شمانیوز
شما نیوز

رتبه بندی معلمان

خبرخوش برای معمان/ اجرای رتبه بندی تا پایان سال

با تلاش مجلس و رایزنی در دولت قبل، لایحه رتبه بندی مطرح و تصویب شد و هم اکنون در شورای نگهبان است که به زودی نهایی خواهد شد.

خبرخوش برای معمان/ اجرای رتبه بندی تا پایان سال

به گزارش شمانیوز :علیرضا منادی سفیدان با حضور در شبکه آموزش، برنامه «به وقت ایران» در خصوص رتبه بندی معلمان اظهار کرد: با تلاش مجلس و رایزنی در دولت قبل، لایحه رتبه بندی مطرح و تصویب شد و هم اکنون در شورای نگهبان است که تا دو سه روز آینده نهایی خواهد شد.

منادی سفیدان با اشاره به این که مجلس حساسیت زیادی نسبت به آموزش و پرورش دارد، گفت: سند تحول بنیادین و اجرای آن در نظام آموزش و پرورش، برای ما مهم است.

وی با اشاره به این که ۲۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه بندی در بودجه افزوده شده است، افزود: در تلاشیم این عدد را در بودجه سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» توانستیم دانش‌آموزان صفر تا ۶سال را نیز به آموزش و پرورش برگردانیم.

منادی سفیدان ادامه داد: متأسفانه با شیوع کرونا بسیاری از دانش آموزان، به ویژه در مناطق محروم، از ادامه تحصیل بازماندند و در حال حاضر حدود ۱۷درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۳۰درصد دانش‌آموزان به توانمند سازی در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش در شرایط امروز دارای مشکلات زیادی است، افزود: برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌های خوبی است که به مجلس ارائه شده است و در مجلس، یکی از مهم‌ترین پایش‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات، پایش برنامه‌های دکتر نوری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه بندی معلمان از ۳۱شهریور ۱۴۰۰اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰باید تمامی معلمان رتبه بندی شوند.

منادی سفیدان با تأکید بر «ساماندهی نیرو‌های انسانی» گفت: در ماه‌های اخیر  ۱۷هزار و ۵۰۰نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند در آزمون دوم نیز ۱۲هزار نفر دیگر وارد این دستگاه شدند؛ در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ۷نوع طرح داشتیم و امروز در کمیسیون یک طرح را با دو ماده مدنظر داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که هیچ آموزشی، جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، گفت: معلمان عادت به آموزش مجازی نداشتند، کرونا این امکان را برایمان فراهم کرد تا با آموزش‌های الکترونیکی، «عدالت آموزشی» را ایجاد کنیم.

منادی سفیدان گفت: حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها با لحاظ تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر است و باید اُمیکرون را جدی بگیریم. با وجود مشکلات و چالش‌ها با افتخار اعلام می‌کنیم جز ۱۴یا پانزدهمین کشور در حوزه دانش هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مؤثر «مدرسه تلویزیونی ایران» در دوران کرونا، تأکید کرد: در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های دانش بنیان، افزایش می‌یابد و کشوری در دنیا پیشرو است که آموزش قوی داشته باشد؛ اما باید در بحث فرهنگ نیز حرکت مؤثر داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied