شمانیوز
شما نیوز

پزشکی

عجیب ترین اتفاقات پزشکی سال 2021

سال 2021 در دنیای پزشکی، سالی پر از اتفاقات عجیب و غریب بوده است و دانستن برخی از این حوادث باورنکردنی، جالب خواهد بود.

عجیب ترین اتفاقات پزشکی سال 2021

به گزارش شمانیوز:

آبله گاوی در یک انسان

یک خانم 28 ساله به عفونت چشم دچار شد. عفونتی که بسیار شدید بود و حتی پزشکان هم ترسیده بودند که او بینایی خودش را از دست بدهد. برایش آنتی بیوتیک های قوی تجویز کردند اما انگار هیچ چیز برایش کارآمد نبود. ظاهراً او با یک گربه برخورد داشت که این گربه روی پنجه هایش یک مایع یا چیزی شبیه به تاول غیر معمول داشته و به صورت این خانم انتقال داده که باعث ایجاد چنین التهاباتی شده بود. این خانم را تحت درمان های ضد ویروس قرار دادند و دوز بالای دارو را برای او تجویز کردند که ظاهراً این دارو ها توانستند که تا عفونت را از بدن پاک سازی کنند.

 

سیمان 10 سانتی داخل قلب

این اتفاق یک عارضه جانبی غیر عادی از عمل قلب شمرده می‌ شد که یک سیمان 10 سانتی داخل قلب مرد جا گذاشته بودند. این مرد 56 سال سن داشت. به خاطر درد قفسه سینه و مشکلات تنفسی به پزشک مراجعه کرد و متوجه وجود این سیمان در بدنش شدند. حتی بقایای سیمان از گوش او بیرون زد که یک اتفاق بسیار نادر بود و باعث مسدود شدن رگ های خونی یا آمبولی شده بود و بعد از اینکه سفت شده بود، وارد قلبش شده بود که پزشکان او را جراحی کردند و سیمان را بیرون آوردند.

 

چاپستیک یا چوب غذا داخل سینوس ها

یک فرد تایوانی به پزشک مراجعه کرد و توضیح داد بدون این که دلیلش را بداند، به مشکلات سینوسی دچار شده است. این خانم 29 ساله اظهار داشت که خواهرش با چاپستیک چوبی و پلاستیکی به او حمله کرده، در حالی که سر میز شام بودند و این چاپستیک داخل سینوس های او فرو رفته بود و زیر چشم و بینی او را پاره کرده بود. چاپستیک را بیرون آوردند اما بعد ها متوجه شدند که تکه ای از آن در بدنش گیر کرده و مجبور شدند که مجددا او را عمل کنند.

 

زرد شدن زبان

خیلی از مواد غذایی مانند زردچوبه هستند که باعث زرد شدن زبان می‌ شوند اما یک پسربچه 12 ساله در کانادا از زرد شدن زبان شکایت می کرد که به خاطر یک مشکل جدی بود که در بدنش اتفاق افتاده بود. او بعد از این که متوجه سوزش گلو، تیرگی رنگ ادرار و دل درد و رنگ پریدگی به مدت چند روز شد، به بیمارستان مراجعه کرد تا این که متوجه شد رنگ زبانش زرد روشن شده است.

اول گفتند که این پسر مبتلا به یرقان که باعث زردی پوست و سفیدی چشم و تیرگی ادرارش شده؛ می باشد اما بعد از تست های فراوان متوجه شدند که یک بیماری دیگر دارد که یک اختلال خودایمنی نادر است و به سیستم ایمنی فرد حمله می‌ کند و سلول‌ های قرمز خونی او را تخریب می‌ کند. این وضعیت باعث کم خونی او می شود؛ همچنین علائمی شبیه به یرقان را ایجاد می‌ کند. تا این که به این پسر بچه خون تزریق کردند و درمان استروئید خوراکی را برایش تجویز کردند تا فعالیت سیستم ایمنی را کاهش دهند و در بیمارستان ماند تا به طور کامل ریکاوری شود.

 

بیماری نادر از آکواریوم ماهی

حتی ماهی ها هم می توانند عامل پخش بیماری باشند که خانمی به این وضعیت دچار شده بود. او یک بیماری باکتریایی نادر گرفت که علت آن هم مواد ترشح شده از ماهی های داخل آکواریوم بود. این بیماری معمولاً در مناطق مرطوب بیشتر اتفاق می افتد اما خانم 56 ساله به خاطر نگهداری از ماهی ها در منزل به این بیماری دچار شد تا اینکه او را بستری کردند. علائم او تب، سرفه و درد قفسه سینه بود و آزمایشات نشان داد که او به ذات الریه هم مبتلا شده است‌. چند روز بعد متوجه عفونت در بدن او شدند تا اینکه به او آنتی بیوتیک های قوی زدند و آزمایش خون گرفتند تا متوجه وجود عفونت ها در بدنش باشند و بتوانند آن را زیر نظر قرار دهند. این اتفاق زمانی افتاده بود که این خانم بدون اینکه دستکش دست کند، داخل آکواریوم را تمیز کرده بود.

 

حلقه های مسی داخل چشم

چشم می تواند علامتی از بیماری های نادر را به خوبی در افراد نشان دهد. این اتفاق در مورد یک مرد در هند هم رخ داد. او با شکایت از ورم‌ شکم به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان گفتند که این اتفاق به خاطر تجمع مس در چشمان او رخ داده و لایه خارجی چشم هایش را پوشش داده است.

تجمع مس در بدن باعث بیماری کبد، کلیه و مشکلات نورولوژیکی شده بود و همچنین در کبدش هم مشکلات خیلی بدی را به وجود آورده بود تا اینکه به او دارو دادند تا مس از بدنش خارج شود و او در لیست افراد مورد نیاز برای اهدای کبد هم قرار گرفت.

 

ساچمه تفنگ داخل بینی

یک نوجوان به پزشک مراجعه کرد. تقریبا به مدت هشت سال بود که مشکلات زیادی را در ناحیه صورت احساس می‌ کرد و یک بوی عجیب و غریب از بینی او احساس می شد که این دو مورد را مورد آزمایش و بررسی‌ های زیادی قرار دادند. در وهله اول برای او آنتی هیستامین یا اسپری داخل بینی تجویز کردند اما تاثیری برایش نداشت تا این که با آزمایش های مختلف متوجه شدند که ساچمه تفنگ داخل بینی او گیر کرده است.

 

قارچ جادویی داخل خون انسان

مردی که به عفونت دچار شده بود، به پزشک مراجعه کرد و متوجه شدند که یک قارچ جادویی داخل رگ های خونی اش وجود دارد. این مرد سی ساله مبتلا به اختلال دو قطبی هم بود و به دنبال راهی می‌ گشت تا علائم عفونت قارچی اش را درمان کند.

پزشکان متوجه زردی پوست و موی او شدند. او هم چنین علائمی مثل حالت تهوع هم داشت و خون بالا می آورد. این قارچ داخل خون، کبد و کلیه اش هم درگیر کرده بود و تقریباً در حال از کار افتادن بودند تا اینکه از آنتی‌ بیوتیک و دارو های ضد قارچ و دستگاه‌ تنفسی برایش استفاده کردند که وضعیت او را بهبود بخشد. او بعد از 22 روز حالش خوب شد و از بیمارستان مرخص شد.

 

کنترل مردمک مانند یک ماهیچه

یک مرد جوان در آلمان استعداد غیرطبیعی داشت و می توانست مردمکِ چشمِ خود را گشاد و تنگ کند. کاری که برای ما غیر ممکن به نظر می رسد اما او به طور خودکار این کار را انجام می‌ داد. این مرد 23 ساله تحت آزمایش های بسیار متنوعی قرار گرفت. او فقط کنترل مردمک خود را در اختیار داشت و مشکل دیگری نداشت. اظهار کرد که از دوران نوجوانی می توانسته این کار را انجام دهد. هنوز هم شرایط او تحت بررسی و مطالعه است و به هیچ پاسخ دقیقی نرسیده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied