شمانیوز
شما نیوز

با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و موزه ملک محقق می شود

عمارت مشیرالدوله پیرنیا مکانی برای احیای طب سنتی/معرفی طب ایرانی به گردشگران خارجی

رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل با تاکید بر احیای طب سنتی با برنامه ها و اقدامات این موسسه گفت: عمارت مشیرالدوله پیرنیا از مجموعه های میراثی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مکان معرفی ظرفیت های طب ایرانی برای گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد.

عمارت مشیرالدوله پیرنیا مکانی برای احیای طب سنتی/معرفی طب ایرانی به گردشگران خارجی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر امیرحسین جمشیدی رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل در نشستی با حضور رضا دبیری‌نژاد؛ مدیر موزه و کتابخانه ملک و دکتر شهرام صدقی؛ سرپرست مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، به تشریح گسترش همکاری های چند جانبه با محوریت عمارت مشیرالدوله پیرنیا پرداخت.

جمشیدی با تشریح تاریخچه عمارت مشیرالدوله پیرنیا و معرفی این خاندان تصریح کرد: فضای تاریخی عمارت، همیشه محفل گردآوری طب و هنر در کنار هم بوده است و باید به مرکز برگزاری فعالیت های تاریخی و هنری دانشگاه علوم پزشکی ایران و فضایی برای معرفی ظرفیت های منحصر به فرد طب ایرانی به گردشگران خارجی تبدیل شود.

وی با معرفی بخش های مختلف عمارت مشیرالدوله پیرنیا و تاریخچه آن از برنامه های مرمت و راه اندازی موزه، سلامتکده VIP و مذاکرات انجام شده با مراکزی از قبیل وزارت کشور و شهرداری برای این عمارت خبر داد.

جمشیدی همچنین در توضیح سلامتکده بهدشت زیر مجموعه دانشکده طب ایرانی عنوان کرد: سلامتکده بهشت با حضور استادان و حکمای طب سنتی با راه اندازی کلینیک ویژه کرونا به ارائه خدمت تلفنی و حضوری می پردازد.

به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، در پایان نشست تخصصی موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، با موضوع مرمت عمارت مشیرالدوله پیرنیا و راه اندازی موزه، مدیر موزه و کتابخانه ملک و سرپرست مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه نیز به ارائه پیشنهاداتی در راستای مرمت و راه اندازی این موزه پرداختند، همچنین در این نشست تاکید شد تا عمارت مشیرالدوله پیرنیا به محلی برای نشان دادن دستاورد و اسطوره های درمانی و بهداشتی ایران تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی