شمانیوز
شما نیوز

وضعیت آب و هوا | هواشناسی

هشدار فوری هواشناسی | سامانه بارشی پر قدرت در راه ایران

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف، باران،‌وزش باد و کاهش دما طی روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

هشدار فوری هواشناسی | سامانه بارشی پر قدرت در راه ایران

به گزارش شمانیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطق شمال غرب،‌غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر، بارش پراکنده باران و برف  و وزش باد انتظار می‌رود. پنجشنبه گسترده و شدت سامانه بارشی افزایش یافته و علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز،‌بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در سواحل دریای خزر،‌ارتفاعات و دامنه‌های البرز،‌مناطق شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب بارش‌ها ادامه می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط روز پنجشنبه در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق،‌ جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنجشنبه  در شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی شده است. همچنین پنجشنبه با نفوذ هوای سرد در مناطق غرب و جنوب غرب و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied