبه و اعلام شده است.

کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

به گزارش شمانیوز: امروز پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ به علت تعطیل بودن بازارهای معاملات  قیمت رسمی مشخص نگردیده و قیمت‌ها به صورت آنلاین و نوسانات نسبت به روز گذشته محاسبه و در اینجا اعلام می‌گردد.

 

قیمت دلار امروز 16 دی ماه 1400

قیمت دلار امروز پنجشنبه 16 دی ماه نسبت به آخرین معامله روز چهارشنبه تغییری نداشت، همچنان با قیمت 28 هزار و 55 تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت دلار در بازار آزاد، دیروز با کاهش کاهش ۲.۷ درصدی به ۲۸,۵۵۰ (بیست و هشت هزار و پانصد و پنجاه ) تومان رسید. 

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 26هزار و 900 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 26هزار و455 تومان تعیین شده بود. قیمت فروش یورو نیز معادل 30هزار و 575 تومان و قیمت خرید یورو نیز 29هزار و 970تومان اعلام شده است.

در بازار آزاد نیز نرخ ارز روندی نزولی را شروع کرده است به طوری که هر دلار آمریکا که در روزهای قبل تا حدود 30 هزار تومان معامله می شد به 28 هزار و 630 تومان رسیده است.

در بازارهای ارزی کشورهای همسایه، در افغانستان و شهر هرات هر دلار با 4,000 ریال کاهش نسبت به روز گذشته، با رقم 284,200 ریال و در سلیمانیه عراق نیز هر دلار با 6,200 ریال کاهش با رقم 286,300 ریال معامله شد.

قیمت دلار امروز

تاثیر روند موفقیت آمیز مذاکرات در کاهش قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا از نیمه آبان ماه و اندکی قبل از آغاز دور جدید مذاکرات وین وارد یک روند صعودی شــد و از آن زمان تا اواخر آذر ماه نزدیک به 10درصد رشد کرد اما با آغاز زمستان روند صعودی قیمت دلار متوقف شد و ظرف چند روز گذشته حتی شیب نزولی قیمت دلار بیشتر شده اســت به طوری که هفته قبل قیمت دلار ابتدا به کانال 29هزار تومان سقوط کرد و ظرف 2روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا دست کم با 5.1درصد افت به کانال 28هزار تومان عقب نشینی کرد. دیروز حتی اگرچه قیمت هر دلار در بازار نقدی تهران به 28هزارو 950تومان رســید اما در مبادلات فردایی هرات قیمت دلار به نرخ 28هــزارو 900تومان مبادله می شــد. 

برخی منابــع خبری از آزاد ســازی منابع ارزی بلوکه شــده ایران در سایر کشور ها خبر می دهند که درصــورت تحقق آن می تواند میزان عرضه ارز درکشور را افزایش دهد و از نظر اقتصادی منجر به افت قیمت دلار شود.

دیروز در همین رابطه خبرگزاری یونهاپ خبر داد: چوی جونگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و آمریکا عازم وین شده است. سئول پیش تر گفته بود متعهد شده با توجه به اهمیت اتحاد با آمریکا و روابط با ایران، به تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام ادامه دهد.

بدهــی کره جنوبی به ایران در ازای خریــد میعانات گازی، مجموعا ارزش 7میلیارد دلار اســت که از سال 2018 و به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است. در چنین شرایطی خبر سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین احتمال آزادسازی دست کم 7میلیارد دلار از منابع ارزی ایران را افزایش داده است.

از سوی دیگر برخی خبر ها نیز حاکی از آن است که گشایش های تازه ای برای تسهیل روابط تجاری با عراق و نقل و انتقال ارز با این کشــور به وجود آمده است که می تواند در ماه های آینده به زمینه های اقتصادی بــرای نزول قیمت دلار تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied