شمانیوز
شما نیوز

علی کریمی | استوری علی کریمی | واکنش علی کریمی

حمله جدید علی کریمی به نمانیده مجلس | علی کریمی از کوره در رفت

علی کریمی بازهم به نمایندگان مجلس تاخت.

حمله جدید علی کریمی به نمانیده مجلس | علی کریمی از کوره در رفت

به گزارش گل کوچیک علی کریمی ید طولایی در حمله به نمایندگان مجلس دارد. علی کریمی همیشه از مردم محروم حمایت کرده و سعی کرده حرف آنها را بزند. علی کریمی یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ ورزش ایران است. علی کریمی این روزها در یک برنامه اینترنتی به تحلیل فوتبال می ‌پردازد. علی کریمی در آخرین استوری خود به کودکی که در آرزوی خودن میوه بود واکنش نشان داد.

در بخشی از صحبتهایش در برنامه اینترنتی ۱۱ اعلام کرد که باشگاه اماراتی ۱.۵ میلیون دلار برای رضایتنامه قایدی به استقلال پرداخت خواهد کرد که ۳۰۰ هزار دلار آن مشروط به آسیایی شدن این تیم در پایان رقابتهای این فصل لیگ امارات است.

تا قبل از شبی که احمد مددی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال، با حضور در برنامه ورزشگاه، به جزئیات مالی انتقال مهدی قایدی اشاره کند، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره سود استقلال از این ترانسفر صورت گرفته بود که هیچکدام از آنها جنبه رسمی نداشت چرا که باشگاه استقلال حاضر نبود درباره این مساله، شفاف‌سازی کند.

یکبار، کانال رسمی باشگاه استقلال، این انتقال را گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران از یک تیم ایرانی به باشگاه خارجی اعلام کرد و یکبار دیگر هم احمد مددی گفت که رقم قرارداد قایدی محرمانه است و امکان رسانه‌ای شدن ان وجود ندارد منتهی او فکر می‌کند که یکی از بالاترین رقم‌ها در فوتبال ایران باشد.

مدیرعامل وقت استقلال، نهایتا ۲۴ شهریورماه و در گفت و گوی تلویزیونی‌اش به رقم دقیق این انتقال اشاره کرد و گفت:

” رقم دقیق انتقال قایدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار قطعی به اضافه ترانسفر دوم و برخی آپشن‌ها است.”

در حالیکه مددی از ۱.۸ میلیون دلار به عنوان رقم دقیق انتقال قایدی نام برده، علی کریمی – که سابقه بازی در باشگاه شباب الاهلی را دارد – روایت دیگری از این انتقال را مطرح کرده است.

 

کریمی در بخشی از صحبتهایش در برنامه اینترنتی ۱۱ اعلام کرد که باشگاه اماراتی ۱.۵ میلیون دلار برای رضایتنامه قایدی به استقلال پرداخت خواهد کرد که ۳۰۰ هزار دلار آن مشروط به آسیایی شدن این تیم در پایان رقابتهای این فصل لیگ امارات است.

اینکه منابع کریمی در شباب الاهلی حقیقت ماجرا را گفته‌اند یا صحبتهای مددی صحت داشته، سوالی است که شاید در آینده جوابش مشخص شود منتهی فعلا که اختلافی ۶۰۰ هزار دلاری بین صحبتهای طرفین وجود دارد.

ساعت لاکچری علی کریمی در روز تولد | عکس

13:15 - 1400/08/19

علی کریمی در مراسم رونمایی از برند شخصی خودش ساعت ۵۰۰ میلیونی از برند Hublot در دست داشت.

شب گذشته و در یکی از مراکز خرید غرب تهران، علی کریمی از برند شخصی خود به نام AK8 رونمایی کرد. کریمی که چند سالی است از دنیای فوتبال و مربیگری فاصله گرفته، این روزها محصلات برند خودش را لانچ کرده و شب گدشته هم به مناسبت تولدش و رونمایی از برند شخصی، در مرکز خرید اوپال تهران حاضر شد. در این مراسم چهره‌های سرشناس فوتبال حضور داشتند.

اما نکته قابل توجه در این مراسم ساعت جادوگر آسیا بود که در دستانش به چشم می خورد. کریمی در این مراسم از ساعت برند Hublot استفاده کرده بود که قیمتی نزدیک به ۵۰۰ میلیون (15,300 Swiss Franc equals) دارد. برند Hublot جزو برندهای لاکچری و معروف در دنیای ساعت است که یکی از اسپانسرهای فیفا در مسابقات جام جهانی محسوب می شود.

این برند در گدشته هم دو ساعت با بندی به رنگ‌های پرچم ایران به علی کفاشیان و کارلوس کی روش هدیه داده بود

واکنش عجیب علی کریمی به مشکلات اصفهان

علی کریمی به وضعیت اسفناک زاینده‌رود واکنش نشان داد.

علی کریمی اسطوره فوتبال ایران که همواره در مورد مشکلات جامعه در صفحه رسمی خود صحبت می‌کند در مورد زاینده رود پس از چند روز واکنش نشان داد. از روز جمعه کشاورزان و اصفهانی و مردم این شهر در اعتراض به قطع حق‌آبه و خشک شدن زاینده‌رود در بستر این رودخانه تجمع کردند. این تجمع پس از ۳ روز همچنان ادامه دارد و کشاورزان به دنبال بازگشت آب به زاینده رود هستند.

در همین ارتباط علی کریمی اسطوره فوتبال ایران و آسیا به این موضوع واکنش نشان داد و تصویری از سی و سه پل و زاینده رود در استوری اینستاگرامش منتشر کرد.

حمایت علی کریمی از استقلال

علی کریمی به حرف‌های روز گذشته صادق درودگر واکنش نشان داد.

صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ روز گذشته درباره تبلیغات محیطی و درخواست باشگاه‌های از سازمان لیگ در یک مناظره تلویزیونی شرکت کرد که حواشی زیادی داشت.

حال علی کریمی اسطوره فوتبال ایران در استوری اینستاگرامش در کنایه به صحبت‌های روز گذشته درودگر نوشت:«مگه توی این چندسال که همه چیز دستتون بوده به کسی حساب پس دادید که الان نقش داییه مهربانتر از مادر رو برای تیمهای بیچاره بازی میکنید؟ تمام این حرفها واسه نونه، واسه نونه.»

علی کریمی اسطوره فوتبال ایران چهره محبوبی در جامعه دارد. علی کریمی در زمان بازی به دلیل تکنیک فوق العاده و کار با توپ مثال زدنی خود محبوب دوستتداران فوتبال بود. محبوبیت علی کریمی پس از خداحافظی از فوتبال بیشتر شد زیرا علی کریمی توجه خاصی به مشکلات مردم داشت و همواره اعتراض خود را اعلام می‌کرد. علی کریمی به غیر از ایران به دلیل سبک منحصر به فردش در جای جای قاره آسیا هم هوادارانی دارد.

محمدعلی کریمی پاشاکی، معروف به علی کریمی، در 17 آبان 1357 در کرج متولد شد. علی یکی از سرشناس‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی و حتی در آسیا است. کریمی با تکنیک زیبا و متحیرکنندۀ خود توانست پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کند و بتواند در لیگ معتبر آلمان نامی از خود به‌جا بگذارد. او دو پسر به نام های هیرسا و هاوش و دختری به نام هیما دارد.

دستمزد نجومی علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنت

برنامه اینترنتی یازده که از یک سایت اینترنتی و با حضور خداداد عزیزی، علی کریمی، مجتبی جباری و آندرانیک تیموریان پخش می‌شود با استقبال شدیدی مواجه شده است.

در این برنامه که مهمانان دیگری نظیر کریم باقری ، اشپیتیم آرفی و ... هم دیده می شوند چهره های محبوب و دوست داشتنی فوتبال کشورمان حضور داشته و با تعریف خاطرات یا شوخی های خود گرمی خاصی به این برنامه بخشیده اند. در این میان اما دیدن " علی کریمی " یکی از محبوب ترین ( شاید هم محبوب ترین) فوتبالیست ایرانی در یک برنامه اینترنتی توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. مخاطبانی که شاید کنجکاو باشند بدانند دستمزد علی کریمی ستاره دوست داشتنی فوتبال ایران بابت حضور در این برنامه چقدر است؟شنیدیم دستمزد جادوگر محبوب فوتبال ایران برای حضور در این سری از برنامه های سایت مورد اشاره مبلغی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

البته در فوتبال دنیا و تلویزیون های خصوصی اروپایی پرداخت ارقام سنگین برای چهره های مطرح و فوتبالیست های بازنشسته بابت کارشناسی، تفسیر یا مصاحبه، امری متداول و طبیعی است.

همچنین خبردار شدیم دستمزد سایر چهره های حاضر در این برنامه (منهای خداداد عزیزی مجری اصلی برنامه) نصف تا یک سوم دستمزد علی کریمی است.

