شمانیوز
شما نیوز

گزارش طلا

عرض اندام طلای جهانی زیاد طول نکشید

طلا هفته گذشته پس از نشان دادن نشانه‌هایی از صعودی جدید طی دو هفته پیش، در واکنش به نتیجه تندروانه‌تر کمیته بازار آزاد فدرال نسبت به آنچه بازارها انتظار داشتند، فروپاشید.

عرض اندام طلای جهانی زیاد طول نکشید

علی آبشناس- خبرنگار شمانیوز : البته بررسی‌های پنج افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری میلادی نشان می‌دهد که بازارهای اوراق قرضه با شروع قیمت‌گذاری بیش از حد واکنش نشان دادند. ما بر این عقیده هستیم که تعداد افزایش هایی که FOMC انجام می دهد واقعی نیست، بلکه سطح تجمعی است که اهمیت دارد.

ویکلی مارکت در گزارشی می‌نویسد: جدیدترین «نمودارهای نقطه‌ای» که در زیر نشان داده شده است نمایانگر این است که اکثر شرکت‌کنندگان انتظار داشتند که پایین‌ترین نرخ هدف صندوق‌های فدرال تا پایان سال جاری بین 75 تا 100 واحد پایه باشد. این معادل سه افزایش 25 امتیازی پایه است، احتمالاً یکی از 50 و یکی از 25. ما گمان می کنیم که ممکن است نرخ تا پایان سال در زمان انتشار نسخه بعدی (16 مارس) خشن‌تر باشد و ممکن است به یک افزایش کامل 1 درصدی اشاره کند. 

اصولاً بیانیه FOMC و کنفرانس مطبوعاتی جی پاول نسبت به گذشته بسیار تندروتر نبودند، اما قابل توجه بود که او در کنفرانس مطبوعاتی بسیار از کلمه "قوی" استفاده کرد، در حالی که در بیانیه کمیته گفت که «به زودی» افزایش هدف وجوه فدرال مناسب خواهد بود.

 

نمودار نقطه ای دسامبر 2021

گزارش طلا

البته این همه به عملکرد اقتصادی (و از طریق ارتباط کنترل ویروس COVID-19 و انواع آن) بستگی دارد. اقتصاد آمریکا در حال حاضر اندکی به یک نقطه ثابت رسیده است. برای مثال، میزان تمایلات دانشگاه میشیگان در هفته گذشته شاهد کاهش تمایل مصرف‌کننده به 67.2 بود که پایین‌ترین میزان در ژانویه در 13 سال گذشته و پایین‌ترین میزان از آگوست 2011 است. با این حال، انتظارات تورمی در 4.9 درصد برای امسال و پایین‌تر باقی ماندند. به 3.1 درصد برای بلند مدت، که دلگرم کننده است.

 

طلا، بازده ده ساله آمریکا و همبستگی آنها

این انتظار تورمی بلندمدت متوسط ​​ممکن است به کاهش قیمت طلا افزوده باشد. عقب نشینی از سطوح بالاتر از 1840 دلار در واقع قبل از نتیجه جلسه FOMC آغاز شده بود (که توسط لغزش میانگین متحرک 20 روزه ایجاد شد، که خود از 50 روز به سمت نزول عبور می کرد و فشار مستقلی بر قیمت وارد می کرد. پس از آن در ساعات معاملاتی ایالات متحده تسریع شد و تا پایان هفته ادامه یافت، در آن مرحله، در 1780 دلار، بیش از حد فروخته شد و آماده اصلاح شد. محرک های کلیدی پشت قیمت در حال حاضر، قدرت دلار و احتمالاً مهمتر از آن، رابطه با اوراق قرضه ده ساله است. از نظر اسمی، بازده ده ساله 1.61٪ است، اما دسامبر 2021 رقم CPI 7.5 درصد بود که بازده ده ساله واقعی را کاملاً در محدوده منفی قرار می دهد و احتمالاً برای مدتی طولانی به همین شکل باقی می ماند.

گزارش طلا

این استدلال نرخ واقعی به جذب سرمایه گذاران نهادی کمک می کند، در حالی که تقاضای خرده فروشی، عمدتا بر اساس سطوح تورم واقعی، قوی باقی می ماند.

آخرین گزارش تعهد معامله‌گران از CFTC نشان می‌دهد که در هفته منتهی به سه‌شنبه 25، هر دو قیمت طلا و نقره با پوشش کوتاه قابل توجهی از بخش پول مدیریت‌شده افزایش یافته‌اند. اصلا تعجب آور نخواهد بود که شورت های تازه را در هفته منتهی به سه شنبه 1 فوریه ببینیم.

 

نسبت طلا به دلار، یورو و ین

گزارش طلا

 

نسبت طلا و معکوس دلار

گزارش طلا

گزارش طلا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied