شمانیوز
شما نیوز

جنگ روسیه و اوکراین

جزئیات خبر حمله روسیه به اوکراین

آمریکا و غرب تجمع صدهزار سرباز روسی در مرز اوکراین را آمادگی روسیه برای حمله به این کشور عنوان می‌کنند. این در حالی است که دیروز بلومبرگ با خبری را با عنوان «حمله روسیه به اوکراین» منتشر نمود که مجددا آن را از خروجی خود حذف کرد.

جزئیات خبر حمله روسیه به اوکراین

به گزارش شمانیوز : تنش میان روسیه و اوکراین به صف‌آرایی نیروهای روسی در پشت مرزهای اوکراین رسیده است. نیروهای ناتو و آمریکا نیز آماده این درگیری شده اند. خبرهایی از افزایش تنش و احتمال قوی جنگ میان روسیه و اوکراین منتشر می‌شود که هر دو طرف چه طرف آمریکایی و اروپایی و چه طرف روسی آنها را هجمه برای آغاز یک جنگ تمام‌عیار در اوکراین می‌دانند. اما در این میان اوکراین است که ملتمسانه به آمریکایی ها می‌گوید اینقدر بر طبل جنگ نکوبند.

روسیه نیرو و تجهیزاتش را پشت مرز اوکراین به صف کرده، اما میگوید قصد حمله ندارد! آمریکا گیج و ناتو منگ شده؛ آلمان صدراعظم، و فرانسه رئیس جمهورش را میخواهد به روسیه بفرستد؛ چشم دنیا به مسکو دوخته شده؛ و این زیرکی پوتین در ایجاد ابهت روسی در ناخودآگاه ملتها همزمان با افول آمریکاست!

مقام‌های امنیتی و نظامی آمریکا به کنگره گزارش دادند که روسیه ۷۰ درصد نیروهای مورد نیاز برای یک حمله نظامی گسترده به اوکراین را فراهم کرده و چنین حمله‌ای دولت اوکراین را در دو روز سرنگون می‌کند.

 

آمادگی ۷۰ درصدی نیروهای روسی برای حمله به اوکراین

آمریکا و غرب تجمع صد هزار سرباز روسی در نزدیکی سرحدات اوکراین را آمادگی برای حمله بر این کشور تلقی می‌کنند، ولی مسکو می‌گوید نیت حمله ندارد. کارشناسان به این باور اند که امریکا سربازان خود را برای نشان دادن حمایت از متحدان ناتو می‌فرستد.

واشنگتن ادعا کرد؛ آمادگی ۷۰ درصدی نیروهای روسی برای حمله به اوکراین است. 

مقام‌های امنیتی و نظامی آمریکا به کنگره گزارش دادند که روسیه ۷۰ درصد نیروهای مورد نیاز برای یک حمله نظامی گسترده به اوکراین را فراهم کرده و چنین حمله‌ای دولت اوکراین را در دو روز سرنگون می‌کند.

ارتش اوکراین برای مقابله با حمله احتمالی روسیه آماده می‌شود. در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل، رزمایش جنگ شهری برپا شده و اوکراین نگران تصرف کی‌اف به دستور ولادیمیر پوتین است. همزمان آمریکا هم شماری سرباز به اروپا اعزام کرده است. علی خردپیر گزارش می‌دهد.

 

روسیه-اوکراین

 

گاف بلومبرگ در انتشار خبر "حمله روسیه به اوکراین"

شبکه خبری «بلومبرگ» آمریکا در وب‌سایت خود با تیتر "روسیه به اوکراین حمله کرد" موجب شگفتی همگان شد و بعدا به این اشتباه اذعان کرده و خبرش را حذف کرد!

پولتیکو در تحلیلی به اهداف پوتین در اوکراین اشاره کرده و معتقد است: اجازه دادن به روسیه برای الحاق یا کنترل آن دو منطقه ممکن است بخشی از مصالحه‌ای باشد که می‌تواند از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین جلوگیری کند. 

سخنگوی ارتش لهستان اعلام کرد در پی نگرانی‌ها از حمله روسیه به اوکراین، اولین گروه از سربازان آمریکایی، وارد لهستان شده‌اند. به گفته این مقام، یک گروه دیگر شامل هزار و ۷۰۰ نیرو، به‌زودی وارد لهستان خواهند شد

بیلد آلمان: روسیه در ماه فوریه به اوکراین حمله خواهد کرد و سپس باکمک دولت دست‌نشانده خود، اوکراین را تصرف میکند. روزنامه آلمانی «بیلد» در گزارش خود نوشته است: که بر اساس گزارش اطلاعاتی خارجی روسیه پس از «حمله» به قلمرو اوکراین، یک «شورای مردمی» ایجاد خواهد کرد.

آمریکا برای تامین گاز اروپا دست به دامن ژاپن شد آمریکا از ژاپن خواسته است تا در صورت حمله روسیه به اوکراین و قطع احتمالی زنجیره تامین، به اروپا در تامین گاز مایع کمک کند.

 

آیا روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل روسیه در خصوص مناقشه بین روسیه و اوکراین گفت: واقعیت این است که اوکراین همواره در تاریخ روسیه نقش پر اهمیت و ویژه‌ای داشته و روسیه نمی‌تواند نسبت به تحولات اوکراین بی‌تفاوت باشد.

روسیه دست به چنین کار خطرناکی نمی‌زند چون روسیه اکنون در شرایط خوبی از لحاظ اقتصادی قرار ندارد و وضعیت مناسبی ندارد که بخواهد درگیری جدیدی با متحد قبلی خود یعنی اوکراین ایجاد کند. در واقع وارد شدن به اوکراین برای روس‌ها ساده است، اما خارج شدن از آن بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است حتی به یک جنگ منطقه‌ای در شرق اروپا تبدیل شود. جنگ در اوکراین می‌تواند این کشور را به یک باتلاق برای روسیه تبدیل کند. همچنین آمریکا و اروپایی‌ها نیز به صراحت اعلام کردند که حاضر به درگیری نظامی با روسیه به‌خاطر اوکراین نیستند، اما تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال خواهند کرد. آن‌ها ارسال ادوات و تجهیزات نظامی را آغاز کرده‌اند.

 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    آرزوی پوتین احیای شوروی سابق است همینطورکه بارهاخودش عنوان داشته است رویای روبه افول آمریکاه فکرمسئولین جمهوری اسلامی رافرا گرفته است....