بیوگرافی علی کریمی

علی کریمی فرزند سوم خانواده است.کریمی اصالتاً لاهیجانی است. پدرش ولی‌اله کریمی، در جوانی در استان گیلان بازیکن فوتبال بود و مادرش خانه‌دار است.کریمی ۳ برادر و یک خواهر دارد. فرشید، برادر بزرگترش همانند وی به فوتبال روی آورد و مدتی با او هم‌بازی بود.

مادر علی کریمی در ابتدا علاقه‌مند بود که او پزشک یا مهندس شود، اما از این که بازی او باعث شادی مردم ایران می‌شود و به کشور خدمت می‌کند راضی است. مادرش او را در کودکی پر جنب‌وجوش و سرشار از انرژی توصیف می‌کند و می‌گوید: «فکر و ذکرش فوتبال بود. در دوران کودکی و نوجوانی تا دلتان بخواهد شیشه همسایه‌ها و خانه را شکسته‌است».

کریمی که تا سوم راهنمایی، دانش‌آموز ممتازی بود، در دوران دبیرستان با افت تحصیلی مواجه می‌شود. سرانجام تحصیلات خود را با دریافت مدرک دیپلم پایان می‌دهد و پس از آن روی فوتبال تمرکز می‌کند.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

آغاز فوتبال علی کریمی

علی کریمی فوتبال خود را از سال 1369 در سن 12 سالگی با تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران آغاز کرد، جایی که برادر بزرگ‌ترش فرشید، یک سال پیش از ورود او در آن بازی می‌ کرد.

کریمی بعد از چند تغییر باشگاه به فتح تهران منتقل شد، جایی که ابتدا در رده جوانان بازی می‌کرد و در سال موفق شد ۱۳۷۵ به تیم بزرگسالان راه یابد علی کریمی مجموعاً ۲ فصل برای فتح تا سال 77 به میدان رفت که خدمت سربازی او محسوب شد.

علی کریمی علاوه بر تیم بزرگسالان؛ در تیم ملی امید ایران نیز حضور داشت. کریمی در بهمن ۱۳۷۷ در بازی دوستانه تیم ملی امید ایران و ویتنام، داور وسط را هل داد و از سوی AFC به مدت یک سال از حضور در تمامی مسابقات محروم شد. بدین ترتیب علی کریمی با حکم انضباطی، به مدت یک سال از ترکیب پرسپولیس دور ماند. کریمی پیش از محرومیت؛ آخرین بار در دور برگشت جام آزادگان، مقابل پلی اکریل اصفهان برای پرسپولیس به میدان رفت.

کریمی در دومین فصل حضور در پرسپولیس، برای دومین بار جام آزادگان را با این تیم فتح کرد. کریمی همچنین به همراه این تیم به مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا دست یافت.

کریمی در سومین فصل حضور در پرسپولیس، به عنوان نایب قهرمان جام آزادگان دست یافت. علی کریمی همچنین به همراه این تیم؛ برای دومین سال پیاپی، مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

کریمی پس از پایان بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا، پیشنهاد اتلتیکو مادرید را نپذیرفت و برای نزدیک بودن به خانه‌اش به امارات رفت و به تیم الاهلی این کشور پیوست.

الاهلی امارات(۲۰۰۱-۲۰۰۴)

علی کریمی در سال ۲۰۰۱ به رغم داشتن پیشنهادهایی از تیم‌های اروپایی به خاطر نزدیکی به خانواده ترجیح داد در آسیا بماند و به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش را یعنی جام حذفی را در فصل ۲۰۰۱–۲۰۰۲ فتح کند که کریمی زننده یکی از ۳ گل الاهلی امارات در فینال بود. علی کریمی فصل بعد به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ امارات برگزیده شد. کریمی در سال ۲۰۰۳ به عنوان بهترین بازیکن لیگ امارات انتخاب شد و علی‌رغم پیشنهاد از تیم‌های مطرح اروپایی بار دیگر قراردادش را با الاهلی تمدید کرد. علی کریمی در سال ۲۰۰۴ توانست ۱۴ گل برای تیمش به ثمر برساند. در همین فصل الاهلی توانست برای دومین بار در طول ۳ سال، قهرمانی جام حذفی امارات را جشن بگیرد و به نایب قهرمانی لیگ امارات برسد.

