شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

سیگنال لغو تحریم ها بر قیمت امروز دلار | اسکناس آمریکایی به ۲۶ هزار تومان برگشت

قیمت دلار امروز در شروع معاملات بازار ارز ۲۷ هزار و ۵۰ تومان آغاز شد اما در همان دقایق ابتدایی، با انتشار خبر لغو بخشی از تحریم ها و معافیت های هسته ای ایران، اسکناس آمریکایی وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.

سیگنال لغو تحریم ها بر قیمت امروز دلار |  اسکناس آمریکایی  به ۲۶ هزار تومان برگشت

به گزارش شمانیوز : قیمت دلار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در بازار آزاد(پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه) ۲۷ هزار و ۲۶۰ تومان معاملات خود را به پایان رساند و شروع معاملات در بازار ارز امروز با افت  ۲۱۵ تومانی قیمت دلار آغاز شد و به ۲۷ هزار و ۵۰ تومان رسید. پس از افت ۰٫۷ درصدی اسکناس آمریکایی در شروع نرخگذاری امروز ۱۶ بهمن ماه، با انتشار خبر لغو بخشی از تحریم‌های هسته‌ای ایران بالاخره قیمت دلار بعد از یک ماه کف حمایتی ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد و به زیر این رقم رسید.

 

جو مذاکراتی بازارهای ارز

قیمت دلار امروز ۱۶ بهمن ماه با روند نزولی کار خود را آغاز کرد و به محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.  

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت دلار از محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان پایین‌تر بیاید، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار بود و جو کاهشی بر بازار ارز غالب می‌شود.

قیمت دلار امروز در محدوده ۲۶  هزار و ۸۰۰ تومان در نوسان است و احتمالا ادامه اخبار مذاکرات هسته‌ای بتواند روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار کند.

کارشناسان معتقدند اخبار و عوامل متعددی بر کاهش قیمت دلار اثر داشته است. مهم‌ترین عامل اخباری است که مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد. اگرچه مذاکرات وین موقتا متوقف شده است، اما امروز وزیر امور خارجه امریکا بخشی از تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را لغو و اعلام کرد که لغو تحریم‌ها با هدف تسهیل مذاکرات صورت گرفته است.

 

میزان اثرپذیری بازارها از اخبار چقدر است؟

منابع کره جنوبی نیز اعلام کردند سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود برای حل و فصل مسائل مربوط به پول‌های بلوکه‌ شده ایران هستند. معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفته ماه گذشته نشستی با همتای ایرانی خود داشته و برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی صحبت کرده‌اند.

لغو بخشی از تحریم‌ها و آزادی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر، برخی از شروط ایران برای توافق هسته‌ای بود. شروطی که فعلا محقق شده و توافق هسته‌ای را در دسترس قرار داده است.

هفته گذشته نیز مقامات ایران و هم امریکا اعلام کردند که توافق هسته‌ای نهایی شده و به مراحل پایان نزدیک شده است. توقف مجدد مذاکرات هم به همین دلیل است که کشورها اخرین تصمیمات سیاسی را بگیرند و به میز مذاکره برگردند.

برای همین می‌توان گفت این هفته اخبار جدیدی از مذاکرات وین منتشر می‌شود و می‌تواند بر قیمت دلار در بازار ایران تاثیر مستقیم بگذارد.

چون تا قبل از این معامله‌گران با احتیاط و حتی نوعی بدبینی اخبار مذاکرات را دنبال می‌کردند اما از امروز انتظار می‌رود که اخبار مذاکرات بر بازار تاثیر بگذارد.

قیمت دلار و شروع بازار نشان می‌دهد که این بار معامله‌گران ارز، اخبار مذاکرات را جدی گرفته‌اند. اما باید منتظر ماند و دید در ادامه امروز قیمت دلار چه مسیری را طی می‌کند. قیمت دلار در ادامه معاملات امروز، ۱۶ بهمن ماه نشان می‌دهد که اخبار جدید چقدر برای معامله‌گران جدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied