شمانیوز
شما نیوز

سریال کلاه پهلوی

سریال کلاه پهلوی | ساعت و زمان پخش سریال کلاه پهلوی

پخش سریال بچه مهندس 4 به اتمام رسید و سریال کلاه پهلوی جایگزین این سریال شد.

سریال کلاه پهلوی | ساعت و زمان پخش سریال کلاه پهلوی

به گزارش شمانیوز: مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش خواهد شد.  این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مرحوم سید ضیاءالدین دری با روایتی از روزهای جبر رضاخانی در کشور و کشف حجاب اجباری زنان ساخته شده است. در واقع سریال «کلاه پهلوی» پس از «کیف انگلیسی»، دومین سریال تاریخی زنده یاد سید ضیاءالدین دری است.

داستان این سریال با محوریت شخصی به نام «فرخ باستانی» جوانی ایرانی از طبقه فقیر جامعه پیش می رود؛ او پس از تحصیل در مدرسه دارالفنون تهران، برای ادامه تحصیل به پاریس می‌رود. پاریس در روزهای پس از جنگ جهانی اول شرایط سختی دارد. این وضعیت فشار زیادی به فرخ می‌آورد.

فرخ طی حوادثی با دختری ایرانی ـ فرانسوی به نام بلانش آشنا می‌شود که از پدری فرانسوی و مادری ایرانی متولد شده ‌است. فرخ طی ماجراهایی با بلانش ازدواج می‌کند و موفق می‌شود سمت منشی گری «حسن تقی‌زاده» سفیر وقت ایران در پاریس را در فاصله سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ به دست آورد؛ تقی‌زاده هنگام بازگشت فرخ باستانی به ایران، طی نامه‌ای خطاب به «علی اصغر حکمت» وزیر فرهنگ و معارف توصیه می‌کند از فرخ در دستگاه حکومت استفاده کند و ...

امیرعلی دانایی ، نگین محسنی، محمدرضا شریفی نیا،مریلا زارعی،رضا کیانیان،گوهر خیراندیش،بهاره کیان افشار،امین حیایی،داریوش فرهنگ، شقایق فراهانی،مرحومه ماه چهره خلیلی،زنده یاد داود رشیدی و... از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» از دوشنبه ۲۷ دی ماه هر شب به جز پنجشنبه ها ساعت ۲۲ روی آنتن آی فیلم فارسی می رود. بازپخش این مجموعه تلویزیونی در ساعات ۶ و ۱۴ روز بعد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • غفور

    این سریال کلاه پهلوی خیلی چرته مخصوصا قسمت هایی که زنها و مخصوصاً اون قسمت هایی که مریلا زارعی با اون انگشت های درازش اراجیف نخ نما و کلیشه ای مثلاً بازی می کنه خیلی ضایع است