در ماه‌های پایانی حضور کریمی در الاهلی، مدیر برنامه‌های علی کریمی اعلام کرد که باشگاه‌های هرتابرلین، هامبورگ، بایرن مونیخ، یوونتوس و آ. اس. رم به صورت تلفنی با علی کریمی صحبت کرده‌اند اما او مذاکره را به پایان قرارداد کریمی با الاهلی، موکول کرده‌است.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

بایرن مونیخ(۲۰۰۵-۲۰۰۷)

در ۳ مه ۲۰۰۵ برابر ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۴، باشگاه فوتبال بایرن مونیخ اعلام کرد که به عنوان اولین بازیکن جدید خود برای فصل ۰۶–۲۰۰۵، کریمی ۲۶ ساله را با قراردادی یک‌ساله (با بندی که امکان تمدید یک‌ساله آن را به طرفین می‌دهد) به عنوان سومین بازیکنی ایرانی این تیم، پس از علی دایی (۹۹–۱۹۹۸) و وحید هاشمیان (۰۵–۲۰۰۴) به خدمت گرفته است. پیش از این انتقال؛ مجله کیکر آلمان در گزارشی عنوان کرده بود، تیم‌های رئال مادرید، المپیک مارسی و بایرن مونیخ خواهان جذب کریمی هستند. بنابر گزارش کیکر؛ کریمی پس از بازی دوستانه ایران و آلمان در سال ۲۰۰۴، در فهرست خرید بایرن مونیخ قرار گرفت.

در بدو ورود کریمی به آلمان، رسانه‌های آلمانی در مورد توانایی‌های علی کریمی ابراز تردید کردند. سردبیر کیکر معتقد بود که علی کریمی «برف مونیخ را نخواهد دید» این در حالی بود که فیلیکس ماگات سرمربی بایرن مونیخ، در دفاع از توانایی‌های فنی کریمی اعلام کرد: «اگر این بازیکن از ابتدا در اروپا بازی می‌کرد، بایرن مونیخ توانایی مالی برای خرید کریمی را نداشت».

کریمی با ارسال دومین پاس گل خود در بوندس‌لیگا، زمینه ساز پیروزی ۱–۰ بایرن در مقابل اینتراخت فرانکفورت شد و به عنوان بهترین بازیکن بایرن؛ برای دومین بار، در تیم منتخب هفته بوندس‌لیگا قرار گرفت.

کریمی در مجموع دو فصل حضور در بایرن مونیخ، با انجام ۴۲ بازی (۳۳ بازی بوندس‌لیگا، ۵ بازی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ بازی جام حذفی و ۲ بازی جام اتحادیه) رکورددار بیشترین تعداد بازی در میان سه بازیکن ایرانی این تیم شد و با زدن ۴ گل و ارسال ۴ پاس گل به کار خود در این تیم پایان داد.

بازی در لیگ قطر(۲۰۰۷-۲۰۰۸)

علی کریمی پس از رد پیشنهاد تیم‌های اروپایی در آخرین روزهای حضور در بایرن مونیخ، پیشنهادهایی از تیم‌های عربی الوحده، النصر، الاهلی، العین و الوصل از لیگ امارات دریافت کرد، اما سرانجام در خرداد ۱۳۸۶ با عقد قراردادی ۲ ساله با کمیته المپیک قطر (کمیته بازیکنان حرفه‌ای قطر)، با مبلغ ۶‌ میلیون دلار به تیم القطر در لیگ ستارگان قطر پیوست.

انتقال به السیلیه

کریمی در دومین فصل حضور در لیگ قطر، به همراه تمامی بازیکنان خارجی القطر از این تیم جدا شد. از آنجا که هنوز یک سال از قرارداد کریمی با کمیته بازیکنان حرفه‌ای قطر باقی مانده بود، علی کریمی به باشگاه السیلیه منتقل شد. کریمی که تمایلی به ماندن در قطر نداشت تنها در دو بازی تدارکاتی مقابل نورنبرگ و شواینفورت در اردوی آمادگی این تیم در آلمان برای السیلیه به میدان رفت که در بازی دوم گلزنی کرد. کریمی پیش از آغاز رقابت‌های لیگ قطر از السیلیه جدا شد و به پرسپولیس پیوست.

بازگشت به پرسپولیس

علی کریمی در سال ۱۳۷۸ علی‌رغم پیشنهادهایی از اسپانیا، آمریکا، ژاپن و امارات در زمان مدیریت داریوش مصطفوی با مبلغ حدود ۳۱۰ هزار دلار آمریکا ابتدا به صورت قرضی و سپس در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ به طور رسمی قراردادی ده‌ماهه را با تیم سابقش امضا کرد.

کریمی که از ترکیب تیم ملی توسط علی دایی (سرمربی وقت تیم ملی) کنار گذاشته شده بود، در ۵ بازی نخست خود در لیگ برتر برای پرسپولیس ۵ بار گلزنی کرد. دایی پس از عملکرد کریمی در لیگ برتر علی کریمی را به تیم ملی دعوت کرد اما این بار علی کریمی بود که دعوت او را نپذیرفت.

کریمی که تا آخرین ساعات نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران منتظر پیشنهاد باشگاه پرسپولیس بود، در نهایت توسط عباس انصاری فرد (مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) از این تیم کنار گذاشته شد و به استیل‌آذین پیوست.

استیل آذین(۱۳۸۸-۹۰)

علی کریمی در سال ۱۳۸۸ به سبب عدم تمایل مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با علی کریمی این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. کریمی در پنج هفته نخست لیگ برتر، در ۵ بازی پیاپی برای استیل آذین ۶ بار گلزنی کرد و ۳ پاس گل نیز ارسال کرد.

شالکه ۰۴

در بهمن ۱۳۸۹ و در فرصت نقل‌وانتقالات زمستانی فصل ۱۱–۲۰۱۰، به درخواست فلیکس ماگات مربی وقت شالکه که پیش‌تر در بایرن مونیخ مربی او بود، با عقد قراردادی ۵ ماهه با گذشت ۲۰ هفته از بوندس‌لیگا، در سن ۳۲ سالگی به باشگاه فوتبال شالکه ۰۴ پیوست. کریمی در اکثر مدت حضورش در شالکه نیمکت‌نشین بود و تنها ۲ بازی برای شالکه انجام داد.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

حضور مجدد در پرسپولیس(۱۳۹۰-۹۲)

کریمی در خرداد ۱۳۹۰ و در زمان مدیریت حبیب کاشانی با عقد قراردادی یک ساله به پرسپولیس بازگشت، تا اولین خرید سرخ‌پوشان پایتخت در فصل ۹۱–۱۳۹۰ باشد. علی کریمی دو پیشنهاد نیز از تیم‌های لیگ امارات دریافت کرد که در نهایت به آنها پاسخ منفی داد.

عملکرد کریمی در تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا موجب شد تا در پایان سال ۲۰۱۲ به عنوان دومین بازیکن برتر آسیا انتخاب شود.

کریمی در تیر ۱۳۹۱ علی‌رغم پیشنهاد یک میلیون دلاری عجمان امارات، سپاهان اصفهان و یک تیم از لیگ آمریکا قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد.

کریمی که به علت اختلاف با ژوزه، و مصدومیت‌های متوالی در طول فصل؛ ۱۲ بار در مسابقات لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفته بود، پس از پشت سر گذاشتن آخرین مصدومیت، در فینال جام حذفی در مقابل سپاهان اصفهان به میدان رفت. کریمی پس از پایان این مسابقه و شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «از فوتبال خداحافظی خواهد کرد تا دایه‌های مهربان تر از مادر فوتبال را بگردانند».

پس از مدتی علی کریمی از بازگشت به فوتبال خبر داد و اعلام کرد خداحافظی‌اش در بازی با سپاهان احساسی بوده است.

تراکتورسازی(۱۳۹۲)

علی کریمی در خرداد ۱۳۹۲ به دلیل عدم تمایل مدیرعامل وقت و سرمربی باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با علی کریمی، این باشگاه را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست. هواداران تراکتورسازی نیز در بدو ورود کریمی به تبریز، به استقبال کریمی رفتند و با شعارهایی به کریمی خوش‌آمد گفتند. این در حالی بود که پس از اتفاقات بازی استیل‌آذین و تراکتورسازی در نهمین دوره لیگ برتر، این بازیکن از سفر به تبریز خودداری می‌کرد.

کریمی در بهمن ۱۳۹۲ همراه با تراکتورسازی به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد. علی کریمی در چهار مسابقه جام حذفی برای این تیم به میدان رفت، که در بازی نیمه نهایی با فولاد خوزستان با ارسال پاس گل، پایه‌گذار تک گل پیروزی بخش تراکتورسازی بود.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

دوران ملی علی کریمی

علی کریمی از سال ۱۳۷۷ در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. کریمی در دوران ملی خود حضور پیوسته‌ای داشته و در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷)، یک دوره بازی‌های آسیایی (۱۹۹۸) برای ایران بازی کرده‌است. علی کریمی در ۴ دوره انتخابی جام جهانی (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) مجموعاً در ۳۶ بازی به میدان رفته‌است و ۲ بار در راهیابی ایران به جام جهانی (۲۰۰۶ و ۲۰۱۴) مشارکت داشته‌است که در یک دوره جام جهانی (۲۰۰۶) حضور داشت و ۲ بازی انجام داد.

