شمانیوز
شما نیوز

رتبه بندی معلمان

فوری/کدام معلمان مشمول رتبه بندی می شوند؟

بنابر گفته وزیر آموزش‌وپرورش ۷۸۰ هزار نفر از فرهنگیان، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد

فوری/کدام معلمان مشمول رتبه بندی می شوند؟

به گزارش شمانیوز: پس از اینکه طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ده سال در مجلس یازدهم موفق به کسب رأی شد این سوال وجود دارد که کدام کارکنان فرهنگی مشمول این رتبه‌بندی خواهند شد؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، یوسف نوری درباره روند اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه‌ای پیشنهاد کرده بود که به مجلس ارائه شد. در لایحه تقریباً می‌شود گفت که بودجه رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال دیده شده بود، ولی با تغییرات ایجاد شده در مجلس به نظرم بودجه آن باید به ۳۶ هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود. طرح تغییرات مطلوبی داشت مخصوصاً برای دوره ابتدایی، همکاران استثنایی و معلمان مناطق محروم و عشایری، کاهش زمان رتبه‌ها و غیره. بخشی از آیین‌نامه تدوین و گزارش اولیه در شورای معاونین ارائه شد. شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف شد با استفاده از کارشناسان مجرب این موضوع را به کیفیت آموزشی ربط دهد تا بتوانیم از این امتیاز خوب در راستای ارتقای سطح تربیتی نظام آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: به‌محض تصویب آیین‌نامه، هیئت‌های ممیزی را تشکیل می‌دهیم. برای سال آینده و در لایحه بودجه  ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است.  در حوزه کارکنان اداری، یک عده از همکاران ما آموزشی و یک عده اداری صرف هستند که تعداد اداری‌ها که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند بسیار کم است و شاید به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • معلم

    بخدا معلم ها منتظر این مابه تفاوت هستن که زخم های مالی را ترمیم کنند و از زیر خجالت کسانی که به معلم قرض دادن رها شوند
    والا دیگه نمیدونیم دردمان را به چه کسی بگیم