شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگان | عیدی بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

شوک به بازنشستگان تامین اجتماعی در آستانه عید نوروز | عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی کاهش یافت؟

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران درباره نحوه محسابه عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

شوک به بازنشستگان تامین اجتماعی در آستانه عید نوروز | عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی کاهش یافت؟

به گزارش شمانیوز: هر ساله با نزدیک شدن به سال جدید، موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحث داغی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در پاسخ به سوال که عیدی بازنشستگان در سال گذشته به چه صورت بود، اظهارکرد: عیدی سال گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی به یک حقوق هم نرسید و تنها حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان واریز شد.

 

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم شد؟

روزهای گذشته نیز انتشار نقل قولی از رئیس کانون بازنشستگان حاکی از این بود که امسال نیز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم‌تر از یک پایه حقوقی است. در این خبر آمده بود که میزان عیدی بازنشستگان مشخص نیست و تلاش بر این است که عیدی معادل یک حقوق باشد.

در واقع این مصاحبه به صورتی غیر مستقیم این پیام را می‌داد که ممکن است عیدی امسال نیز کمتر از یک حقوق باشد؛  در پی این موضوع به مصاحبه با علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران پرداخت.

 

عیدی امسال بازنشستگان چقدر است؟

دهقان‌کیا در پاسخ به این سوال که عیدی بازنشستگان، امسال چه قدر خواهد بود، با تکذیب گفته‌ای مبنی بر اینکه سعی می‌شود تا عیدی بازنشستگان به اندازه یک ماه حقوق باشد، گفت: مبلغ مشخص نیست؛ اما عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند بازنشستگان کشوری محاسبه خواهد شد.

 

حداقل حقوق بازنشستگان

دهقان‌کیا در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی، گرانی مسکن و... تامین کنند اما یک حداقل بگیر تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه درحال‌حاضر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

 

افزایش دو ساله سن بازنشستگی شدنی نیست

همچنین او گفته بود: از سویی دیگر دولت ۴۵۰هزار میلیارد تومان به ما بدهکار است و اصلا واکنشی نشان نمی‌دهد. با این وضعیت ماهانه بین ۵ تا ۶هزار میلیارد تومان کسری داریم که برای بودجه ۱۴۰۱ ممکن است این رقم به ماهانه ۱۱هزار میلیارد تومان برسد. دولت بایستی به جای پولی که به سازمان بدهکار است، شرکت‌های سودده خود را واگذار کند. زیرا ما متناسب‌سازی انجام دادیم که منابع پایدار ندارد. بهتر است به ما شرکت‌ها سودده را بدهند که از این طریق کسری خود را جبران کنیم. اول باید منابع ما را بازگردانند و بعد خودمان ببینیم اگر منابع و مصارف نمی‌خواند، اصلاحات را انجام دهیم و به صورت لایجه و طرح به مجلس دهیم و موضوع را حل و فصل کنیم. مادامی که دست دولت در جیب تامین اجتماعی است، شرکای اجتماعی امکان ندارد با طرح‌های پارامتریک مثل افزایش سن بازنشستگی و... موافقت کنند./ اقتصادآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • بی نام

    چرا بايد موضوع به سادگی انقدر زمان ببرد

  • کارگر زحمتکش

    چرا حفوق طبق روال واریز نشد جمعه امروز

  • ناشناس

    تورا خدا سن باز نشستگی رو زیاد نکنید

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه شمارو جیبتون پره به فکر گرسنه نیستید لاقل یک ماه حقوقو بدین دیگه پیش بچه ها شرمنده نشیم

  • هموطن

    با درود فراوان، این است عدالت و مسلمانی ،خوب دولت زورش بیشتر این چنین نبوده و نیست و نخواهد ماند این نیز بگذرد. شما مسئولین محترم منتظر آقایان نباشید اصلاحتتان را انجام دهید هر چی از بدهی دولت دریافت کردید میاد رو سرمایه سازمان و برای آن هم تصمیم میگیرید. با سپاس