علی کریمی تحت نظر مربیان مختلف تیم ملی ایران مانند پورحیدری، طالبی، بلاژوویچ، ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی ، دایی، قطبی و کی روش در تیم ملی بازی کرده‌است.

کریمی با ۱۲۷ بازی پس از علی دایی و جواد نکونام، از لحاظ تعداد بازی ملی سومین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. علی کریمی همچنین ۳۸ گل ملی به‌ثمر رسانده‌است که از این حیث نیز پس از علی دایی و کریم باقری نفر سوم محسوب می‌شود. نکونام با ۱ گل کمتر در جای چهارم در تعقیب کریمی است.

خداحافظی‌ها از فوتبال ملی

علی کریمی ۲ بار از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد، اما پس از هر دوی این موارد باز هم در تیم بازی کرد. بار اول در ۱۸ مهر ۱۳۸۷، با نوشتن نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. این در حالی بود که رابطه کریمی با سرمربی وقت تیم علی دایی دچار تنش بود. پس از برکناری دایی و انتصاب افشین قطبی، وی دوباره به تیم دعوت شد و بازی کرد.

بار دوم، علی کریمی در ۲ تیر ۱۳۸۸، پس از تساوی مقابل کره جنوبی و عدم راهیابی تیم به جام جهانی ۲۰۱۰ همراه با مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. علی کریمی در خرداد ۱۳۹۰ برای بازگشت به تیم اعلام آمادگی کرد و کارلوس کی روش وی را دوباره به تیم دعوت کرد.

خداحافظی در سال 1392 و بازگشت

علی کریمی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ از دنیای فوتبال خدا حافظی کرد. کریمی پس از خداحافظی از فوتبال اعلام کرد، فوتبال جای امثال او نیست و «دایه‌های مهربانتر از مادر» باید فوتبال را بچرخانند.

خداحافظی کریمی از فوتبال، بازتاب گسترده‌ای داشت و سایت رسمی فیفا با اشاره به خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال، از او به عنوان اسطوره فوتبال ایران یاد کرد و خداحافظی او از میادین فوتبال را غیر منتظره خواند.

دستمزد علی کریمی برای حضور در یک برنامه اینترنتی

خداحافظی در سال 1393

سرانجام علی کریمی در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و درحالی که او اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند اما اینطور نشد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

دوران مربی گری علی کریمی

علی کریمی پس از بازی‌های جاوادانه اش در تیم‌های پرسپولیس، الاهی امارات، القطر، السیلیه، بایرن مونیخ، شالکه و تراکتورسازی سرانجام در سال ۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. اما او در مقام مربی دوباره بازگشت.

۳ مهر ۹۳، آغاز مربی گری علی کریمی بود. او به عنوان دستیار و کمک مربی توسط کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی انتخاب شد، اما چند ماه بعد در دی ماه سال ۹۳ پیش از سفر تیم ملی به استرالیا از سمت خود کناره گیری کرد.

کریمی سه سال بعد به باشگاه نفت تهران که در دوران نوجوانی در آن آموزش دیده بود، رفت و به صورت رسمی سرمربی گری این تیم را پذیرفت. اما این بار هم ماندن او دوام نداشت. کریمی دو هفته پس از پذیرفتن هدایت نفت تهران، به دلیل اختلاف با مالک این باشگاه، با وجود قرارداد دوساله از نفت تهران جدا شد.

این بار او به سپید رود رشت رفت تا هدایت تیم زادگاهش را برعهده بگیرد. کریمی ۱۳ هفته و تا پایان لیگ ۹۷-۹۶ سرمربی این تیم بود. اما باز هم با مالک باشگاه به مشکل خورد و از سمت خود استعفا داد.

پس از تغییرات مدیریتی در باشگاه سپید رود، کریمی به عنوان مالک و سرمربی این تیم بازگشت و کار خود را ادامه داد. او با وجود هزینه‌هایی که برای باشگاه سپید رود انجام داده بود و به علت مشکلات فراوان این تیم، در پایان هفته نوزدهم مالکیت سپید رود را به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان واگذار کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied