شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارمندان

افزایش 25 درصد حقوق کارمندان| افزایش حقوق کارمندان به صورت ترکیبی+عکس

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کف افزایش حقوق کارمندان را 25 درصد می دانیم البته لازم به ذکر است که ما روش پلکانی را قبول نداریم و روش ترکیبی و درصدی و ثابت برای مجلس مقبولیت دارد.

افزایش 25 درصد حقوق کارمندان| افزایش حقوق کارمندان به صورت ترکیبی+عکس

به گزارش شما نیوز: علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: به دنبال این هستیم تا بندی به تبصره 2  قانون بودجه سال 1401 اضافه شود تا بخشی از بدهکاری دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود البته لازم به ذکر است که تامین اجتماعی متکی به اعتبار دولتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی خودش باید برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند اظهار کرد: تنها بهانه ای که تامین اجتماعی دارد طلب دولت به این سازمان است که 260 هزارمیلیارد تومان تایید شده است و توقع داریم دولت به صورت یکجا آن را پرداخت و تهاتر کند علاوه براین ما تلاش می کنیم که حداقل بخشی از آن تهاتر شود تا دست تامین اجتماعی برای اجرای بهتر و کامل همسان سازی باز باشد.

بابایی ادامه داد: اما این موضوع نباید بهانه شود تا تامین اجتماعی اجرای قانون همسان سازی در کشور را انجام ندهد.

 نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت حقوق بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری بیان کرد:  منابع بازنشستگان کشوری و لشکری زیر نظر دولت است و دولت سالانه تعهد پرداخت حقوقشان را به عهده دارد  این درحالیست که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید توسط سازمان تامین اجتماعی فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال افزایش چند درصدی بازنشتگان تامین اجتماعی وجود دارد خاطرنشان کرد: به نسبت سایر حقوق بازنشستگان باید همسان سازی انجام شود. درصد افزایش حقوق ها مرتبط با قانون تصمیم گیری تامین اجتماعی با هیئت امناست و به عهده دولت نیست و وابسته به تصمیات شورای عالی کار است.

بابایی افزود: امیدواریم که باتوجه به نرخ تورم و وضعیت اقتصادی موجود حداقل های زندگی و توقعات بازنشستگان فراهم شود.

 نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش حقوق کارمندان دولت تصریح کرد: در این خصوص ما کف افزایش حقوق کارمندان را 25 درصد می دانیم. البته لازم به ذکر است که  ما روش پلکانی را قبول نداریم و روش ترکیبی و درصدی و ثابت برای مجلس مقبولیت دارد چرا که همه سطوح را در نظرمی‌گیرد و حقوق ثابت نیز به نسبت تورم افزایش پیدا می کند اما روش پلکانی عین بی عدالتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied